مصطفی شوقی : مستندهایی که شبیه به هم شده اند

    Home  /  جشن  /  مصطفی شوقی : مستندهایی که شبیه به هم شده اند

مصطفی شوقی : مستندهایی که شبیه به هم شده اند Image

مصطفی شوقی : مستندهایی که شبیه به هم شده اند

مصطفی شوقی کارگران سینمای مستند به ارائه پیشنهادهایی برای بهتر شدن جشنواره های مستند پرداخت.

مصطفی شوقی روزنامه نگار و مستندساز درباره جشنواره های مستند به خبرنگار مهر اظهار داشت: جشنواره «سینماحقیقت» تنها جایی است که مستندسازان به شکل جدی آثارشان را در آن عرضه می دهند، یکدیگر را می بینند و مورد ارزیابی قرار می گیرند. پس می توانیم بگوییم «سینماحقیقت» تنها یک جشنواره نیست، بلکه محلی برای دیدار تازه کردن مستندسازان است تا فضایی پر رونق را شکل دهد.
وی افزود: این رویداد از نظر ماهوی، جدی ترین رخداد فیلم مستند قلمداد می شود. برخی جشنواره ها در جاهای مختلف نتوانسته اند به سنگینی، وزانت و جایگاه ویژه آن برسند. بنابراین همه مستندسازان برای حضور در آن علاقه نشان می دهند و همین مسئله همیشه سبب ایجاد بحث و گفتگو خصوصاً در حوزه انتخاب آثار می شود.
کارگردان «شورش ضد سازندگی» درباره تأثیر جشنواره «سینماحقیقت» بر فیلمهای مستند بیان نمود: جشنواره «سینماحقیقت» سیاست گذاری مشخصی برای انتخاب آثار ندارد، ما فیلمهای شبیه به هم بسیاری را در همه بخش های این جشنواره می بینیم. باید در این جشنواره شاهد تنوع در روایت، ژانر و… باشیم تا بر سینمای مستند تأثیر بیشتری داشته باشد.
این مستندساز تصریح کرد: البته نباید مبحث خاصی را برای فیلمهای موجود در جشنواره مشخص نماییم، چونکه محدودیتی را برای فیلمسازان به وجود می آورد، اما باید به فیلم هایی با روایت های متفاوت توجه بیشتری شود.
وی در انتها درباره برگزاری آنلاین جشنواره «سینماحقیقت» تصریح کرد: مستندسازان برای ساخت آثارشان گرفتار محدودیت های کرونایی نیستند و در محیط های مختلفی به کار می پردازند اما به نظر من تا وقتی که جشنواره نتوانسته است تمهید لازم برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را ایجاد نماید، نباید نسبت به برگزاری فیزیکی آن اقدام گردد.
پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه برگزار می گردد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای مصطفی شوقی : مستندهایی که شبیه به هم شده اند بسته هستند Date | 12/11/2021