حمایت مشاور ستاد كل نیروهای مسلح از تولید اسباب بازی در ایران

    Home  /  جشن  /  حمایت مشاور ستاد كل نیروهای مسلح از تولید اسباب بازی در ایران

حمایت مشاور ستاد كل نیروهای مسلح از تولید اسباب بازی در ایران Image

حمایت مشاور ستاد كل نیروهای مسلح از تولید اسباب بازی در ایران

صد كادو: مشاور عالی رئیس ستاد كل نیروهای مسلح ۹ دی ماه از پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی بازدید كرد و پشتیبانی از تولید اسباب بازی در كشور را ضروری دانست.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، مصطفی محمدنجار با اشاره به این كه فضای جشنواره اسباب بازی بسیار با نشاط و پویا است اظهار داشت: من پیش از این به جشنواره اسباب بازی نرفته بودم ولی به جشنواره های مشابه خارجی رفته بودم و به نظرم این جشنواره نسبت به خودش فضای خوبی بوجود آورده است ولی همچنان جای كار بسیاری دارد.
او افزود: فكر می كنم ما از نظر محتوا چیزی از تولیدكنندگان اسباب بازی در خارج از كشور كم نداریم. كشور ما ۳۱ استان با فرهنگ های متنوع و متفاوت دارد كه هر كدام ارزش بالایی برایمان دارند. حتی ما خرده فرهنگ های ارزشمندی در كشورمان داریم كه می توانیم از آنها بهره بگیریم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت دهم با تاكید بر این كه تولید اسباب بازی با استفاده از فرهنگ ایران می تواند در خارج از كشور هم مورد توجه قرار بگیرد، تصریح كرد: اگر برای تولید اسباب بازی به سراغ این فرهنگ های متنوعی كه در ایران داریم برویم، هم برای خودمان قابل استفاده می باشد و هم برای كشورهای همسایه و هم دیگر كشورهای جهان. ازاین رو از نظر محتوای فرهنگی ما وضعیت خوبی داریم.
نجار درباره مشكلات حوزه تولید عروسك و اسباب بازی توضیح داد: مشكلات ما در این عرصه بیشتر به تولید و تجاری سازی برمی گردد. حتما باید به این مسئله فكر نماییم تا بتوانیم به سمت انبوه سازی برویم و به صادرات برسیم. البته ما در این حوزه باید از تجربیات كشورهای دیگر هم استفاده نماییم.
وزیر كشور دولت دهم با تاكید بر ضرورت پشتیبانی از تولید اسباب بازی اظهار داشت: این حوزه كارش را اخیرا شروع كرده و هنوز نوپاست. ازاین رو باید از ناحیه متولیان فرهنگ در عرصه تولید اسباب بازی سرمایه گذاری شود. این بخش احتیاج به تسهیل مقررات دارد تا راه برای فعالیت بیشتر تولیدكنندگان باز بشود.
بنا بر گزارش اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، نجار افزود: تجارت اسباب بازی می تواند جایگزین بهتری برای نفت باشد. چون بسیار درآمدزاست.
پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی با شعار «تمرین زندگی» از ۷ تا ۱۳ دی ۱۳۹۸ همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه مندان در مركز آفرینش های فرهنگی هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای حمایت مشاور ستاد كل نیروهای مسلح از تولید اسباب بازی در ایران بسته هستند Date | 03/01/2020