کشتن مرغ مینا بهترین کتاب ۱۲۵ سال قبل

    Home  /  جشن  /  کشتن مرغ مینا بهترین کتاب ۱۲۵ سال قبل

کشتن مرغ مینا بهترین کتاب ۱۲۵ سال قبل Image

کشتن مرغ مینا بهترین کتاب ۱۲۵ سال قبل

خوانندگان روزنامه نیویورک تایمز رمان «کشتن مرغ مینا» را بعنوان بهترین کتاب صدوبیست وپنج سال قبل انتخاب کردند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، روزنامه نیویورک تایمز اکتبر امسال (مهر- آبان ۱۴۰۰) به مناسبت صدوبیست وپنج سالگی پیوست هفتگی بوک ریویو (Book Review) از خوانندگانش خواست نامزدهای بهترین کتاب ۱۲۵ سال قبل را انتخاب کنند. کتابخوانانی از ۶۷ کشور جهان از این دعوت استقبال و انتخاب های خودرا ارائه دادند.
در ماه نوامبر (آبان- آذر) لیستی از ۲۵ نامزد نهایی اعلام گردید و بعد از آن که بیش از ۲۰۰ هزار نفر در رای گیری شرکت کردند، کتاب کشتن مرغ مینا نوشته هارپر لی، نویسنده معروف آمریکایی، بعنوان بالاترین کتاب ۱۲۵ سال قبل برگزیده شد.
کشتن مرغ مینا درباره مردی رنگین پوست به نام تام رابینسون است که به ناروا به جرم تعدی به یک زن سفیدپوست متهم می شود و مردی سفیدپوست به نام اتیکاس فینچ وکالت وی را برعهده می گیرد. این رمان بلافاصله بعد از انتشار در سال ۱۹۶۰ میلادی به یکی از پرفروش ترین کتاب ها تبدیل شد و نظر مساعد منتقدان را به خود جلب کرد. این کتاب تأثیرگذار به اصل و ریشه های رفتارهای انسان همچون معصومیت و تجربه، مهربانی و بی رحمی، عشق و نفرت و شوخ طبعی و ترحم می پردازد. شاهکار لی در سال ۱۹۶۴ میلادی جایزه پولیتزر را تصاحب کرد.
رمان کشتن مرغ مینا تا حالا به بالای ۴۰ زبان ترجمه شده و بیش از ۴۰ میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رسیده است. نسخه فارسی این کتاب نیز با ترجمه فخرالدین میررمضانی چاپ و روانه بازار شده است.
در لیست نیویورک تایمز از بهترین کتاب های ۱۲۵ سال گذشته، کتاب های ارباب حلقه ها: یاران حلقه نوشته جی. آر.آر. تالکین، ۱۹۸۴ اثر جورج اورول، صد سال تنهایی به قلم گابریل گارسیا مارکز و محبوب یا دلبند نوشته تونی موریسون، بعد از کشتن مرغ مینا، به ترتیب دوم تا پنجم شدند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای کشتن مرغ مینا بهترین کتاب ۱۲۵ سال قبل بسته هستند Date | 05/01/2022