مرجانه گلچین مطرح كرد؛ هنوز هم بزنگاه را بیشتر دوست دارم

    Home  /  جشن  /  مرجانه گلچین مطرح كرد؛ هنوز هم بزنگاه را بیشتر دوست دارم

مرجانه گلچین مطرح كرد؛ هنوز هم بزنگاه را بیشتر دوست دارم Image

مرجانه گلچین مطرح كرد؛ هنوز هم بزنگاه را بیشتر دوست دارم

به گزارش صد کادو مرجانه گلچین به سریال بزنگاه ساخته رضا عطاران اشاره و بیان کرد که هنوز این سریال را بیشتر دوست دارد.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، مرجانه گلچین، بازیگر که میهمان برنامه «سریالیست» با اجرای پدرام کریمی بود، در ابتدا اظهار داشت: چشم بسته می گویم «بزنگاه» را از دیگر کارهایم بیشتر دوست دارم. البته همه کارهایم را دوست دارم اما برگشت جدی من به بازیگری با «بزنگاه» آغاز شد. پیش از آن هم یکی دوکار بازی کرده بودم.
وی افزود: قصه این سریال را دوست دارم و فکر می کنم نقطه شروع مجدد بازیگری من می تواند یک نقطه حساس و عطف در کارنامه کاری من باشد. پس از سال ها که برای چندمین بار بازپخشش را تماشا می نماییم، در خروجی کار می بینیم استانداردهای لازم رعایت شده، بازی ها خیلی خوب و یکدست است. باآنکه قصه اصلی ما نیست و خیلی با خط اصلی داستان فاصله دارد اما خروجی خوبی داشت.
گلچین همینطور در مورد برخی انتقادها درباره تکراری شدن زوج او و حمید لولایی در مجموعه های طنز اظهار نمود: اصلاً درک نمی کنم تکراری شدن یعنی چه. فرض کنید در برادوی تئاتری را سالهای سال روی صحنه می برند. آیا چون یک کار را تکرار می کنند کسی نباید برای دیدنش برود؟ حتی با بازیگران ثابت کار می کنند. گاهی این بازیگران پیر می شوند و از دنیا می روند و بعد بازیگران دیگری جایشان را می گیرند. به عقیده ما تا آن زمان که تیتراژ می رود شما درگیر اسم هستید. آقای لولایی و خانم گلچین یا هر عزیز دیگری اسمش نوشته می شود. وقتی شما درگیر داستان می شوید و آنها را کنار هم می پذیرید و با آنهاست که پیش می روید معنای تکراری را اصلاً درک نمی کنم.
این بازیگر بیان نمود: باید ببینیم این نقدها از چه جانبی صورت می گیرد. آیا این را مردم می گویند یا یک عده ای که شاید نظر سوئی هم پشت صحبتشان باشد؟ فکر می کنم بازیگر و قابلیتش را نمی گردد در یک نوع کار محک زد. در تفاوت کارها است که می توانید جربزه یک بازیگر برای بازیگری را محک بزنید.
گلچین درباره پیشنهاد نقش های تکراری خاطرنشان کرد: من احساس می کنم برخی نمی خواهند ریسک کنند. یک قالب تکراری را بشکنند و بعد بگویند ببینید من از این آدم که خانم گلچین باشد یا آقای لولایی خروجی تازه ای گرفتم. هیچکس نمی خواهد این ریسک را بکند. همیشه غبطه خورده ام و مطمئن هستم که آقای لولایی در زمینه کار جدی بسیار می توانند درخشان باشند. اما کدام تهیه کننده و کارگردان این ریسک را می کند؟ می روند دنبال نمونه هایی که امتحانشان را پس داده اند. آدم متاسف می شود که بسیاری از کاراکتر و موقعیت هایی که در ذهنش دارد و آرزوی بازی کردنش را دارد از دست بدهد.
این بازیگر خاطرنشان کرد: چرا در خلال این سال ها همین کارهایی که بهشان ایراد وارد شده است بالاترین رتبه را آورده اند و جایزه هم بابتش گرفته ایم؟ من همین آدم را شاید در «شاهگوش» هم بازی کرده ام و جایزه هم گرفته ام. اگر در شیوه بازیگری من شباهت و تکراری وجود داشته در تمامی این سریال ها و در طول سال ها آمده و از سوی مردم مورد قبول بوده است و از منتقدان هم جایزه گرفته است. ازاین رو نمی گردد به آن ایراد گرفت.
بازیگر سریال «بوتیمار» با اعلان اینکه هنوز سر این بحث داریم که فیلمنامه کامل باید به ما داده شود، بیان نمود: سر «بوتیمار» ۵ قسمت از کار آماده بود که کار را شروع کردیم. بعد فیلمنامه در حین کار نوشته می شد. در مورد اکثریت سریال ها این طور است. افتی که فکر می کنم شاید یک جایی اش درست باشد، قصه طبیعتاً ذهنیت نویسنده است و کارگردان درگیر تولید است. شاید تمرکزی را که قبلاً روی کار داشته ندارد. این معضلی است که متاسفانه در مورد اکثریت کارها اتفاق می افتد. در کار کمدی همه چیز بر پایه ریتم است. دادن و گرفتن، ولی وقتی شما چیزی غیر از آن نداری باید یک طوری این سکانس را نجات بدهی.
گلچین درباره کار در شرایط کرونا اظهار نمود: انتخاب ما برای حضور در «بوتیمار» در شرایط کرونا کاملاً هوشمندانه بود. زمانی که همه مردم محبوس در خانه ها بودند، فضای چشم نوازی در این سریال پخش گردید. دیدن این صحنه ها در شرایطی که مردم نمی توانستند از خانه خارج شوند می توانست هم به گروه که در فضای سالم تری کار کنند کمک نماید، هم برای مردم که محکوم بودند در آپارتمان هایشان باشند و انتخاب هوشمندانه ای بود.
«سریالیست» به تهیه کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۳: ۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای مرجانه گلچین مطرح كرد؛ هنوز هم بزنگاه را بیشتر دوست دارم بسته هستند Date | 02/10/2021