لیلی عاج خبر داد؛ بابا آدم اواخر آبان به چهارسو می رود

    Home  /  جشن  /  لیلی عاج خبر داد؛ بابا آدم اواخر آبان به چهارسو می رود

لیلی عاج خبر داد؛ بابا آدم اواخر آبان به چهارسو می رود Image

لیلی عاج خبر داد؛ بابا آدم اواخر آبان به چهارسو می رود

به گزارش صد کادو لیلی عاج از اجرای نمایش بابا آدم از اواخر آبان ماه در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر اطلاع داد.

لیلی عاج نویسنده و کارگردان تئاتر درباره تازه ترین فعالیتش به خبرنگار مهر اظهار داشت: مقرر است نمایش «بابا آدم» را پس از آخر اجرای نمایش «افسانه ببر» که این روزها به کارگردانی صدرالدین زاهد در تالار چهارسو روی صحنه است، اجرا کنم. هنوز زمان دقیق اجرا به ما اعلام نشده است اما اواسط آبان نمایش را به صحنه خواهیم برد.
وی افزود: «بابا آدم» کار پُرپرسوناژی است و ۹ بازیگر دارد که الهام شعبانی مثل کارهای گذشته من یکی از نقش های کلیدی اثر بازی می کند و در عین حال طراح لباس کار هم است. بازیگران نمایش برای نقش هایشان زحمت زیادی کشیدند و متاسفانه شرایط کرونا اضطراب زیادی را به گروه وارد کرده است که امیدوارم جواب زحماتمان را بگیریم و اجرای خوبی در پیش داشته باشیم.
عاج درباره خصوصیت های متن توضیح داد: من زحمت زیادی برای نگارش متن کشیدم چون نمایشنامه خیلی سخت و لب مرزی است اما فارغ از همه مرزبندی ها نگاه انسانی قصه برای من اهمیت زیادی داشت. توجه به درد و رنجی که پدر و مادرها به خاطر فرزندان دربندشان فارغ از هر گونه ایدئولوژی و تفکری می کشند و این که هر پدر و مادری که زندگی عادی خویش را دارد بابت باورهای فرزندش در هر مقطعی چقدر زجر خواهد کشید، مسئله مهمی بود که در این نمایشنامه روی آن تاکید داشتم.
کارگردان «کمیته نان» ضمن اشاره به قضاوتی که امکان دارد مخاطبان پس از دیدن نمایش داشته باشند، اظهار داشت: این نمایش موقعیت حساسی را به تصویر می کشد ازاین رو می دانم نزد تماشاگران قضاوت خواهم شد در حالیکه همیشه بخشی از قضاوت ها نادرست است و بنابراین است که امام صادق (ع) هم در حدیثی می فرمایند که «قاضیان چهار گروهند، سه گروه دوزخی اند و یک گروه بهشتی. مردی که دانسته، حکم ناحق می دهد، دوزخی است. مردی که ندانسته حکم ناحق دهد هم دوزخی است. مردی که ندانسته حکم حق دهد هم دوزخی است، و مردی که دانسته حکم به حق دهد، بهشتی است.» اما در هر حال ما همه تلاشمان را کرده ایم که نمایش جذابی را برای اجرا آماده نماییم.
وی در انتها صحبت هایش درباره اجرای نمایش «معده طبقه متوسط» بیان نمود: این نمایش به سبب پرداختن به کارگران هفت تپه همچنان برای اجرا با چالش هایی روبرو است ازاین رو فعلا آنرا به صحنه نخواهم برد اما مقرر است در نمایش بعدی ام کمی از تلخی داستان کم کنم و «عروسی باشکوه ۲۵ کارگر ایران ناسیونال» را به صحنه ببرم. برای اجرای نمایش صحبت های اولیه ای با تماشاخانه سنگلج داشته ایم اما فعلا زمان اجرا معلوم نیست و ابتدا باید متن کامل شود و مجوز اجرا دریافت کند اما احتمالاً اوائل سال ۱۴۰۱ اجرا خواهیم داشت.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای لیلی عاج خبر داد؛ بابا آدم اواخر آبان به چهارسو می رود بسته هستند Date | 29/10/2021

categories & tags