گردهمایی دوستداران زبان فارسی در الجزایر

    Home  /  جشن  /  گردهمایی دوستداران زبان فارسی در الجزایر

گردهمایی دوستداران زبان فارسی در الجزایر Image

گردهمایی دوستداران زبان فارسی در الجزایر

اعضای انجمن دوستداران زبان فارسی در الجزایر که همزمان با شروع دوره آموزشی زبان فارسی در این کشور تأسیس شده و به صورت مجازی به فعالیتهای خود ادامه می دهد، همزمان با شب یلدا نخستین گردهمایی حضوری خویش را برگزار کردند.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، اعضای انجمن دوستداران زبان فارسی، هم زمان با شب یلدا نخستین گردهمایی خویش را همراه با سایر ایران دوستان برگزار کردند و از جانب سفیر ایران و رایزن فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی در الجزایر مورد تشویق قرار گرفتند.
حسین مشعلچی سفیر ایران در الجزایر، با تشریح برنامه های رایزنی فرهنگی سفارت اعلام نمود انجمن دوستداران زبان فارسی در الجزایر، انجمنی ادبی ست که فارغ از مسائل و موضوعات سیاسی، اقتصادی و مذهبی، به تبلیغ و ترویج زبان فارسی می پردازد و از این راه پیوندهای عاطفی و فرهنگی بین دو ملت دوست و برادر را تحکیم می بخشد. آشنایی با آداب و رسوم ایرانیان، مشاهیر بزرگ شعر و ادب فارسی مانند سعدی شیرازی و حافظ و آثار ادبی ماندگار آنان که شهرت جهانی دارد و هم ایجاد صفحه و فعالیت ادبی در فضای مجازی از برنامه های این انجمن است.
در ادامه این گردهمایی، جمال الدین مقرانی، ایران شناس الجزایری ضمن ابراز شادمانی از تأسیس این انجمن از خاطرات شیرین خود در سفرهایش به ایران سخن گفت و فرهنگ ایرانی را چون آب حیاتی دانست که جان های شیفتگان و تشنگان را سیراب می کند.
براساس اعلام این خبر، المعتز بالله حدادوه، الهواری بن بوزیان، کمال دوحه، احلام بورمال، امال ضیف الله، نسیمه لوناسی، لویزه زولیم، هناء سعاده، رشا روابح، جمال الدین مقرانی، مجتبی برانن، فاطمه برانن، صفیه بایو و کمال کری اسامی نخستین اعضای انجمن دوستداران زبان فارسی در الجزایر است.
در ضمن عضویت در این انجمن آزاد است و همه آشنایان وعلاقه مندان به زبان فارسی می توانند به اعضای این انجمن اضافه شوند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای گردهمایی دوستداران زبان فارسی در الجزایر بسته هستند Date | 04/01/2022