علی نصیریان: غفلت نماییم كرونا به فاجعه میلیونی تبدیل می شود

    Home  /  جشن  /  علی نصیریان: غفلت نماییم كرونا به فاجعه میلیونی تبدیل می شود

علی نصیریان: غفلت نماییم كرونا به فاجعه میلیونی تبدیل می شود Image

علی نصیریان: غفلت نماییم كرونا به فاجعه میلیونی تبدیل می شود

به گزارش صد كادو علی نصیریان ـ بازیگر قدیمی و مطرح كشورمان ـ از مردم درخواست نمود كرونا را جدی بگیرند و در خانه بمانند و اخطار داد كه اگر این كار نشود و این بیماری شیوع پیدا كند، امكان دارد به یك فاجعه دردناك ختم شود.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، برنامه «به خانه برمی گردیم» شبكه تهران كه در ایام اخیر دقایقی از آنتن خویش را به پویش مشاهنر و گفتگو با هنرمندانی كه با ماندن در خانه و همراهی با مردم، به این پویش پیوسته اند، مختص كرده است، عصر سه شنبه (۱۹ فروردین ماه) و در نوبت دوم، به گفتگو با پرویز پورحسینی و مجید مظفری ـ دو تن از بازیگران تلویزیون ـ می پردازد.
در نوبت نخست از این برنامه هم با حضور فاضل جمشیدی (خواننده) در استودیو، با علی نصیریان، ایرج راد، داوود گنجه ای (سه تن از هنرمندان قدیمی عرصه نمایش و موسیقی) گفتگو شد و این هنرمندان مطالبی را درباره ضرورت مبارزه با كرونا و ماندن در خانه خطاب به مردم بیان نمودند.
پویش مشاهنر همزمان با افزایش شیوع ویروس كرونا در كشور شروع شد و تعدادی از هنرمندان رشته های مختلف اعلام نمودند كه برای مردمی كه شرایط قرنطینه خانگی و سختی احتیاط در مقابل شیوع ویروس كرونا را تحمل می كنند، به تولید و انتشار عام آثار هنری می پردازند.
علی نصیریان كه از اولین اعضای این پویش است، روز یكشنبه (۱۷ فروردین ماه) در تماسی تلفنی با برنامه «به خانه برمی گردیم»، از حال و هوای این روزهای خود سخن گفت و خاطرنشان كرد: این روزها در خانه هستم و قرنطینه را رعایت می كنم. از مردم هم درخواست می كنم رعایت نمایند كه اگر این كار نشود و این بیماری شیوع پیدا كند، امكان دارد به یك فاجعه دردناك ختم شود.
او افزود: ازاین رو مردم همان گونه كه تاكنون همكاری كرده اند باید سفارش های وزارت بهداشت را رعایت نمایند. بیرون آمدن و حضور در مجامع عمومی جز شیوع بیشتر این ویروس، هیچ عایدی دیگری نخواهد داشت. الان تمام كارهای ما هم خوابیده است، كسی كار نمی كند، همه در منازل هستند و می كوشند با كتاب و كارهای دیگر خودشان را مشغول كنند.
این هنرمند پیشكسوت همینطور اشاره كرد: البته بعضی از مردم هستتد كه نان شبشان به مزد روز آنها بستگی دارد. این افراد باید به هر طریق ممكن از نظر بهداشتی و مالی حمایت شوند. از مردم خواهش می كنم كه كرونا را جدی بگیرند، قبل از آنكه به یك فاجعه بزرگ مرگ چند میلیونی ختم شود. باید رعایت نماییم، جلوی اشاعه این ویروس را بگیریم و خودمان را در منازل محبوس نماییم تا یا این جریان تمام و یا دارویی برای آن پیدا شود.
همچنین ایرج راد، هنرمند پیشكسوت تئاتر و یكی دیگر از اعضای پویش مشاهنر هم در ارتباط تلفنی با این برنامه، اظهار نمود: این كمپین توسط هنرمندانی كه به شكلی دوست داشتند در مسائل خاصی همچون ویروس كرونا مشاركت داشته باشند، شكل گرفت. ما تلاش می نماییم در هر زمینه و موقعیتی آنچه از دستمان برمی آید را انجام دهیم.
او تصریح كرد: لطفا همه هموطنان كرونا را جدی بگیرند. ما در مقابل هم مسوولیم. من مسوول هستم خودم را سالم و در قرنطینه نگه دارم به خاطر اینكه این ویروس را گسترش ندهم. این ویروس جهان گیر است و الان همه مردم جهان به این نتیجه رسیده اند كه تمام مردم دنیا باید دست به دست هم بدهند تا بتوانند سلامت و در كنار همدیگر با مهر، محبت و عشق زندگی كنند. ما در مقابل همدیگر مسوول هستیم و با این احساس مسئولیت است كه می توانیم كاری انجام دهیم و اگر این احساس مسئولیت را نداشته باشیم در دنیای تنهایی خواهیم بود. امیدوارم روزی برسد كه تمام مردم دنیا بتوانند دوستانه، با صلح و عشق و سلامتی زندگی كنند.
داوود گنجه ای، هنرمند باسابقه عرصه موسیقی هم در سخنانی، اشاره كرد: ما برای علم و جان مردم ارزش قائل هستیم و از همان روزی كه وزیر بهداشت اعلام نمود كه در خانه بمانیم، در منزل ماندیم تا این زنجیره قطع شود و این ویروس از كشور ما و از همه جهان بیرون برود.
وی همینطور با تشكر از كادر درمانی كشور، بیان نمود: باید از كادر پزشكی جان بركف كه در جبهه حق ضد باطل می جنگند سپاسگزاری كرد. امیدوارم سلامت باشند و ما قدر آنها را با ساز و ساز دلمان بسیار می دانیم.
گنجه ای همینطور در پاسخ به دعوت مجری برای حضور در این برنامه و زدن ساز، اظهار داشت: ان شاءالله اگر تلویزیون تصمیم بگیرد تصویر من را نشان بدهد، من حاضرم بیایم ساز بزنم تا مردم عزیزمان لذت ببرند.
فاضل جمشیدی، خواننده هم در توضیحی درباره شكل گیری كمپین مشاهنر اظهار داشت: چند روز پیش از عید بود كه نخستین صحبت را با وزیر بهداشت انجام دادیم و ایشان افرادی را برای كمك معرفی كردند. كم كم هنرمندان به ما پیوستند، بزرگانی كه موتور ما را گرم كردند. این بزرگان هنر كه هم اكنون تعداشان به ۵۰۰ نفر رسیده است، از رشته های مختلف تئاتر، سینما، هنرهای تجسمی و… هستند.
هدف ما از طریق اندازی پویش مشاهنر (مشاركت هنرمندان) این بود كه هنرمندان در اوقات فراغت با آثارشان شركت نمایند و مردم بیایند و این آثار را ببینند؛ ضمن اینكه چون حامی نداریم كار سختی است مگر اینكه خود هنرمندان این كار را در چارچوب این كمپین و در فضای مجازی انجام دهند كه هم اینك این اتفاق افتاده است؛ البته موسسه هنرمندان پیشكسوت وزارت ارشاد اعلام نموده است كه از آثار تولیدی هنرمندان پیشكسوت این پویش حمایت می كند.
برنامه تلویزیونی «به خانه برمی گردیم» عصرها ساعت ۱۷ از شبكه پنج سیما راهی آنتن می شود.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای علی نصیریان: غفلت نماییم كرونا به فاجعه میلیونی تبدیل می شود بسته هستند Date | 08/04/2020