تئاتر در خانه-۵؛ شاهد ناكامی معلم عاشق در شیش و هشت باشید

    Home  /  جشن  /  تئاتر در خانه-۵؛ شاهد ناكامی معلم عاشق در شیش و هشت باشید

تئاتر در خانه-۵؛ شاهد ناكامی معلم عاشق در شیش و هشت باشید Image

تئاتر در خانه-۵؛ شاهد ناكامی معلم عاشق در شیش و هشت باشید

به گزارش صد كادو تئاتر شیش و هشت به كارگردانی نیما دهقان می تواند در ایام تعطیلات نوروز گزینه مناسبی برای تماشا باشد.

به گزارش صد كادو به نقل از مهر، با عنایت به تعطیلی تماشاخانه ها و مراكز هنری به سبب پیشگیری از شیوع بیماری كرونا در روزهای تعطیلات نوروزی و ضرورت در منزل ماندن اغلب مردم به علاقه مندان تئاتر و هنرهای نمایشی برای پر كردن اوقات فراغتشان دیدن فیلم-تئاترهای مختلف پیشنهاد می شود كه در همین راستا دیدن فیلم-تئاتر «شیش و هشت» به كارگردانی نیما دهقان می تواند لحظات جذابی را برای مخاطبان رقم بزند.
«شیش و هشت» نوشته كوروش نریمانی داستان معلم عاشقی را روایت می كند كه جیرجیر كفش هایش سبب بروز مشكلاتی برای رسیدن به دختر دلخواهش می شود…
این اثر نمایشی سال ۹۲ با بازی فرزین صابونی، الهام كردا، سیامك صفری، جواد پولادی در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت.
ایده اولیه نمایشنامه «شیش و هشت»، به قول نویسنده با نگاهی آزاد به داستان كوتاه «درس های پنجشنبه» نوشته رنه ژان كلو نویسنده فرانسوی، شكل گرفته است.
نریمانی در این نمایشنامه با زبان طنز به شرح یك جامعه عقب افتاده و زندگی روزمره مردم ساده اندیش این جامعه، می پردازد. در اجرا هم نیما دهقان با نگاهی ساختارشكنانه اجرایی استیلیزه عرضه می كند و به جای تاكید بر بیان دقیق دیالوگ های آمیخته با طنز و بازی كلامی از جانب بازیگران، بازیگران خویش را به سمت عرضه یك بازی كاریكاتورگونه و فانتزی می برد و با ایده پردازی های مختلف در شكل میزانسن و هدایت بازیگران، از استعاره و كنایه طنز دور می شود و بیشتر از راه بازیگرانش موقعیت های كمیك را خلق می كند.
فیلم-تئاترها این روزها در اغلب شهر كتاب ها، فروشگاه های فروش فیلم های شبكه نمایش خانگی و بعضی كتاب فروشی های معتبر قابل خرید هستند همینطور علاقه مندان می توانند با خرید اینترنتی و تماشا در وی اودی های مختلف این محصولات را با هزینه مناسب تری تماشا كنند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای تئاتر در خانه-۵؛ شاهد ناكامی معلم عاشق در شیش و هشت باشید بسته هستند Date | 25/03/2020