همزمان با دهه فجر؛ ساختمان جدید مركز اسلامی وین راه اندازی شد

    Home  /  جشن  /  همزمان با دهه فجر؛ ساختمان جدید مركز اسلامی وین راه اندازی شد

همزمان با دهه فجر؛ ساختمان جدید مركز اسلامی وین راه اندازی شد Image

همزمان با دهه فجر؛ ساختمان جدید مركز اسلامی وین راه اندازی شد

صد كادو: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران، ساختمان پیشین مركز اسلامی وین جای خودرا به ساختمانی جدید داد.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران، ساختمان پیشین مركز اسلامی وین در قلب اروپا جای خودرا به ساختمانی جدید داد تا شیعیان كشور اتریش و شهر وین در فضایی وسیع و امكاناتی در شأن و جایگاه پیروان مكتب دوده (علیهم الصلاة و السلام)، گرد هم آیند و به امر مهم تعلیم و تربیت، خودسازی، آموزش نسل آینده در گفتمان معنویت و اخلاق و باز اجرای برنامه های فرهنگی بپردازند.
مركز اسلامی امام علی (علیه السلام) وین از شروع دهه نود قرن بیستم بعنوان «كانون مركزی همگرایی و اقدامات شیعیان» كار خودرا به صورت رسمی در شهر وین آغاز نموده است. این مركز در طول سه دهه گذشته، خدمات فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اجتماعی متعددی به مخاطبان خود از میان قاطبه مسلمانان خصوصاً شیعیان نمایش كرده است و تلاش داشته در كنار گسترش نسیم اخلاق معنویِ برخاسته از آموزه های وحیانی و باز تبلیغ فضیلت های انسانی، به تعمیق تربیت دینی و تاكید بر رفتار عقلانی و قانون مدار مسلمانان غرب نشین بپردازد تا به دین طریق، روح زیبایی های دین و معنویت را با آوای بلندِ عمل و اخلاق، به جهانیان و ساكنان مغرب زمین ابلاغ كند.
با گسترش مسلمانان و خصوصاً شیعیان مغرب زمین و باز با اقبال شیعیان به مهاجرت به كشور اتریش و خصوصاً شهر وین در سال های ۲۰۱۳ به بعد، جلسات مركز اسلامی امام علی (علیه السلام) وین با استقبال فزاینده ای مواجه شد؛ به نحوی كه فضای ساختمان پیشین مركز كه بالغ بر ۳۵۰۰ متر زیربنا در پنج طبقه در زمینی به مساحت ۹۷۵ متر مربع بود، پاسخگوی نیازهای مراجعان نبود.
از طرف دیگر، واقع شدن ساختمان در مركز شهر و در منطقه مسكونی و قوانین ترافیكی ویژه ی منطقه، آزادی عمل را در اجرای بهینه مراسمات سلب كرده بود و عمر بیشتر از ۱۷۰ ساله ی ساختمان و آغاز ریزش قسمتی از آن و اخطارهای بخش های امنیتی، باعث شده بود در سال های اخیر، كمتر از ۲۰۰۰ متر از این بنا، قابلیت بهره وری داشته باشد.
از این روی در منطقه ۲۱ وین بعنوان یكی از مناطق پراهمیت و نوساز شهر وین، ملك جدیدی به وسعت ۱۰.۰۰۰ متر مربع شناسایی و خریداری شد كه با در نظر گرفتن متغیرهای مختلف امنیتی، دسترسی های مواصلاتی، امكان اجرای برنامه های فرهنگی، وسعت و استقامت و نوساز بودن ساختمان و… جهشی عظیم در امكانات سخت افزاری مركز اسلامی، در راه وصول به اهداف فرهنگی و اجرای برنامه های آموزشی و پژوهشی و فرهنگی تلقی می شود.
ساختمان های عظیم و مشهور سازمان ملل وین در همین منطقه از شهر واقع شده و بگفته متخصصان امر، شهر وین در سال های آینده، شاهد تحولات جدی در موقعیت ویژه ی این منطقه در بین مناطق بیست وسه گانه خود خواهد بود.
