تلویزیون یلدا را جدی گرفته

    Home  /  جشن  /  تلویزیون یلدا را جدی گرفته

تلویزیون یلدا را جدی گرفته Image

تلویزیون یلدا را جدی گرفته

صد كادو: شبكه های تلویزیونی برنامه های متنوعی را برای پخش در شب یلدا آماده كرده اند كه مجریانی چون رضا رشیدپور، رامبد جوان، ژیلا صادقی، حمید گودرزی و علی ضیاء اجرای آنها را بر عهده دارند. اغلب این برنامه ها از اجرای زنده موسیقی و همین طور حضور هنرمندان مطرح روی آنتن زنده آگاهی داده اند.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، «فرمول یك یلدایی»، «روشن ترین شب»، «شب آرام»، «چله نشین»، «شب نشین» و همین طور «خندوانه» به مناسبت «شب یلدا» از شبكه های مختلف تلویزیون به روی آنتن می روند.

نوازندگان در «چله نشین» شبكه چهار
ویژه برنامه شب یلدای شبكه چهار سیما با عنوان «چله نشین» از ساعت ۲۰: ۳۰ روز جمعه (۳۰ آذر) با دو بخش موسیقی و فلسفه به روی آنتن می رود.
در بخش فلسفه «چله نشین» دكتر رضا منصوری لاریجانی و استاد دینانی چهره های نام آشنای برنامه با سابقه «معرفت» به حافظ خوانی می پردازند و امسال مخاطبان شبكه چهار سیما از زبان استاد دینانی در شب یلدا به دیوان حافظ تفال می زنند.
در بخش «موسیقی» ویژه برنامه شب یلدا گروه های موسیقی محلی با حضور در استودیو برنامه به اجرای موسیقی می پردازند. رضا مهدوی و رشید كاكاوند به صورت مشترك اجرای بخش موسیقی را بر عهده دارند و با آهنگ سازان و خوانندگان در این بخش گفت وگو می كنند.
شاهنامه خوانی از بخش های ویژه برنامه یلدای شبكه چهار است كه به همراهی یك گروه موسیقی و نوازنده به صورت زنده در استودیو برنامه اجرا میگردد.
«چله نشین» به تهیه كنندگی سید محسن مناجاتی در شب یلدا از شبكه چهار سیما پخش میگردد.

«روشن ترین شب» با اجرای ژیلا صادقی
شبكه دو سیما به مناسبت شب یلدا برنامه های ویژه ای چون «روشن ترین شب» و «همین الان یهویی» را روی آنتن می برد. این برنامه با اجرای ژیلا صادقی میزبان میهمانان مختلفی است كه از بخش های آن می توان به قصه خوانی، حافظ خوانی، پرداختن به آداب ویژه شب چله در نقاط مختلف ایران اشاره نمود.
«روشن ترین شب» كاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه كنندگی احسان ارغوانی و مهدی بابایی كه پنجشنبه و جمعه (۲۹ و ۳۰ آذر ماه) ساعت ۲۳: ۳۰ از شبكه دو سیما پخش میگردد.
همچنین برنامه «همین الان یهویی» به مناسبت شب چله جمعه ۳۰ آذر ماه برنامه ویژه ای را با حضور مرجانه گلچین، میهمان این قسمت از برنامه تدارك دیده است. برنامه «همین الان یهویی» جمعه ساعت ۲۲ روانه آنتن میگردد.

«شب آرام» و اجرای هنرمندان در شهرك غزالی
شبكه سه سیما برای شب یلدا ویژه برنامه ای را با نام «شب آرام» روی آنتن می برد. اجرای این برنامه برعهده رضا رشیدپور است. «شب آرام» پنجشنبه از ساعت ۱۹: ۳۰ تا ۲۰: ۳۰ و ۲۳: ۳۰ تا ۱: ۳۰ بامدادان و جمعه از ساعت ۱۹: ۲۰ تا ۲۱ و همین طور از ساعت ۲۳: ۳۰ تا بامدادان شنبه پخش خواهد شد.
«شب آرام» مقرر است در شب یلدا میزبان میهمانان متنوعی باشد و آیتم های مختلف این برنامه به اهمیت تكریم بزرگان و پرداختن به سنت شب یلدا و همین طور صله رحم می پردازد. این برنامه باز با حضور هنرمندانی چون علی نصیریان، فریبرز لاچینی و ناصر طهماسب اجرا میگردد.
در این برنامه آیتم های مختلفی با حضور خوانندگان و هنرمندان ضبط شده است كه همچون آنها حضور رضا یزدانی در شهرك تلویزیونی سینمایی ایران (مرحوم علی حاتمی) است. همین طور از مجریان مختلف این شبكه برای حضور در برنامه دعوت شده و مقرر است گفتگوها و آیتم های مختلفی در برنامه پخش شود.

