جام ملت های اكو، راهی برای همدلی مردم منطقه

    Home  /  جشن  /  جام ملت های اكو، راهی برای همدلی مردم منطقه

جام ملت های اكو، راهی برای همدلی مردم منطقه Image

جام ملت های اكو، راهی برای همدلی مردم منطقه

به گزارش صد كادو به دنبال انتصاب رئیس جدید موسسه فرهنگی اكو، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران بر برگزاری مسابقات ورزشی و تشكیل جام ملت های اكو و همینطور لزوم آشنایی مردم منطقه با جاذبه های گردشگری كشورهای منطقه تاكید نمود.

به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، غلامرضا انصاری در مراسم معارفه رئیس جدید موسسه فرهنگی اكو كه امروز ۹ دی ماه در این موسسه با حضور سفرای كشورهای تاجیكستان، پاكستان و تركیه برگزار شد، اظهار داشت: سال ها پیش كشورهای منطقه با هم برای پیشرفت و ارتقای منطقه متحد شدند. پیشرفت اقتصادی دل مشغولی نخست آن روزگار بود، بدان امید كه در عرصه اقتصاد گام های ترقی را با شتاب بیشتر بردارند. بنابراین سازمان همكاریهای اقتصادی منطقه بنا نهاده شد اما طولی نكشید كه بنیانگذاران این نهاد اقتصادی دریافتند كه بدون توجه به مسائل فرهنگی، توسعه اقتصادی با موانع بیشتری روبه رو خواهد بود. بنابراین سه سال بعد موسسه فرهنگی اكو تاسیس شد.

وی با اشاره به اینكه فرهنگ از مولفه های اصلی قدرت به شمار می آید، خاطرنشان كرد: فرهنگ، همگرایی ملت های منطقه را به دنبال دارد. شاهدیم كه اتحادیه اروپا با وجود سال ها جنگ و اختلاف توانسته با فرهنگ سازی به سیاست اقتصادی مشترك، قوانین مشترك، پول واحد و عرضه تسهیلات در مرزهای خود برسد.

به گفته معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، فرهنگ، تاریخ و تمدنی كه كشورهای منطقه اكو دارند بسیار اهمیت دارد و باید به مشتركات فرهنگی توجه داشته باشیم. در كشورهای عضو اكوی فرهنگی مردمانی وجود دارند كه تاریخ، فرهنگ و هنرشان به چند هزار سال می رسد. شعر و ادب جزئی از زندگی آنهاست. بیشترین دیوان های شعر را دارند و خیلی از علوم ریشه در سرزمین های آنها دارد.

انصاری در ادامه ضمن تبریك به سرور بختی به علت انتصاب بعنوان رئیس جدید موسسه فرهنگی اكو اظهار داشت: امیدوارم موسسه اكو تحت مدیریت ایشان هر چه زودتر به دوران اوج و شكوفایی خود برسد. امیدوارم رئیس جدید موسسه فرهنگی اكو برنامه هایی را كه سبب همگرایی بیشتر در منطقه می شود در دستور كار خود قرار دهد و در افزایش اعضای اكوی فرهنگی بعنوان مهم ترین فعالیت، به شكل جدی اقدام نماید.

او در ادامه با تاكید بر اینكه همكاریهای ورزشی عامل مهم و تاثیربخش در همگرایی ملت های منطقه است، اظهار نمود: در این راستا برگزاری جام ملت های اكو در زمینه های مختلف ورزشی مورد سفارش است. همینطور حوزه های فیلم، سینما، تئاتر و موسیقی فرصت دیگری است كه از این طریق می توان مشتركات منطقه ای را به نمایش گذاشت.

انصاری با اشاره به لزوم بازدید محققان و نویسندگان از كشورهای عضو اكو، خاطرنشان كرد: اینها برنامه هایی است كه تاثیرات بسیاری در نزدیكی ملت های منطقه خواهد داشت. همینطور همكاریهای رسانه ای بین اعضای اكو مبحث بسیار مهمی است كه باید مورد توجه قرار گیرد چون فرصت آشنایی ملت های منطقه را با جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری كشورها فراهم می آورد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه بر حمایت كامل جمهوری اسلامی ایران و بخصوص وزارت خارجه از انتصاب رئیس جدید اكوی فرهنگی برای تحقق اهداف این موسسه تصریح كرد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای جام ملت های اكو، راهی برای همدلی مردم منطقه بسته هستند Date | 01/01/2020