معاون وزیر ارشاد: وزارت ارشاد به آموزش و پرورش توجه نكرده است

    Home  /  جشن  /  معاون وزیر ارشاد: وزارت ارشاد به آموزش و پرورش توجه نكرده است

معاون وزیر ارشاد: وزارت ارشاد به آموزش و پرورش توجه نكرده است Image

معاون وزیر ارشاد: وزارت ارشاد به آموزش و پرورش توجه نكرده است

صد كادو: معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در وزارت ارشاد به بعضی از نهادهای فرهنگی همچون آموزش و پرورش توجه نشده است.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، سیدهادی حسینی روز گذشته در آئین تودیع و معارفه مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، با اشاره به اینكه وزارت ارشاد در جابجایی مدیرانش، بنا دارد از ظرفیت های درون مجموعه استفاده نماید، تاكید كرد: اساسا به این تفكر اعتقادی ندارم كه ادله تغییر و جایگزینی چیست.

وی در زمینه معرفی گزینه های بومی پیشنهادی استان برای تصدی اداره كل ارشاد اضافه كرد: هیچ وقت نمی گوییم گزینه های پیشنهادی شما فرهیخته نبوده و به درد فرهنگ نمی خورند بلكه بسیار هم توانمند هستند اما اصل این است كه ما تشكیلات ارشاد هستیم و باید افراد متخصص وارد این عرصه شوند.

حسینی با تاكید بر اینكه اگر افراد پیشنهادی اهل تخصص نباشند، آشنایی آنها زمان بر است، خاطرنشان كرد: وزارت ارشاد با همه گزینه های مطرح شده صحبت كرد اما نمی توانست از آنها استفاده نماید چون كه آنها زیرمجموعه ما نیستند و تجربه خویش را در آینده با خود می برند ازاین رو بنا داشتیم از ظرفیت های درونی استفاده نماییم.

وی مدیركل سابق ارشاد را یكی از پاكترین مدیران دانست وبا بیان اینكه عبادی دو سال دیگر بازنشسته می گردد و باید مدیر جوانی جایگزین می شد و این چرخه باید اتفاق بیفتد، خاطرنشان كرد: خانواده فرهنگ و هنر، خانواده ای غنی نیست و وضع مالی خوبی ندارند اما به لحاظ مالكیت فكری، هنری و ادبی، غنی هستند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت ارشاد با تاكید بر اینكه سرمایه ما وجود هنرمندان و اهالی فرهنگ است ازاین رو خواهش دارم مدیر ما را همراهی كنید، اظهار نمود: مدیركل جدید مدیریت استان سخت، پرمسأله و پرمشكل هرمزگان را تجربه كرده ازاین رو می تواند از این تجربیات در همدان استفاده نماید و استان مقتدر فرهنگی همدان را ارتقاء دهد.
وی با تاكید بر اینكه نمی خواهیم فرهنگ با سیاست مخلوط شود و نباید بار سیاست را به دوش بكشد چون كه فرهنگ زیرساخت همه مباحث است، بیان كرد: درویش نژاد مدیركل جدید پیوندهای سیاسی ندارد.
وی خطاب به درویش نژاد، مدیركل جدید ارشاد با اشاره به اینكه باید خویش را همكار خانواده فرهنگ بداند و خویش را بالادست جامعه فرهنگی نداند، اظهار داشت: نظام سلسله مراتبی جامعه فرهنگی نمی تواند كاركرد خوبی داشته باشد، همانگونه كه درب اتاق شما در هرمزگان به روی همه باز بود در همدان هم درب اتاق خویش را به روی اهالی فرهنگ و هنر باز بگذارید.

حسینی با اشاره به اینكه در وزارت ارشاد به بعضی از نهادهای فرهنگی همچون آموزش و پرورش توجه نشده است، اضافه كرد: آموزش و پرورش می تواند خاستگاه ما باشد اما در حوزه فرهنگ به این مورد خیلی ورود نكردیم این در حالیست كه با ورود به مدارس و كلاس ها بهتر می توانیم پیش برویم و سطح آنها را ارتقاء دهیم كه این مسأله نیاز به سرمایه ندارد بلكه نیاز به برنامه ریزی دارد.

وی بیان كرد: می توان با بهره گیری از ظرفیت های نهادهای فرهنگی همچون اوقاف، سپاه، تبلیغات، كانون پرورش فكری، صدا و سیما و… سطح دانش و فرهنگ را ارتقاء داد ازاین رو باید تعامل بیشتری با نهادهای فرهنگی صورت گیرد.

