تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر موضوع غدیر

    Home  /  جشن  /  تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر موضوع غدیر

تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر موضوع غدیر Image

تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر موضوع غدیر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وظایف این وزارتخانه در قبال موضوع غدیر اظهار داشت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت امور استانها را مسئول همکاری با بنیاد غدیر خواهیم کرد تا برنامه ها فقط در تهران نباشد و تمام استان‎ها پای کار بیایند، همین طور از ظرفیت سازمان ها و نهادهای تابعه این وزارتخانه در موضوع غدیر بهره خواهیم برد.

به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه چهارشنبه (۱۹آبان) در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر و اعضای این بنیاد با اعلان اینکه پرداختن به موضوع غدیر و امام علی(ع) افتخاری برای همگان است، بیان کرد: توفیقی است که نام امیرالمونین(ع) را به زبان بیاوریم و در این راه گام برداریم. زندگی و حیات ما به ولایت امام علی(ع) گره خورده است، بدین سبب پرداختن به موضوع غدیر یک فضل الهی است که شامل همه ما شده و اگر بتوانیم در این راه کمکی نماییم لطف الهی است.

وی در ادامه از آیت الله خزعلی بعنوان نخستین های موسس و راه اندازی این بنیاد یاد کرد و اظهار داشت: ایشان همیشه با حرارت از غدیر سخن گفته و با تاسف از این که غدیر چرا غریب است حرف می زدند، خوشبختانه در دوره ی جدید حاکمیت اسلامی شرایط بهتری نسبت به گذشته در مورد غدیر داریم و مردم و صفوف مومنین با افتخار در این راه هستند و امید است با لطف الهی و نیت خیری که حجت الاسلام صدیقی دارند، این مسیر پر رونق تر شود.

اسماعیلی با اشاره به وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قبال مسائل فرهنگی اشاره کرد: در وزارتخانه متبوع طبیعی است که قسمتی از وظایف ما پرداختن به هر آن چیزی است که ترویج معارف اسلامی برای بندگی خدا باشد و ابزار مختلف شامل سینما، تئاتر و… بعنوان وسایلی است که ما به این هدف بپردازیم. در حقیقت ما باید همه ابزارهای خودرا بسیج نماییم تا به اهداف متعالی انقلاب اسلامی و امام راحل که همان حاکمیت علوی است برسیم تا انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی آن برسد و ما امیدواریم این انقلاب با همین پرچمدار بزرگ خود به دست حضرت بقیه الله برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد: ما در زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت امور استانها را مسئول همکاری با بنیاد غدیر خواهیم کرد تا کارها فقط در تهران نباشد و تمام استان‎ها پای کار بیایند و همین طور تمام سازمان ها و نهادهای تابعه این وزارتخانه درگیر این مساله شوند. ما در این وزارتخانه سازمان های بیرونی همچون سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان حج و زیارت، نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کانون های فرهنگی هنری مساجد را داریم که امر راهبری کلان آنها با ما است، برای نمونه ما هم اکنون ۲۶هزار کانون مساجد در سراسر کشور داریم که همه آنها را می توانیم درباب موضوع غدیر فعال نماییم.

وی اضافه کرد: همه مجموعه های ما در اختیار موضوع غدیر خواهند بود و کوتاهی نخواهیم کرد، ما هم اکنون ظرفیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را هم داریم که بعنوان یک بخش فرهنگی نظام در خارج از کشور است.

اسماعیلی در ادامه درباره درخواست اعضای بنیاد برای افزایش همکاریهای وزارتخانه اظهار داشت: در نشست اعضای بنیاد با معاون امور استانها بعنوان نماینده وزارتخانه می توان موارد را به تفکیک و جزییات بررسی و در قالب یک تفاهم نامه تدوین کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که برنامه ای را که بیان می شود اجرائی نماییم و گزارش دهیم. بدین جهت هرآنچه از دست ما بر بیاید در موضوع غدیر انجام خواهیم داد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام صدیقی دبیرکل و رییس هیئت مدیره بنیاد بین المللی غدیر با تبریک انتصاب محمد مهدی اسماعیلی به سمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم، اظهار داشت: امروز مسئولیتی بسیار خطیر و رسالتی سنگین به شما سپرده شده است.

وی از فرهنگ بعنوان یک ریشه و شالوده یاد کرد و اظهار داشت: اگر در هر موضوعی ریشه سُست باشد بی شک همه چیز از بین خواهد رفت. باید ریشه محکم و قوی رشد یابد تا دیگر اعضا نیز سفت و محکم پابرجا بماند.

صدیقی در ادامه با ذکر احادیثی از امام علی (ع) اظهار داشت: تمام تلاش ما در بنیاد بین المللی غدیر این است تا فرهنگ علوی و موضوع غدیر را در جامعه نهادینه نماییم.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر در ادامه با اشاره مختصری به شرح وظایف این بنیاد، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست نمود تا با به کاری گیری همه ابزارهای فرهنگی و هنری، این بنیاد را در رسیدن به اهداف خود یاری کند.

همچنین در قسمتی از این جلسه شماری از اعضای هیئت مدیره بنیاد بین المللی غدیر علاوه بر معرفی وظایف و عملکرد این بنیاد درخواست هایی را پیرامون افزایش همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین المللی غدیر مطرح نمودند.

گفتنی است، در این جلسه علاوه بر دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر، حسین ظریف منش نایب رییس، حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی، احمد مهدوی ابهری، علیرضا افشار از اعضای هیئت مدیره بنیاد بین المللی غدیر و همین طور مهدی نور علی شاهی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی نجفی مدیر کمیته فرهنگ و هنر بنیاد و محمدرضا سوقندی مشاور وزیر در امور ایثارگران نیز حضور داشتند.
در اختتام این دیدار، حجت الاسلام صدیقی رئیس بنیاد بین المللی غدیر در حکمی محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به سمت رییس نمایندگی این بنیاد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب نمود.
در متن حکم آیت الله کاظم صدیقی خطاب به محمد مهدی اسماعیلی آمده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
علت اهمیت غدیر مسئله ولایت است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
برادر ارجمند، جناب آقای دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
باصلوات بر محمد وآل محمد، حالا که به توفیق الهی و مدد ملکوتی مولی الموالی امیرالمومنین مقابل الصلوة و السلام می رود تا تجلیات غدیر در داخل و خارج کشور متبلور گردد، ضرورت دارد که برنامه ها و کارهای علمی، پژوهشی و فرهنگی، اجتماعی نهاد مقدس بنیاد بین المللی غدیر بر طبق رهنمودهای امام راحل (قدس سره الشریف) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیگیری شود.
لذا جنابعالی که بحمدالله دارای انگیزه قوی در خدمت به آستان مقدس صاحب غدیر، امیرالمومنین مقابل السلام و سوابق درخشان در عرصه های مختلف خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشید بعنوان رئیس نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب می گردید.
امید است در نشر و گسترش فرهنگ غنی غدیر و زدودن حجاب غفلت از چهره پر فروغ ولایت موفق و موید باشید، تاییدات شما را تحت عنایات خاصه حضرت بقیة الله الاعظم روحی لتراب مقدمه الفداه از خداوند متعال خواستاریم. »

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر موضوع غدیر بسته هستند Date | 13/11/2021