یكی از داوران جشنواره ملی اسباب بازی: در كشورمان صنعت اسباب بازی نداریم

    Home  /  جشن  /  یكی از داوران جشنواره ملی اسباب بازی: در كشورمان صنعت اسباب بازی نداریم

یكی از داوران جشنواره ملی اسباب بازی: در كشورمان صنعت اسباب بازی نداریم Image

یكی از داوران جشنواره ملی اسباب بازی: در كشورمان صنعت اسباب بازی نداریم

صد كادو: یكی از داوران جشنواره ملی اسباب بازی با تاكید بر اینكه ما به معنای واقعی در كشورمان صنعت اسباب بازی نداریم یا شاید در ابتدای راه آن هستیم، اظهار داشت: سال به سال كه پیش می رویم می بینیم همانطور كه در سوژه اسباب بازی و سرگرمی برای خانواده ها، مربیان، مدارس و… فرهنگ سازی صورت گرفته، این سوژه سبب شده اسباب بازی به حوزه تعلیم و تربیت كودك وارد شود.
به گزارش صد كادو به نقل از روابط عمومی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، محمدحسین فرجو با اشاره به كلیت روند داوری در جشنواره اسباب بازی اظهار داشت: در جشنواره ملی اسباب بازی از ابتدا تابحال مبنا بر این بوده كه آثار و طرح هایی كه پارسال در شورای نظارت بر اسباب بازی به ثبت رسیده یا تولید شده اند مورد ارزیابی قرار بگیرند.
به قول او، طبق مصوبه شورا، كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان هر سال باید آثار مربوط به پارسال را كه منجر به صدور مجوز یا ثبت شده است، بررسی و برترین ها را معرفی نماید.
این كارشناس حوزه اسباب بازی با اشاره به اینكه امروزه اسباب بازی بعنوان یكی از عناصر اصلی و كلیدی تربیت كودكان است، اظهار داشت: بر همین مبنا روز به روز گروه های مختلف تحصیل كرده دانشگاهی یا شركت های دانش بنیان به سوژه اسباب بازی ورود كرده اند. همین طور كمك های معاونت فن آوری ریاست جمهوری در كنار حضور فارغ التحصیلان دانشگاهی سبب شده سوژه اسباب بازی از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.
به قول او، همین سوژه سبب گشته است شاهد آثار قابل توجه و مطرح كردن در بازارهای خارج از كشور باشیم. بر همین مبنا هر چند مشكلاتی مانند قیمت بالای مواد اولیه در حوزه اسباب بازی داریم اما این كار برای بعضی از تولیدكنندگان درآمدزایی ارزی داشته است.
این كارشناس حوزه اسباب بازی با اشاره به این كه چند سال پیش مجوز احداث رشته طراحی اسباب بازی را از شورای گسترش وزارت علوم گرفته است، اظهار نمود: وقتی زیرساخت های لازم یعنی تربیت نیروی متخصص در این حوزه را نداشته باشیم صنعت اسباب بازی لنگ می زند و دچار خلاء میگردد.
فرجو با تاكید بر اینكه یكی از اشكالات این حوزه نبود زیرساخت های لازم است، تصریح كرد: دانشگاه های ما باید در حوزه اسباب بازی به سمت احداث رشته های جدید بروند تا فارغ التحصیلان رشته های هنری در مقطع ارشد جذب گرایش های مرتبط به طراحی و تولید اسباب بازی شوند. برای مثال در دانشكده های علمی و كاربردی می توانیم تكنسین این حوزه را تربیت نماییم تا ایده ها و طرح های موجود را اجرا كنند.
چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی از ۲۶ تا ۳۰ آبان ماه در مركز آفرینش های فرهنگی هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می گردد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای یكی از داوران جشنواره ملی اسباب بازی: در كشورمان صنعت اسباب بازی نداریم بسته هستند Date | 18/11/2018