تجلیل از خالق ترانه های وست ساید ؛ تئاتر لندن به نام استیون سوندهایم می شود

    Home  /  جشن  /  تجلیل از خالق ترانه های وست ساید ؛ تئاتر لندن به نام استیون سوندهایم می شود

تجلیل از خالق ترانه های وست ساید ؛ تئاتر لندن به نام استیون سوندهایم می شود Image

تجلیل از خالق ترانه های وست ساید ؛ تئاتر لندن به نام استیون سوندهایم می شود

صد كادو: آهنگساز و ترانه سرای مشهور تنها هنرمند زنده ای خواهد شد كه به افتخار او نامش هم بر تئاتری در وست اند لندن و هم بر برادوی گذاشته شده است.
به گزارش صد كادو به نقل از هالیوود ریپورتر، به افتخار استیون سوندهایم و در ماه مارس كه نودمین سالگرد تولد وی است، تئاتر كویین در وست اند لندن به نام این آهنگساز پیشروی تئاتر موزیكال آمریكا، نام گذاری می شود. كامرون مكینتاش مالك این تئاتر اعلام نمود این نمایش خانه كه ۱۱۲ سال از عمر آن می گذرد و در خیابان شافتسبری واقع شده و از سال ۲۰۰۴ تابحال دارد نمایشنامه «بینوایان» را روی صحنه می برد، از ۱۳ جولای تعطیل می شود تا در آن بازسازی اساسی صورت بگیرد. این تئاتر با عنوان «كویین» سال ۱۹۰۷ آغاز به كار كرد اما در سال ۱۹۴۰ بر اثر بمباران صدمه دید و فضای جلویی آن از بین رفت و تا ۲۰ سال تعطیل ماند اما حالا مقرر است با یك بازسازی اساسی این تئاتر به شكوه دوران قبل از جنگ خود بازگردد. سوندهایم با صدور اطلاعیه ای گفت از سال ۱۹۵۸ كه نخستین نمایشنامه را در این تئاتر دید شیفته آنجا شد. مقرر است این تئاتر ۱۸ دسامبر باردیگر بازگشایی شود و نمایش جدید از «بینوایان» را به صحنه ببرد. ۲۲ مارس ۲۰۱۰ كه هشتادمین سالگرد تولد سوندهایم بود تئاتر هنری میلر در برادوی بازسازی و بازگشایی شد و به نام سوندهایم تغییر نام یافت. با نام گذاری تئاتر لندن به نام وی، این هنرمند تنها هنرمند زنده ای خواهد بود كه دو سالن مهم نمایش در ۲ شهر مهم دنیا به نام وی می شوند. استیون سوندهایم ۲۲ مارس ۱۹۳۰ در نیویورك به دنیا آمده است. وی بعنوان آهنگساز و ترانه سرا از سال ۱۹۵۴ تابحال فعالیت دارد. او برای مشاركتش در تئاترهای موزیكال برنده یك جایزه اسكار، هشت جایزه تونی و همچون جایزه ویژه تونی برای یك عمر دستاورد تئاتر، چندین جایزه گرمی و یك جایزه پولیتزر شده است. وی ترانه سرای «داستان وست ساید» بوده است. فرانك ریچ از نیویورك تایمز وی را «بزرگترین و شاید مشهورترین فرد در تئاتر موزیكال» نامیده است. جدیدترین نمایشی كه با استفاده از هنر سوندهایم در وست اند روی صحنه رفت «كمپانی» به كارگردان ماریان الیوت در سال ۲۰۱۸ بود. از آنجائیكه تاریخی رسمی برای نمایش آن در برادوی اعلام نشده انتظار می رود این نمایش بهار ۲۰۲۰ در برادوی روی صحنه برود.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای تجلیل از خالق ترانه های وست ساید ؛ تئاتر لندن به نام استیون سوندهایم می شود بسته هستند Date | 06/07/2019