بیژن كامكار: رونق موسیقی نیازمند همت مسؤلان، نوای رحمت اعتبار كردستان است

    Home  /  جشن  /  بیژن كامكار: رونق موسیقی نیازمند همت مسؤلان، نوای رحمت اعتبار كردستان است

بیژن كامكار: رونق موسیقی نیازمند همت مسؤلان، نوای رحمت اعتبار كردستان است Image

بیژن كامكار: رونق موسیقی نیازمند همت مسؤلان، نوای رحمت اعتبار كردستان است

به گزارش صد كادو داور جشنواره نهمین بین المللی دف نوازی اظهار داشت: با حمایت متولیان و مسؤلان بدون شك موسیقی استان كردستان جهانی خواهد شد و البته این مهم نیازمند همت بیشتر نوازندگان می باشد.
بیژن كامكار داور و دبیر افتخاری جشنواره بین المللی دف نوای رحمت، تصریح كرد: تلاش در جهت توسعه و تقویت بیشتر موسیقی در استان كردستان نیازمند همت بیشتر مسؤلان و همینطور فعالان این عرصه است. وی با ابراز شادمانی از حضور فراوان دف نوازان زبده در این جشنواره، اظهار داشت: این سومین حضور من در ابن جشنواره است و ارزیابی من از شروع این مسابقات خیلی خوب است و خوشحالم كه امروز جشنواره دف نوای رحمت به یك اعتبار برای كردستان تبدیل گشته است. وی به جایگاه بسیار بالای دف نوازی در استان كردستان اشاره نمود و تصریح كرد: استان كردستان در تك نوازی و خصوصا در گروه نوازی حرف های زیادی برای گفتن دارد و تا كنون بسیار قوی عمل كرده است. دبیر افتخاری جشنواره دف نوای رحمت اضافه كرد: ما كارهای شركت كننده در این مسابقه را برای نخستین بار گوش می دهیم و داوری این مسابقه ها بدون پیش داوری است. كامكار با اذعان به این كه متاسفانه در برخی از شرایط استفاده ای ناصحیح از دف هم وجود دارد، اضافه كرد: اما استفاده های مفید از آن بسیار بیشتر است و استفاده های نا صحیح اصلا به چشم نمی آید. او همینطور از موفقیت استان های دیگر در زمینه دف نوازی ابراز خشنودی كرد و اظهار داشت: اغلب استان ها در زمینه دف موفق عمل كرده اند و در این میان پس از استان كردستان اصفهانی ها در این زمینه موفق تر عمل كرده اند.

كامكار در مورد جایگاه كنونی موسیقی در استان كردستان، بیان كرد: حدود ۶۰ سال پیش هیچ نوازنده ای در كردستان برای تشكیل یك گروه اركست وجود نداشت اما حالا وضعیت كاملا عوض شده و نوزندگان موفق زیادی در استان حضور دارند. وی افزود: با حمایت متولیان و مسؤلان از عرصه موسیقی بطور قطع بیشتر از ۲۰ گروه مثل گروه شیدا و عرب شروع به كار خواهند كرد. وی اظهار داشت: زمانی تنها دف نواز ایران من بودم اما حالا هزاران نفر در این زمینه فعالیت می نمایند پس می توان در این حوزه موسیقی بیشتر پیشرفت كرد و انتظار می رود كه این روند رو به رشد به صورت جدی ادامه پیدا كند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای بیژن كامكار: رونق موسیقی نیازمند همت مسؤلان، نوای رحمت اعتبار كردستان است بسته هستند Date | 16/08/2019