خاك سپاری پیكر احمد اقتداری در گراش

    Home  /  جشن  /  خاك سپاری پیكر احمد اقتداری در گراش

خاك سپاری پیكر احمد اقتداری در گراش Image

خاك سپاری پیكر احمد اقتداری در گراش

به گزارش صد كادو پیكر احمد اقتداری بنا بر وصیت خودش، در زادگاهش گِراش به خاك سپرده می شود.
محمد ولی زاده با بیان این خبر به ایسنا اظهار داشت: دوشنبه هفته آینده (دوم اردیبهشت ماه) مراسم خاكسپاری پیكر احمد اقتداری در مركز دایرة المعارف بزرگ اسلامی برگزار می گردد و پیكر او سه شنبه بامداد (سوم اردیبهشت ماه) به زادگاهش گراش (در استان فارس) منتقل می شود تا در آن جا به خاك سپرده شود.
او با بیان این كه جزئیات مراسم خاكسپاری و خاك سپاری این چهره فقید متعاقبا اعلام خواهد شد اظهار نمود: احمدخان دو وصیت داشت كه در هر دو به گراش توجه كرده بود. همینطور خواسته بود مراسمش ساده برگزار گردد.
احمد اقتداری مشهور به «پدر مطالعات خلیج فارس» بامداد امروز (سه شنبه ۲۷ فروروین ماه) در سن ۹۴ سالگی در بیمارستان آسیا در تهران درگذشت.
او متولد سال ۱۳۰۴ در استان فارس، استاد دانشگاه، نویسنده، وكیل دادگستری، مورخ و جغرافیدان بود.
اقتداری حدود ۴۰ كتاب و بیشتر از یكصد مقاله علمی به چاپ رسانده است. در بین آثار او از تصحیح و همت گماردن به انتشار دیوان اشعار شاعران، ترجمه آثار تحقیقی نویسندگان و پژوهشگران غیرایرانی تا چاپ قصه های مثنوی، منطق الطیر و هزار و یك شب و همینطور تحقیقات علمی در زمینه لهجه شناسی، زبان و فرهنگ مناطق مختلف كشور دیده می شود.
از جمله كتاب های وی به «خلیج فارس از دیرباز تا كنون»، «بندرعباس و خلیج فارس»، «صید مروارید در خلیج فارس»، «تاریخ مسقط و عمان و بحرین و روابط آن با ایران» و «سرگذشت كشتیرانی ایران» می توان اشاره نمود.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای خاك سپاری پیكر احمد اقتداری در گراش بسته هستند Date | 22/04/2019

categories & tags