وی همدان را سندی برای اثبات تاریخ ایران محسوب كرد و به چرایی تغییر در فرهنگ و هنر این استان اشاره نمود و اظهار داشت: اگر قرار باشد برای فرهنگ، ادب، هنر و گذشته هنر ایران صفحاتی درنظر بگیریم، همدان می تواند صفحات اصلی آن سند باشد به طوریكه این سرزمین با تمام خصوصیت هایش همچون داشتن مفاخر و بزرگانی چون ابن سینا، باباطاهر و عین القضات همدانی قابل اعتناست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان هم اشاره به فعال بودن ۶۹ انجمن فرهنگی و هنری در استان اضافه كرد: این انجمن ها در رشته های مختلف فعال می باشند و ظرفیت خوبی است كه باید با بهره گیری از آن گام های مثبتی برداریم چون كه جامعه ما بیش از هر زمانی نیاز به نشاط اجتماعی دارد ازاین رو باید با برگزاری برنامه های مختلف زمینه ساز اجرای برنامه های شاد در جامعه باشیم.
سیدسعید شاهرخی اظهار داشت: مدیركل جدید ارشاد همدان طبق سیاست وزارت ارشاد منصوب گردید و به لحاظ قانونی هم این حق برای آنها محفوظ است كه بر اساسا كارآیی بیشتر یك مدیر جابجا شود.
وی خاطرنشان كرد: طبق آنچه در قانون ذكر شده در انتصاب یك مدیر با مدیر استان هماهنگی هایی انجام می گردد كه پیشنهاد استان هم دو گزینه بود. با رد دو پیشنهاد استان سرانجام یك مدیر زیرمجموعه وزارت ارشاد در همدان منصوب گردید و امیدواریم نمایندگان مجلس هم همراهی لازم را با مدیریت ارشد استان داشته باشند و مدیركل جدید هم باید بتواند انتظارات فرهنگ و هنر استان را برآورده سازد.
مدیركل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم اظهار داشت: آنچه مدیركل سابق انجام داده به صورت قطع با مطالعه بیشتری ادامه می یابد به طوریكه جشنواره های بزرگی كه برند استان است باید بیشتر گسترش یافته و حمایت شود.
علیرضا درویش نژاد با اشاره به اینكه بخشی بزرگ از تاریخ ایران، از آن همدان است، خاطرنشان كرد: همدان در هر زمینه ای حرف برای گفتن دارد به طوریكه در شعر، ادب، كلام، علم، فلسفه، دفاع مقدس و… دارای چهره های شاخص و برجسته ای است.
وی ابن سینا را نماد عظمت ایران و تاریخ همدان دانست و با اشاره به اینكه وقتی نام ابن سینا و باباطاهر می آید بدین معناست كه همدان وسعت زیادی دارد، اظهار نمود: استان همدان سرزمین اندیشه های ناب و مهد تفكر، اندیشه، كمال و معرفت است كه علمای زیادی از این شهر برخاسته اند.
درویش نژاد با اشاره به اینكه حضور در همدان و خدمتگزاری در این شهر مایه افتخار است، خاطرنشان كرد: فرهنگ در حوزه زیرساختی نیاز به تعامل ظرفیت های اجرایی استان و در حوزه گسترش برنامه ها نیاز به یاری اصحاب رسانه، هنر و فرهنگ و اندیشه دار به طوریكه سیاست ما تعامل با همه جریان های فكری است.
مدیركل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم اظهار داشت: همدان در عرصه فكرآفرینی و فرهنگسازی جزء استان های پیشرو كشور است به طوریكه صدها اثر، برنامه و ایده فرهنگی در سال های گذشته از این استان تولید شده و آخرین نمونه آن تقریظ های مقام معظم رهبری بر چهار كتب دفاع مقدس بود.
فاضل عبادی اعلام نمود: رسالت ما حركت در راه دیدگاه های امام (ره)، فرمایشات رهبری و برنامه های دولت و تلاش ما تكیه بر عقلانیت، كار كارشناسی و گام نهادن در راه اخلاق و گسترش فعالیت های فرهنگی استان بود.
وی با اشاره به اینكه هم افزایی دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان درخشان است، اظهار نمود: هدفگذاری هایی هم مدنظر بود كه اولین مورد اجرای برنامه های علمی، فرهنگی و هنری برای كودكان و نوجوانان بود به طوریكه برای تبدیل همدان به قطب فعالیت های فرهنگی كودك و نوجوان سعی كردیم.
عبادی اضافه كرد: اجرای جشنواره تئاتر بین المللی كودك و نوجوان، برپایی نمایشگاه كتاب و نمایشگاه تصویرسازی آیات برای كودكان و نوجوانان و صدها برنامه فرهنگی كودك و نوجوان همچون این برنامه ها بود.
وی یكی دیگر از برنامه های ارشاد استان را پاسداشت مفاخر همدان دانست و خاطرنشان كرد: برگزاری اردیبهشت مفاخر هم در قالب همین پاسداشت بود كه هر سال یكی از مفاخر همدان مورد تجلیل قرار می گرفت.
گفتنی است؛ در انتها از زحمات فاضل عبادی مدیركل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تقدیر به عمل آمد و علیرضا درویش نژاد بعنوان مدیركل جدید ارائه شد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای معاون وزیر ارشاد: وزارت ارشاد به آموزش و پرورش توجه نكرده است بسته هستند Date | 21/07/2018