دلارا نوشین با مهر مطرح كرد؛ درگیری سه خواهر با مشكلی خانوادگی

    Home  /  جشن  /  دلارا نوشین با مهر مطرح كرد؛ درگیری سه خواهر با مشكلی خانوادگی

دلارا نوشین با مهر مطرح كرد؛ درگیری سه خواهر با مشكلی خانوادگی Image

دلارا نوشین با مهر مطرح كرد؛ درگیری سه خواهر با مشكلی خانوادگی

صد كادو: كارگردان نمایش جنایات قلب با اشاره به مضمون نمایش عنوان نمود این اثر درباره حفظ بنیان خانواده و تنهایی انسان هاست.

دلارا نوشین كه این روزها نمایش «جنایات قلب» را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه دارد درباره اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر اظهار داشت: نمایشنامه «جنایات قلب» نوشته بت هنلی است كه برنده جایزه پولیتزر بوده است. من این متن را ۱۳ سال قبل خواندم و ترجمه كردم و از آنجائیكه این اثر متن شاخص و جذابی است به این فكر كردم كه برخلاف دیگر كارهایم اجرای این نمایشنامه كه یك اثر رئالیستی است، می تواند تجربه متفاوتی باشد.
وی درباره انتخاب یك متن زنانه برای اجرا بیان كرد: بیشتر از زنانه بودن متن، فضاسازی و شخصیت پردازی كار برایم جذاب بود. این نمایشنامه داستان سه خواهر را روایت می كند كه هركدام روحیات و احساسات متفاوتی دارند و درگیر چالش های احساسی عمیقی هستند كه موانع بزرگی را در زندگی برایشان به وجود آورده است اما به خاطر یك اتفاق دور هم جمع می شوند. این نمایش بیشتر از اینكه اثری زنانه باشد درباره خانواده است.
نوشین افزود: «جنایات قلب» اثر به روزی است و قبل از این یك فیلم سینمایی هم از روی آن ساخته شده است. مفهومی كه در این نمایش مدنظر قرار دارد توجه به خانواده است چون این روزها شاهد می باشیم بنیان خانواده ها به راحتی از هم می پاشد اما در این نمایش می بینیم كه با وجود تمام مشكلات و اختلاف نظرها این سه خواهر هوای یكدیگر را دارند. مساله مورد توجه دیگر نیز كه در «جنایات قلب» به آن پرداخته می شود، تنهایی آدم هاست.
وی درانتها درباره انتخاب بازیگران نمایش توضیح داد: دوست داشتم بازیگران با انگیزه و بااستعداد را برای ایفای نقش در این نمایش انتخاب كنم تا اینكه به سراغ چهره ها بروم. همه بازیگران نمایش را از قبل می شناختم و با توانایی هایشان آشنا بودم بنا بر این با اعتماد نقش ها را به آنها سپردم.
این نمایشنامه داستان سه خواهر را روایت می كند كه هر كدام به صورتی درگیر چالش های احساسی عمیقی هستند كه موانع بزرگی را در زندگی برایشان به وجود آورده و هر كدام از شخصیت های نمایش درگیر درونیات متناقض و به صورتی سركش و تمایلات عجیب و بعضاً جنایتكارانه هستند.
در این اثر نمایشی با تهیه كنندگی علیرضا مهران بازیگرانی چون آزاده اسماعیل خانی، تینا بخشی، علیرضا مویدی، سارا توكلی، پگاه ارضی، تورج ثمینی پور ایفای نقش می كنند. نریشن نمایش با صدای افسر اسدی پخش می شود.
«جنایات قلب» از ۸ دی ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای دلارا نوشین با مهر مطرح كرد؛ درگیری سه خواهر با مشكلی خانوادگی بسته هستند Date | 02/01/2020