در گزارش صد كادو مطرح شد؛ نویسندگی زنانه و مردانه در هم بازی

    Home  /  جشن  /  در گزارش صد كادو مطرح شد؛ نویسندگی زنانه و مردانه در هم بازی

در گزارش صد كادو مطرح شد؛ نویسندگی زنانه و مردانه در هم بازی Image

در گزارش صد كادو مطرح شد؛ نویسندگی زنانه و مردانه در هم بازی

دو نویسنده فیلمنامه سریال هم بازی از خاصیت های این سریال که این شب ها به کارگردانی سروش محمدزاده از شبکه دو سیما پخش می شود سخن گفتند.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، سریال «همبازی» به کارگردانی سروش محمدزاده این شب ها از شبکه دو سیما در حال پخش است. نوید محمودی طراح قصه و تهیه کننده این سریال است و مریم اسمی خانی و وحید حسن زاده نیز نویسندگان آن هستند.
«هم بازی» یک ملودرام عاشقانه است که بستر اصلی قصه درباره نوه های فردی است که در یک روستا شرط گذاشته تا با ازدواج این دو نوه، زمینی را بعنوان کادوی عروسی به آنها بدهد. درحالی که یکی از این نوه ها عاشق دختر دیگری شده است.
وحید حسن زاده و مریم اسمی خانی بطور مشترک قصه سریال را نوشته اند و در پاسخ هایی کوتاه درباره این سریال صحبت کرده اند که در زیر می خوانید.

وحید حسن زاده نویسنده سریال «هم بازی» درباره این مجموعه که در روزهای نوروز از شبکه دو سیما پخش می شود به خبرنگار مهر بیان کرد: کار مناسبتی جذابیت های خودرا دارد بزرگترین چالش ما هم برای این مجموعه زمان بود که خیلی فشرده تا لحظه آخر باید درگیر می بودیم.
وی درباره بازخورد مخاطبان و توجه به نظر بیننده در این سریال بیان کرد: همه کسانی که برای تلویزیون کار می کنند نظر مخاطب برایشان شرط اول است چون دوست دارند سریال هایشان دیده شود و مورد استقبال قرار بگیرد.
این نویسنده درباره فضای این سریال ملودرام در فضای نوروز اشاره کرد: طبیعتاً سریال «هم بازی» با «نون. خ» که کمدی است متفاوت است با این وجود این سریال فضایی اجتماعی با رگه های شیرین دارد. ما در این سریال یک ملودرام عاشقانه اجتماعی تعریف می نماییم که لحظات مفرح هم دارد و سعی کردیم فضای آن عبوس نباشد.
حسن زاده همین طور درباره فضای رقابتی بین سریال های نوروزی عنوان کرد: ما نویسندگان، رقابتی به ماجرا نگاه نمی نماییم و به نظرم مردم هرچقدر این سریال را ببینند و دوست داشته باشند برد است. اتفاقاً من امیدوارم همه سریال هایی که تولید می شود مخاطب فراوان داشته باشد.

مریم اسمی خانی همسر وحید حسن زاده که در کنار او نگارش سریال را بر عهده داشت نیز درباره اهمیت مخاطب بیان کرد: سریالی که به مخاطبش احترام می گذارد و برای او نوشته و تولید می شود باید قدر دانسته شود.
وی درباره محور سریال که به یک زن کارآفرین می پردازد، بیان کرد: ما در این سریال به روابط جوانان می پردازیم روابط عاطفی که امروزه جامعه درگیرش شده و نکته جالب قصه این است که در آن کاراکتر زن کارآفرین داریم اما در این قصه بعد دیگری از یک شخصیت کارآفرین را داریم که با دیگر آثار متفاوت می باشد و به تدریج در قسمت های آینده مشخص می شود.
اسمی خانی همین طور درباره این همکاری مشترک در نویسندگی با همسرش بیان کرد: ما همه کارها را به همین شکل انجام می دهیم و حتی شاید نشود تنهایی بنویسیم. شاید یک خاصیت کارمان هم این است که وقتی دو نفری می نویسیم من سکانس ها را بر طبق آنچه فضای زنانه نیاز دارد می نویسم و آقای حسن زاده برای سکانس های مردانه می نویسد.
وی که در جشنواره فیلم فجر امسال برای کارگردانی «وضعیت اورژانسی» سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه را دریافت کرد درباره تأثیر این جایزه در روند کاری اش توضیح داد: سیمرغ و جایزه کلاً جذاب است جایزه موجب می شود کار شما بیشتر و بهتر دیده شود من چهار سال پیش فیلمی ساختم که برخی بیشتر دوست دارند و حالا جایزه ای که به فیلم اخیرم تعلق گرفت موجب می شود این اثر هم بیشتر دیده شود. این تأثیر می تواند در روند نگارش سریال ها و فیلمنامه های بعدی هم وجود داشته باشد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای در گزارش صد كادو مطرح شد؛ نویسندگی زنانه و مردانه در هم بازی بسته هستند Date | 25/03/2021