درخواست فرهنگی بیرانوند از رامبد جوان

    Home  /  جشن  /  درخواست فرهنگی بیرانوند از رامبد جوان

درخواست فرهنگی بیرانوند از رامبد جوان Image

درخواست فرهنگی بیرانوند از رامبد جوان

صد كادو: علیرضا بیرانوند ـ دروازه بان تیم ملی فوتبال كشورمان ـ از رامبد جوان، مجری برنامه «خندوانه» خواست تا یكی از برنامه هایش را با لباس لُری اجرا نماید.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، جناب خان یك دست لباس لُری را به میهمان برنامه «خندوانه» كه شب گذشته (۲۲ تیرماه) برگزار شد، هدیه داد. علیرضا بیرانوند میهمان این برنامه كه متعلق به قوم لُر است، هم لباسی كه به او هدیه داده شده بود را پوشید و اظهار داشت: خیلی دوست داشتم با لباس لُری در یك برنامه تلویزیونی حاضر شوم.
او افزود: پس از قهرمانی تیم پرسپولیس تصمیم گرفتم با لباس لُری جایزه این قهرمانی را دریافت كنم اما اسپانسر برنامه، این اجازه را به من نداد. من افتخار می كنم كه لُر هستم.
دروازه بان تیم ملی فوتبال كشورمان از رامبد جوان ـ مجری این برنامه ـ خواست: اگر دوست داری یك برنامه را با لباس لُری اجرا كن.
همینطور رامبد جوان به بعضی از بانوان حاضر در برنامه اش كه روسری گُلوَنی به سر داشتند اشاره نمود و اظهار داشت: این بانوان پیش از شروع برنامه درباره این سربند مخصوص اقوام لُر به ما توضیحاتی دادند.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، پوشاك لرها بخصوص بویراحمدی ها و بختیاری ها در گذشته خصوصیت خاصی داشت كه به تدریج به خصوص بعد از اصلاحات حكومت رضاشاه این خصوصیت كمرنگ شده است. پوشش مردان لر شامل كلاه نمدی، پیراهن ساده و شلوار بسیار گشادی به نام تُمبون و كفش های گیوه است.
یكی از تن پوش هایی كه مردان لر بختیاری را از دیگران متمایز می كند، جامه ای بی آستین به نام چوقا(چوخا) است كه بلمدی آن تا زانو و از جنس پشم سفید با راه راه های سیاه عمودی است.
زنان لر هم جامه ای بلند (جوه، جُما، پیرهن) كه روی پیراهن چاكدار و چین دار قرار می گیرد، می پوشند. سربندی دستار مانند هم موها را می پوشاند. پوشاك زنان لر به رنگ های شاد و روشن است و با مهره های شیشه ای، سكه ها و منجوق ها تزئین می گردد.
علیرضا بیرانوند، سعید عزت الهی و میلاد محمدی ـ بازیكنان تیم ملی كشورمان میهمانان برنامه شب گذشته «خندوانه» بودند كه روز جمعه (۲۲ تیر ماه) روی آنتن رفت.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای درخواست فرهنگی بیرانوند از رامبد جوان بسته هستند Date | 16/07/2018