عملیات خریداری، به سازی و آماده سازی این ساختمان، بیشتر از یك سال و نیم طول كشیده است و به فضل الهی، با همت سفارت جمهوری اسلامی در وین و مركز اسلامی امام علی (علیه السلام)، همزمان با آغاز دهه پنجم فجر انقلاب اسلامی ایران و متقارن با پیام رهبر عزیزمان در آغاز گام دوم انقلاب، آماده بهره برداری و در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مراسمی باشكوه، با حضور دو سفیر و رایزن جمهوری اسلامی ایران، خانواده دیپلمات ها و كارگزاران كشور عزیزمان، ایرانی ها مقیم و دانشجویان گرامی، علاقه مندان به نظام جمهوری اسلامی ایران از ملیت های مختلف خصوصاً اتریشی، ترك، افغان، عرب، پاكستانی راه اندازی شد تا پاسخگوی نیازهای فرهنگی معرفتی مخاطبان مركز از همه ملیت ها، خصوصاً بیشتر از چهل هزار ایرانی مقیم اتریش باشد.
در مراسم افتتاحیه این مركز، دكتر مولایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین، دكتر حر، پژوهشگر تاریخ و نخبه برتر كشوری، موسی گونش، معاون مؤسسه بین المللی كوثر و از شخصیت های برتر شیعیان تركیه و حجت الاسلام والمسلمین دكتر محمدعلی محسن زاده، امام و رئیس مركز اسلامی وین به سخنرانی پرداختند.
رؤسا و هیأت امنای خیلی از مراكز اسلامی و شیعی اتریش، با حضور گرم خود، رونق ویژه ای به این محفل باشكوه داده و از این كه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را همزمان با شروع به كار این پروژه عظیم جشن می گیرند، خرسند بودند.
مدیریت مركز اسلامی وین امیدوار است شروع به كار مركز در این ساختمان، فصل جدیدی از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و پژوهشی مركز را رقم بزند و در پرتو قیام بزرگ حضرت سید روح الله و به بركت مجاهدت های شهدا، چهره واقعی معنویت، اخلاق، رحمت و سبك زندگی دینی بعنوان رهاورد اقدامات این مركز در تربیت انسان هایی معتقد به حقوق دیگران، ملتزم به اخلاق و قانون مدار جلوه كند.
مركز اسلامی امام علی مقابل السلام وین، علاوه بر بخش فرهنگی كه متكفل اجرای برنامه ها و مراسمات اجتماعی است، دارای دو بخش آموزش و پژوهش است كه افزون بر تأسیس آكادمی ایمان (كه دانشجویان آن در مقطع كارشناسی مطالعات اسلامی در حال تحصیل هستند)، دوره های آموزشی ویژه كودكان، نوجوانان، بانوان و عموم مردم را در حوزه های دینی و مهارت های زندگی و باز زبان فارسی و زبان آلمانی نمایش می كند و در بخش پژوهش به چاپ و انتشار كتب مختلف می پردازد كه انتشار مجموعه «با دوده علیهم السلام آشنا شویم» در ۱۴ جلد تمام رنگی و باز انتشار چندین نرم افزار موبایل و پادكست های رادیویی و نشریه گاهنامه طهور جوان، تنها قسمتی از اقدامات آن است.
همین طور در مناسبت های رمضان، محرم، صفر و فاطمیه، موالیان مكتب دوده علیهم السلام در این مركز گرد هم می آیند تا ضمن برگزاری مراسمات و اجتماعات دینی، ارادت خودرا به امامان معصوم و تأسی خودرا از آموزه های معنوی مكتب دوده اعلام دارند و باز با برگزاری دعاهای مختلف از قبیل توسل، كمیل، ندبه و آل یاسین، نور معنویت و نسیم خداجویی را در زندگی خود جاری می سازند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای همزمان با دهه فجر؛ ساختمان جدید مركز اسلامی وین راه اندازی شد بسته هستند Date | 16/02/2019