سردار به زبان قلم

    Home  /  جشن  /  سردار به زبان قلم

سردار به زبان قلم Image

سردار به زبان قلم

به گزارش صد کادو بعد از شهادت جانسوز سردار سلیمانی در سیزدهمین روز دیماه ۱۳۹۸، کتاب های بسیاری درباره این شهید والامقام نوشته شد که گذری بر بعضی از پرمخاطب ترین آنها می تواند ادای دینی به روح بزرگوارش باشد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، کتاب ها بهترین راه برای شناختن موضوع هایی هستند که چیزی از آن نمی دانیم، بخصوص اگر مبحث انسانی باشد که فراتر از زمانه خویش زیسته و اندیشه ای ژرف داشته است. شهید سردار (سپهبد) قاسم سلیمانی، در بین ناشناخته هایی جای دارد که همگان گمان می بردند او را می شناسند اما پس شهادت ایشان، زوایایی از شخصیت شان مشخص شد که تا آن روز، ناگفته و ناخوانده باقی مانده بود.
استقبال از کتاب هایی که درباره این شهید بزرگوار نوشته شده است، نشانه ای مهم بر ضرورت شناخت بیشتر این شخصیت است، کتاب هایی که در کمتر از دو سال بیشتر از ۱۰۰ بار تجدید چاپ داشته است. نگاهی به این کتاب ها در سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، فرصتی برای شناخت ایشان خواهد بود.
شاخص های مکتب سلیمانی
روایت یک دوست و یک هم رزم از سال ها همراهی با سردار سلیمانی، یکی از مهم ترین آثاری بوده است که در این سالها به چاپ رسید. حجت الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه از زمان جنگ، کتاب شاخصهای مکتب سلیمانی را در سال ۱۳۹۸ به چاپ رساند و تا امروز این کتاب به چاپ ۱۲۰ رسیده و مسابقات فرهنگی و عقیدتی هم با محوریت شاخصهای مکتب سلیمانی، برگزار شده است.
عناوین فصل های این کتاب شامل معنویت، دنیاگریزی، عقلانیت، دشمن شناسی، عدالت اجتماعی، جاذبه و دافعه و…. است که می تواند اطلاعات دقیق و مستندی را به مخاطب عرضه بدهد، نویسنده تلاش کرده است با مبحث بندی دقیق، هر موضوعی را که در صحبت ها و یا خاطره های حاج قاسم می آید در کنار گفتمان های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری قرار دهد.
کتاب شاخصهای مکتب سلیمانی، تیراژی هزار نسخه ای داشته و تا کنون ۱۲۰ هزار نسخه از آن، توسط انتشارات خط مقدم انتشار یافته است.

از چیزی نمی ترسیدم
کتاب از چیزی نمی ترسیدم، زندگینامه خودنوشت سردار سلیمانی است، که با تیراژ هزار نسخه به چاپ ۹۰ رسیده است،
این کتاب، شامل دست نوشته های شخصی شهید سلیمانی از دوران کودکی و زندگی در روستای قنات ملک کرمان تا میانهٔ مبارزات انقلابی در سال ۵۷ است.
کتاب از چیزی نمی ترسیدم، یادداشت رهبر معظم انقلاب را هم بر خود دارد و در دو بخش نوشتار و دست نوشته در ۱۳۶ صفحه، توسط انتشارات مکتب حاج قاسم، به چاپ رسیده است.

سلیمانی عزیز
کتاب سلیمانی عزیز نوشته عالمه طهماسبی، لیلا موسوی و مهدی قربانی شامل خاطراتی متفاوت و خوانده نشده از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، این کتاب گذری بر زندگی و رزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به انضمام متن وصیت نامه سردار است.
سلیمانی عزیز مجموعه ای از مصاحبه ها، گفتگوها و خاطرات شفاهی دوستان، هم رزمان و آشنایان شهید سلیمانی است که تلاش دارد با قلمی ساده و دلنشین، گوشه ای از زندگی او را بازگو کند.
سلیمانی عزیز، حالا از چاپ ۷۶ گذشته است و با تیراژ هزار نسخه ای در ۲۵۶ صفحه توسط انتشارات حماسه یاران به بازار کتاب عرضه شده است.

این مرد آخر ندارد
این مرد انتها ندارد، کتابی مصور است که علاوه بر برخی تصاویر منتشر نشده از فرمانده جبهه مقاومت، خاطراتی ناگفته را بازگو می کند. نگارنده کوشیده است که مطالب کتاب، بگونه ای سامان یابد تا خواننده، مکتب شهید قاسم سلیمانی را بیشتر بشناسد. سید علی بنی لوحی، نویسنده کتاب این مرد انتها ندارد، از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که سالهای بسیاری دوش به دوش سردار شهید قاسم سلیمانی در نبردهای متعدد حاضر بوده است.
این مرد انتها ندارد، یکی از پرمخاطب ترین کتاب ها در بین آثار انتشار یافته درباره شهید سلیمانی است که در ۲۲ چاپ ۳ هزار نسخه ای، توسط انتشارات راه بهشت به چاپ رسیده است.

حاج قاسم
کتاب حاج قاسم، مجموعه ای از خاطرات و سخنرانی های سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس است که برپایه توالی زمانی چیده شده است.
در قسمت ابتدایی این کتاب یک زندگینامه خودنوشت از سردار سلیمانی وجود دارد که به بخشی از فعالیتهای وی در دوران ابتدایی جنگ اشاره می کند و در ادامه سخنرانی ها و خاطرات سردار در رابطه با سه عملیات بزرگ والفجر ۸، کربلای ۴ و کربلای ۵ استفاده شده است تا از دل این سخنرانی ها، خاطراتی را از سردار سلیمانی و سایر همرزمانش نقل کند.
وجود بیشتر از ۸۰ عکس رنگی از روزهای جوانی سردار و حضور وی در جبهه های جنگ تا تصاویری از حضور وی در کنار مقام معظم رهبری و دیگر فرماندهان شاخص نظامی کشور که با ذوق نویسنده اثر از میان انبوهی از عکس ها دستچین شده است و در کنار هر کدام از خاطرات ایشان درج شده است.
در بخشی از کتاب یکی از مقالات خارجی انتشار یافته در ارتباط با سردار سلیمانی که توسط یکی از پژوهشکده های سیاسی آمریکا انتشار یافته، ترجمه و عرضه شده است.
کتاب حاج قاسم، نوشته علی اکبر مزدآبادی، هفدهمین اثر از مجموعه کتاب های «یاران ناب» است که توسط انتشارات یا زهرا(س) چاپ ۳۰ آن در تیراژ ۵ هزار نسخه ای، روانه بازار نشر شده است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای سردار به زبان قلم بسته هستند Date | 04/01/2022