وزیر ارشاد: تولیدات فرهنگی با توزیع و مصرف تناسب ندارد

    Home  /  جشن  /  وزیر ارشاد: تولیدات فرهنگی با توزیع و مصرف تناسب ندارد

وزیر ارشاد: تولیدات فرهنگی با توزیع و مصرف تناسب ندارد Image

وزیر ارشاد: تولیدات فرهنگی با توزیع و مصرف تناسب ندارد

به گزارش صد كادو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این مطلب كه در مجموع تولیدات فرهنگی با توزیع و مصرف تناسب ندارد، بیان كرد: شبكه سازی توزیع باید به نحوی شود كه ذائقه های اجتماعی از كالاهای فرهنگی ارتقاء یابد.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، سید عباس صالحی در مسافرت به استان كرمان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمان به ضرورت استفاده از ظرفیت های مردمی در عرصه فرهنگ تصریح كرد و اظهار داشت: در حوزه فرهنگ برای آنكه خوب تولید و خوب مصرف شود، باید از ظرفیت های مردمی استفاده گردد.
وی با اشاره به اینكه فرهنگ و ارشاد اسلامی سه حوزه اصلی كاری در زمینه های فرهنگ، ادبیات رسانه، هنر و مسائل حوزه دین دارد، اضافه كرد: در ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اتفاقاتی بسیار خوبی تحت عنوان رویش های انقلاب اتفاق افتاده است.
صالحی با اشاره به موفقیت های كسب شده در در حوزه های فرهنگ، ادبیات رسانه و هنر بیان كرد: در مجموع حوزه دین هم بعنوان یك حوزه مهم و گوهری مورد توجه قرار گرفته است و ساختارهای در رابطه با آن كارهایی را انجام می دهند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به این مطلب كه در مجموع تولیدات فرهنگی با توزیع و مصرف تناسب ندارد، بیان كرد: شبكه سازی توزیع باید به نحوی شود كه ذائقه های اجتماعی از كالاهای فرهنگی ارتقا یابد.
وی تصریح كرد: تفاهم نامه هایی با استانداران امضا می شود تا بر مبنای آن نگاهی به نقشه راه و نقشه فرهنگی كشور داشته باشیم و استعدادها و ظرفیت ها را به فعلیت رسانده و از آنها حداكثر استفاده را داشته باشیم.
صالحی با اشاره به اینكه شورای فرهنگ عمومی استعداد قابل توجهی از جایگاه شبكه ای و قرارگاهی دارد، خاطرنشان كرد: این ظرفیت آنگونه كه شایسته است مورد استفاده قرار نگرفته و باید به آن توجه ویژه ای صورت گیرد.
وی اظهار نمود: شورای فرهنگ عمومی در شرایط كنونی كه بحث های فرهنگی و اجتماعی جدی است، می تواند بعنوان یك شورای شبكه ای و قرارگاهی بسیار مؤثر باشد.
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه كرمان هم در این دیدار به ضرورت ایجاد زیرساخت های فرهنگی در استان تاكید كرد و اظهار داشت: كرمان استان پهناوری است كه بعضاً محوریت امور برای سایر استان های جنوب شرق را هم دارد بنابراین نیازمند زیرساخت های جدی تری است.
وی تكمیل سالن مركزی شهر كرمان را كه سال هاست عملیات اجرای آن شروع شده خواهان شد و اضافه كرد: با عنایت به اینكه ساختمان درصد بالایی پیشرفت دارد لازم است كه سریعاً تعیین تكلیف و نهایی شود.
ادای احترام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مقام شامخ شهدای كرمان
سیدعباس صالحی همینطور بامداد امروز در جریان سفر دو روزه به استان كرمان، با حضور در گلزار شهدای كرمان به شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این شهر ادای احترام كرد.
سیدعباس صالحی در مسافرت دو روزه خود به استان كرمان، بامداد امروز بعد از حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای اداری استان شركت می كند.
امضای تفاهم نامه همكاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری كرمان در محل استانداری، شركت در بیستمین مراسم انتخاب كتاب سال و رونمایی از مجموعه كتاب های معرفی مفاخر و دیدار با كاركنان اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از دیگر برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز نخست سفر به استان كرمان است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیر ارشاد: تولیدات فرهنگی با توزیع و مصرف تناسب ندارد بسته هستند Date | 15/02/2019