آریان رضایی با مهر مطرح كرد؛ از ناكارآمدی مدیران تئاتر دلسرد شده ایم

    Home  /  جشن  /  آریان رضایی با مهر مطرح كرد؛ از ناكارآمدی مدیران تئاتر دلسرد شده ایم

آریان رضایی با مهر مطرح كرد؛ از ناكارآمدی مدیران تئاتر دلسرد شده ایم Image

آریان رضایی با مهر مطرح كرد؛ از ناكارآمدی مدیران تئاتر دلسرد شده ایم

آریان رضایی با گلایه از مدیریت ناکارآمد و غیرشفاف تئاتر عنوان نمود این روزها از فضای تئاتر فاصله گرفته و ترجیح می دهد مشغول مطالعه و نوشتن باشد.

آریان رضایی نویسنده و کارگردان تئاتر که در طول دوران کرونا در حوزه اجرای تئاتر آنلاین فعال بود و نمایش هایی چون «آقای شادی»، «خانم آنلاین» و «مرجان» را در فضای مجازی اجرا کرد درباره فعالیت این روزهایش به خبرنگار مهر اظهار داشت: تصورم این است سال جاری هم همانند سال قبل درگیری هایی که با کرونا داریم وجود دارد و حتی بیشتر هم می شود، چون سال جاری مشکلات اقتصادی مردم بیشتر شده و انتخابات و مسایل سیاسی هم چند ماه از زندگی ما را تحت الشعاع قرار خواهد داد بنابراین سال جاری امیدی به اجرای تئاتر ندارم.
وی افزود: این روزها بیشتر درگیر نوشتن و مطالعه هستم و تمرکزم را روی نوشتن چند فیلمنامه فیلم کوتاه و یک کتاب گذاشته ام. از آنجائیکه فیلمسازی خواندم و قبلاً هم فیلم کوتاه ساخته ام همیشه دنبال فرصت مناسبی بودم که بتوانم کارهایی را که دوست دارم، بسازم ازاین رو در حال نگارش یک مجموعه فیلمنامه کوتاه هستم تا بتوانم خودم آنها را کارگردانی کنم. ایده شکل گیری این فیلمنامه ها بر مبنای داستان های کوتاه مدرن فارسی شکل گرفته است و در واقع ادای دینی به این داستان ها بشمار می رود. نخستین فیلمنامه این مجموعه «بو» نام دارد که در چند روز آینده آنرا جلوی دوربین می برم.
رضایی با گلایه از وضعیت این روزهای تئاتر اظهار داشت: متاسفانه از ناکارآمدی مدیریت تئاتر دلسرد و ناامید شده ام و فعلا انگیزه ای برای تئاتر کار کردن ندارم مگر نوشتن درباره اش. در مدیریت دولتی تئاتر ما نبود شفافیت وجود دارد بدین سان که مدیران ما به جای سرمایه گذاری و پشتیبانی از هنرمندان پروژه هایی را تعریف می کنند که شفاف نیست. برای نمونه شفافیت مالی برنامه هایی که انجمن هنرهای نمایشی در همکاری با یک اپلیکیشن برگزار کرد، معلوم نیست و یا چه میزان بودجه صرف راه اندازی تلویزیون تئاتر ایران شده است که بدون مشورت با فعالان این حوزه فعالیت خویش را شروع کرد و در نهایت بازخورد مناسبی هم نداشت و با مشکلات عدیده ای در پخش آنلاین نمایش ها در جشنواره تئاتر فجر روبرو بودیم. چرا به جای پشتیبانی از هنرمندان تئاتر در این شرایط، برنامه های غیرشفاف تعریف می کنند. این بی برنامگی و غیرشفاف بودن اعتماد را از هنرمندان ما گرفته است.
کارگردان نمایش «دروغ» در انتها صحبت هایش متذکر شد: ازاین رو هنگامی که مدیریت ناکارآمد عمل کند و اینکه در شبانه روز صدها نفر جان شان را از دست بدهند، انگیزه ای برای کار باقی نمی ماند. اجرای تئاتر تاب و توان می خواهد و حمایت، که امثال من این روزها هیچ کدامش را در اختیار نداریم. ما مثل چند مدیر دولتی تئاتر نمی توانیم دروغ بگوییم ازاین رو فعلا فاصله گرفتن از تئاتر بهترین راه است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای آریان رضایی با مهر مطرح كرد؛ از ناكارآمدی مدیران تئاتر دلسرد شده ایم بسته هستند Date | 03/05/2021