صدای مفاخر ایران زمین از آرشیوها بیرون كشیده شد

    Home  /  جشن  /  صدای مفاخر ایران زمین از آرشیوها بیرون كشیده شد

صدای مفاخر ایران زمین از آرشیوها بیرون كشیده شد Image

صدای مفاخر ایران زمین از آرشیوها بیرون كشیده شد

تهیه کننده برنامه «چراغداران» از خوانش و روایت تاریخ ایران با محوریت مفاخر و شخصیت های برجسته کشور، توسط بهروز رضوی ـ گوینده پیشکسوت ـ در رادیو فرهنگ آگاهی داد.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، «چراغداران» برنامه رادیویی مستند و کوتاهی پیرامون آشنایی با تاریخ ایران است که هر روز ساعت ۱۱: ۴۰ دقیقه از رادیو فرهنگ پخش می شود.
حسینی باغسنگانی، تهیه کننده «چراغداران» اظهار داشت: بی گمان آشنایی با هویت تاریخی ایران، راهی مناسب برای ایجاد عزت و اعتماد به نفس ملی و تعلق خاطر جوانان ایرانی نسبت به ارزش های اسلامی خواهد بود. مروری بر تاریخ کهن ایران از قبل از آریایی ها تا پیش از اسلام و تاثیر طلوع خورشید اسلام در ایران و هویت ایرانی و تاریخ معاصر ایران و ایران پس از انقلاب اسلامی همچون مطالبی است که در این برنامه به آن گذری کوتاه می شود.
باغسنگانی با توضیح اینکه این برنامه در زمانی اندک و با شگردی هنرمندانه شنوندگان را با زندگی و آثار یکی از نامداران فکر و ادب و هنر ایران زمین آشنا می کند، اظهار داشت: «چراغداران» از ورای متن، موسیقی و صدای شخصیت مورد نظر و نیز افکت ها و جلوه های رادیویی که هر برنامه را جلوه ای تماشایی داده است، تاریخ ایران را با محوریت مفاخر فرهنگ و ادب و موسیقی روایت می کند.
او اضافه کرد: مستند کوتاه «چراغداران» کاری از گروه ادب وهنر رادیو فرهنگ است و بنا دارد برمبنای تقویم فرهنگی ایران زمین پیش رفته و زندگی و آثار هنرمندان و مشاهیر ایران زمین را مورد کنکاش و بازسازی قرار دهد.
تهیه کننده و مولف این مجموعه مستند رادیویی محمدحسینی باغسنگانی است و بهروز رضوی راوی این قصه هاست. تا حالا در این برنامه زندگی و آثار شخصیت هایی چون شادروان محمدحسن رهی معیری، دکتر غلامحسین یوسفی، استاد جلال الدین همایی، بدیع الزمان فروزانفر، دکتر محمد جعفر محجوب، استاد اقبال السلطان، استاد مجتبی مینوی، عارف قزوینی، علی اکبر خان شهنازی، همایون خرم و بسیاری اسامی درخشان دیگر مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته است و در ادامه نیز اثرگذاران در شکل گیری فرهنگ و هنر این مرزو بوم معرفی و نقش آنان در این راه تاریخی بررسی می شود.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای صدای مفاخر ایران زمین از آرشیوها بیرون كشیده شد بسته هستند Date | 18/03/2021