موسیقی فجر ۳۴ در آینه مهر؛ از جا به جایی یك برنامه تا كنسرت استاد رافائل در تالار رودكی

    Home  /  جشن  /  موسیقی فجر ۳۴ در آینه مهر؛ از جا به جایی یك برنامه تا كنسرت استاد رافائل در تالار رودكی

موسیقی فجر ۳۴ در آینه مهر؛ از جا به جایی یك برنامه تا كنسرت استاد رافائل در تالار رودكی Image

موسیقی فجر ۳۴ در آینه مهر؛ از جا به جایی یك برنامه تا كنسرت استاد رافائل در تالار رودكی

صد كادو: اركستر دانشگاه هنر به سرپرستی علی باستانی نژاد و رافائل میناسكانیان نوازنده پیانو در چهارمین روز از برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه در تالار رودكی تهران پرداختند.

به گزارش صد كادو به نقل از مهر، در حالیكه طبق برنامه نمایش شده به رسانه ها قرار بود گروه كر آوازی تهران به سرپرستی میلادعمرانلو روز شنبه ۲۸ بهمن ماه در چهارمین روز از برگزاری جشنواره موسیقی فجر میزبان علاقه مندان در تالار رودكی تهران باشد اما این اركستر دانشگاه هنر به سرپرستی علی باستانی نژاد بود كه اجرای نوبت اول كنسرتهای تالار رودكی را تشكیل می داد.
البته جابه جایی برنامه اركستر دانشگاه هنر با كنسرت گروه آوازی تهران قبل از این به سامانه های فروش اینترنتی بلیت جشنواره اطلاع رسانی شده بود، اما چون رسانه ها در جریان این جا به جایی قرار نگرفته بودند، این گمان وجود داشت كه طبق برنامه قبلی كنسرت گروه كر آوازی تهران اجرای خودرا به مخاطبان عرضه نماید، اما طبق آخرین اعلام جدول این اركستر دانشگاه هنر بود كه در كنسرت شب گذشته میزبان علاقه مندان بود.
در بخش اول كنسرت كه به اجرای آنسامبل موسیقی كلاسیك دانشكده موسیقی دانشگاه هنر «فرناد» اختصاص داشت به اجرای قطعاتی از موتزارت، محمد سعید شریفیان، هایدن و تعدادی دیگر از آهنگسازان موسیقی كلاسیك پرداخت. در این اجرا علی باستانی نژاد سرپرست گروه فلوت، پرستو شیرانی، حمید رضایت نوازندگان فلوت، غزل صادق الوعد نوازنده ویولن، كیوان دباغی نوازنده ویولا، المیرا نعمت زاده و سپیده سجادی نوازندگان ویولن سل، كرامت منصوری، كیمیا فخاری نیا و آیناردرگاهی نوازندگان پیانو گروه اجرایی را تشكیل می دادند. این در شرایطی است كه در بخش دوم كنسرن میز بهزاد جعفریان نوازنده ویولن و پدرام غفاری نوازنده پیانو به اجرای یك دوئت پرداختند.
گروه سازهای ایرانی دانشگاه هنر به رهبری محمدرضا فیاض باز سپس اجرای آنسامبل موسیقی كلاسیك این دانشگاه با مدیریت هنری احسان ذبیحی فر قطعاتی از احمد پژمان آهنگساز صاحب نام موسیقی كشورمان را برای مخاطبان اجرا كردند كه از آن جمله می توان به «عیاران»، «سیاناو»، «اَرنگان»، «شونان»، «دلگان»، «زرمیتان» اشاره نمود. این قطعات به ترتیب نام روستاهایی در استان های كردستان، گیلان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری است كه هر قطعه دربرگیرنده تم هایی از موسیقی هر استان بود.

تك نوازی پیانو مرد جنتلمن نوازندگی پیانو و موسیقی كلاسیك
اجرای دوم چهارمین روز از برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر اختصاص به تك نوازی پیانو استاد رافائل میناسكانیان اختصاص داشت كه وی در این كنسرت آثاری از یوهان سباستین باخ و شوپن را برای مخاطبان اجرا كرد.
این هنرمند صاحب سبك و بی حاشیه موسیقی كشورمان كه همچون همیشه با ظاهری آراسته روی صحنه حاضر شد سپس اجرای برنامه خود از متین لادانی شاگردش خواست تا قطعاتی را برای مخاطبان اجرا نماید.
وی سپس اجرای لادانی خطاب به تماشاگران اظهار داشت: استاد خوب همان است كه شاگردی بهتر از خودش را تعلیم بدهد و من امشب بسیار خوشحالم كه متین لادانی برنامه بسیار ارزشمندی را به شما عزیزان نمایش داد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای موسیقی فجر ۳۴ در آینه مهر؛ از جا به جایی یك برنامه تا كنسرت استاد رافائل در تالار رودكی بسته هستند Date | 17/02/2019