آموزش ۵۰۰۰ هنرجوی هنرهای زیبا در كشور

    Home  /  جشن  /  آموزش ۵۰۰۰ هنرجوی هنرهای زیبا در كشور

آموزش ۵۰۰۰ هنرجوی هنرهای زیبا در كشور Image

آموزش ۵۰۰۰ هنرجوی هنرهای زیبا در كشور

صد كادو: مدیركل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ۵۰۰۰ نفر در هنرستان های هنرهای زیبا آموزش می بینند.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، محمد الله یاری فومنی بامداد امروز در بزرگداشت روز معلم در هنرستان هنرهای زیبای زنجان، با اشاره به اینكه در یك سال گذشته، اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر و آموزش هنر در زنجان رخ داده است، اظهار نمود: در سطح كشور، ۴۰ هنرستان هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شش رشته فعالیت می كند و چهار مورد از این رشته ها در زنجان دایر است.
این مسئول با اشاره به اینكه پارینه رتبه یك كنكور هنر از مجموع هنرستان هنرهای زیبا به دانشگاه راه پیدا كرد، افزود: طی سال های گذشته، آموزش هنر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفتار نوساناتی بوده است و امیدواریم كه به جایگاه اصلی خود برسد؛ چونكه توسعه همگانی هنر، كمك شایانی به كاهش لطمه های اجتماعی می كند.
وی با تاكید بر اینكه هنر صرفاً نباید در اختیار طبقه خاصی از جامعه باشد، از طریق اندازی سامانه ارتباطی هنرستان های هنرهای زیبا آگاهی داد و اضافه كرد: هم اكنون ۲۴ استان از هنرستان هنرهای زیبا برخوردار می باشد. پارینه هنرستان موسیقی دختران تهران ۶۰۰ متقاضی داشت و فقط ۲۵ نفر پذیرفته شدند.
الله یاری فومنی با اشاره به اینكه علاوه بر آموزش های رسمی در هنرستان ها، آموزش های غیررسمی باز دایر است، اشاره كرد: در استان زنجان ۲۴ آموزشگاه موسیقی و ۲۴ آموزشگاه تجسمی و خوشنویسی فعال است. همین طور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزهای خودرا تجمیع كرده و از ۱۴۰ به ۳۶ مجوز تقلیل داده ایم.
مدیركل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه روز گذشته سامانه كارت تدریس مدرسان آموزشگاه های آزاد هنری رونمایی گردید، اضافه كرد: تابحال ۷۵۰ نفر در این خصوص تقاضا داده اند و این كارت روز گذشته به صورت نمادین برای ۹ نفر صادر شد؛ در واقع نبود صنف آموزشگاه های آزاد هنری مسئله ساز است و این در شرایطی است كه ۵۰۰۰ آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز بوده و در این شرایط اقتصادی، اشتغال قابل توجهی به وجود آورده اند.
وی با تاكید بر اینكه خیلی از مطالبات باید به صورت صنفی پیگیری شود، اشاره كرد: درباره مراكز مهارتی، تعیین نرخ دوره ها به عهده استان است و صدور گواهی نامه ها باز الكترونیكی شده است. همین طور طی یك سال اخیر، تقویم آموزشی مشخص شده و تلاش بر این است كه با تقویم آموزش و پرورش منطبق باشد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای آموزش ۵۰۰۰ هنرجوی هنرهای زیبا در كشور بسته هستند Date | 04/05/2019