ادامه جنجال بر سر فركانس ۷۰۰ ؛ پاسخ معاون رگولاتوری به اظهارات معاون صدا و سیما درباره فركانس

    Home  /  جشن  /  ادامه جنجال بر سر فركانس ۷۰۰ ؛ پاسخ معاون رگولاتوری به اظهارات معاون صدا و سیما درباره فركانس

ادامه جنجال بر سر فركانس ۷۰۰ ؛ پاسخ معاون رگولاتوری به اظهارات معاون صدا و سیما درباره فركانس Image

ادامه جنجال بر سر فركانس ۷۰۰ ؛ پاسخ معاون رگولاتوری به اظهارات معاون صدا و سیما درباره فركانس

به گزارش صد كادو به دنبال اظهارات معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما در مورد اختلاف میان این سازمان و وزارت ارتباطات برسر مالكیت فضای فركانسی ۷۰۰، معاون رگولاتوری به این اظهارات واكنش نشان داد.
به گزارش صد كادو به نقل از مهر، رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در پاسخ به درخواست وزارت ارتباطات برای در اختیار گرفتن مالكیت فركانس های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز كه الان در اختیار سازمان صداوسیما است، اظهار داشت: «دوستان در جلسات كارشناسی حرفی برای گفتن ندارند و وقتی پا به بیرون از جلسه می گذارند، بازی سیاسی راه می اندازند؛ لطفاً اگر صداقت دارید اسناد آخرین جلسه كارشناسی در كمیته ارتباطات شورایعالی امنیت ملی را برای افكارعمومی منتشركنید!» در اینباره نسترن محسنی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به این اظهارات واكنش نشان داد. متن این اظهارات به شرح زیر است: « همكار خوبم جناب آقای علیدادی معاون محترم سازمان صدا و سیما امروز درباره باندهای فركانسی اظهارنظری كرده بودند. پیشنهاد دارم ابتدا به چند سوال پاسخ دهند: ۱. بفرمایید سندی كه در سال ۲۰۰۶ توسط رئیس فعلی سازمان صدا و سیما در مجمع جهانی مخابرات و به نمایندگی از جمهوری اسلامی امضا شده، چه بوده است؟ ۲. بفرمایند در سالهای اخیر چند صد میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی و یا صندوق توسعه ملی برای توسعه فرستنده های دیجیتال و خالی كردن باند فركانسی مزبور از مجلس دریافت كرده اند؟ اسناد مشروح مذاكرات نمایندگان صدا و سیما در مجلس موجود است، حاضر هستید منتشر كنید؟ ۳. نظر ما درباره انتشار مشروح مذاكرات و مكاتبات دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی مثبت است، همینطور تمام اسناد مكاتبات و پیگیریهای صورت گرفته از سال ۸۶ تا الان را هم قابل انتشار می دانیم. موافقید؟ ۴. آیا موافقید توضیح دهید كه به استناد همان جلسه شورایعالی امنیت ملی كه مدعی بودید از این باندها استفاده می كنید و ما پیشنهاد اندازه گیری مشترك را دادیم و مقرر شد این كار صورت گیرد، چرا در اندازه گیری مشترك شركت نكردید؟ ۵. برخی شبكه های تلویزیونی در سایر كشورها الان خدمات k را به شهروندانشان عرضه می كنند، فهرست كشورهایی كه برای این مهم از باند ۷۰۰ و ۸۰۰ استفاده می نمایند را منتشر می كنید؟ البته ما بزودی فهرست كشورهایی كه از این باند برای شبكه موبایل استفاده می نمایند را منتشر خواهیم كرد. ۶. اگر به این باند فركانسی به قول خودتان نیاز دارید، چرا در مزایده كذایی شركتهای IPTV، این فركانسها را به حراج گذاشتید؟» « جناب آقای علیدادی خیلی خوشحالیم كه امروز شما به لزوم توسعه پهن باند در كشور اذعان دارید، موضوعی كه ۶ سال سازمان متبوع جنابعالی آنرا رقیبی جدی برای خود می دانست و در توسعه آن همراهی نمی كرد. ما در ۶ سال گذشته ۳۰۰، ۰۰۰ پهن باند موبایل را به بیشتر از ۷۰ میلیون و پهن باند ثابت را از ۴ میلیون به بیشتر از ۱۱ میلیون رسانده ایم. حتما باید به توسعه پهن باند ثابت توجه بیشتری شود و اگر اشتباهاتی كه در روند خصوصی سازی مخابرات رخ داد، نبود حتما رشد توسعه پهن باند ثابت چشمگیرتر از آنچه كه تابحال رخ داده است، بود. جناب آقای مهندس جهرمی، از آغاز سال دو بار از راه دوربین صدا و سیما علل كندی اینترنت را تشریح كردند، البته كه سازمان متبوع شما مثل خیلی از زمانها آنرا پخش نكرد. حاضرم در صورت حضور شخص حضرتعالی، در یك برنامه تلویزیونی، با مستندات در محضر ملت ایران مناظره نماییم تا مردم بیشتر بدانند در حق آنها چه اجحافی می كنید.»

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای ادامه جنجال بر سر فركانس ۷۰۰ ؛ پاسخ معاون رگولاتوری به اظهارات معاون صدا و سیما درباره فركانس بسته هستند Date | 12/04/2020