«شب نشین» شبكه پنج در یلدا
ویژه برنامه «شب نشین» برای شب یلدا، با اجرای حمید گودرزی به مدت سه شب، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه ساعت ۲۱ روی آنتن می رود. نقالی خوانی، دعوت از هنرمندان و چهره های فرهنگی و هنری از آیتم های این برنامه خواهد بود.
این ویژه برنامه با اجرای حمید گودرزی و تهیه كنندگی محمد حسین رضوی به مدت سه شب به روی آنتن شبكه پنج سیما می رود و هر شب میزبان مهمانانی از هنرمندان، بازیگران، ورزشكاران و… خواهد بود. استندآپ كمدی یكی از بخش های نمایشی این ویژه برنامه است.
شاهنامه خوانی و اجرای زنده كنسرت از بخش های ویژه برنامه شب نشین شبكه پنج سیماست كه در استودیوی برنامه به صورت زنده اجرا میگردد.

«فرمول یك یلدایی» شبكه یك
«فرمول یك یلدایی» شبكه یك در تلاش است در این شب، ضمن احداث فضایی آرام بخش و با نشاط، آداب و رسوم، دورهم بودن و صله رحم، به دیدار بزرگان فامیل رفتن، حافظ خوانی و… را برای مردم بازنمایی و بر حفظ این آیین زیبا تاكید كند.
همزمان با شب یلدا، شبكه یك سیما پنج شنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ آذر با ویژه برنامه یلدایی «فرمول یك» روی آنتن خواهد رفت.
این برنامه به تهیه كنندگی و اجرای سیدعلی ضیا، كاری از گروه اجتماعی شبكه یك سیماست كه پنجشنبه ساعت ۲۲ و جمعه ساعت ۲۳ به مدت ۱۲۰ دقیقه به صورت زنده روی آنتن می رود.
مازیار فلاحی و حجت اشرف زاده از خوانندگان جوان، سید جلال حسینی كاپیتان پرسپولیس، حجت الاسلام زائری كارشناس مذهبی و محمد رضا طاهری مدیحه سرا به همراه فرزندش حسین طاهری از میهمانان «فرمول یك» خواهند بود.
«درجه یك» هم برنامه زنده دیگری است كه با اجرای پدرام كریمی ساعت ۱۹: ۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه روز جمعه ۳۰ آذر ماه روی آنتن شبكه یك سیما خواهد رفت و آن برنامه هم حال و هوای یلدایی خواهد داشت.

«خندوانه» شب یلدا چه می كند؟
برنامه تلویزیونی «خندوانه»، شب یلدا به صورت ویژه روی آنتن شبكه نسیم می رود.
«خندوانه» شب یلدا به صورت ویژه روی آنتن می رود و میزبان میهمانان متنوعی از عرصه رادیو و تلویزیون همچون بهروز رضوی است.
این برنامه در شب یلدا (جمعه ۳۰ آذر) میزبان خوانندگانی چون بهنام بانی و حجت اشرف زاده خواهد بود و امیرحسین قیاسی به اجرای استندآپ كمدی می پردازد.
همچنین آغازین قسمت از فصل جدید «كودك شو» همزمان با شب یلدا ساعت ۲۱ به روی آنتن خواهد برد.
تدارك «رادیو شب»ی ها در شبكه شما برای یلدا
برنامه «رادیو شب» با اجرای منصور ضابطیان در آیتم های مختلفی و با حضور مجریان مطر ح تلویزیون به مناسبت یلدا به روی آنتن می روند.
آیتم هایی چون لیگ مسابقا اسم و فامیل، اجرای موسیقی های سنتی و اجرای متن های یلدایی توسط مجریان تلویزیون همچون بخش های این مجموعه برنامه در شبكه شما است.
«رادیو شب» جمعه۳۰ آذر ماه از ساعت ۲۲ بامدادان از شبكه شما به روی آنتن خواهد رفت.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای تلویزیون یلدا را جدی گرفته بسته هستند Date | 21/12/2018