دست قاچاق کتاب با برگزاری نمایشگاه مجازی کوتاه می شود

    Home  /  جشن  /  دست قاچاق کتاب با برگزاری نمایشگاه مجازی کوتاه می شود

دست قاچاق کتاب با برگزاری نمایشگاه مجازی کوتاه می شود Image

دست قاچاق کتاب با برگزاری نمایشگاه مجازی کوتاه می شود

صد کادو: مدیر انتشارات براق، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران را تنها عامل برای جلوگیری از اقداماتی مثل کتاب سازی، قاچاق کتاب و تخفیف های غیرمتعارف دانست.
به گزارش صد کادو به نقل از خبرگزاری ایرنا، صفا امیری برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران را عاملی برای جلوگیری از اقداماتی مثل کتاب سازی، قاچاق کتاب و تخفیف های غیرمتعارف دانست و اضافه کرد: بدون تردید با وجود طراحی سامانه برای نمایشگاه مجازی کتاب، وجود نظارت بر این نمایشگاه و امکان ارائه کتاب های شابک دار، فقط کتاب های اصلی و با اصالت ارائه می شود.
این فعال حوزه نشر ضمن اشاره به افزایش تعداد مشتریان بعد از برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اشاره کرد: یکی از خاصیت های اصلی نمایشگاه مجازی این است که برای همه همچون مخاطب و ناشر، امکان حضور در نمایشگاه را فراهم می آورد. چنان که در نمایشگاه های حضوری به سبب محدودیت های فضا تعدادی از ناشران نتوانسند حضور یابند. تعداد کتاب های آنها کمتر از حد استاندارد بود و غرفه به آنها تعلق نمی گرفت یا از مکان در نظر گرفته شده برای غرفه رضایت نداشتند.
وی با اشاره به این که نمایشگاه کتاب موجی از شادی به جامعه تزریق می کند، اظهار داشت: این نمایشگاه در نوع خود جشنواره ای است که در زمینه فرهنگ انجام می شود. از هر جهت که بررسی نماییم این رخداد، جان جدید و خون تازه ای به صنعت نشر تزریق می کند.
دسترسی ساده تر مخاطبان به کتاب
وی اشاره کرد: برگزاری این نمایشگاه خصوصاً در وضعیت کرونائی و با توجه به این که فروش کتاب در طول این ۲ سال گرفتار افول شدیدی شد، حرکت و توجه جدیدی در بازار کتاب و اقتصاد نشر به وجود آورد. در دوران کرونا تعداد زیادی از ناشران که تا همین اواخر به شکل سنتی کار می کردند به سمت مجازی شدن پیش رفتند. حال که زمینه حضور ناشران در فضای مجازی فراهم گردید، با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، دسترسی مخاطبان به کتاب ساده تر شده است.
این ناشر کتاب با اعلان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب تهران امکان دسترسی راحت تری به مردم می دهد، اظهار داشت: حضور خانواده هایی که در نقاط دور مثل سیستان و بلوچستان، کرمان و کرمانشاه یا سایر شهرها زندگی می کنند در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هزینه بر و زمان بر بود؛ در بعضی موارد حتی امکان حضور این خانواده ها در نمایشگاه مقدور نبود اما نمایشگاه مجازی کتاب تهران امکان دسترسی آسان تر به این خانواده ها هم می دهد.
به گفته این ناشر کتاب، افرادی که تعداد کتاب های شان کمتر از ۴۰ عنوان بود، به دیگر ناشران نمایندگی می دادند اما فضای مجازی این امکان را به ناشران می دهد علاوه بر عرضه محصولات شان، شاهد این این محدودیت ها نیستند.
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن ماه شروع می شود و تا دهم بهمن ماه ۱۴۰۰ به مدت هشت روز ادامه دارد.
علاقه مندان برای بازدید و خرید کتاب می توانند به ketab.ir مراجعه کنند.
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب در یک نگاه
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال راهی برای پشتیبانی از ناشران و بازار کتاب کشور بود و با بهره گیری از تجربیات حضور در نمایشگاه های مجازی برگزار شده توسط دیگر کشورها نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانکفورت، این رویداد فرهنگی در ایران به شکل مجازی انجام شد.
در اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از هزار ناشر حضور داشتند و بیش از ۱۰۰ هزار عنوان کتاب برای عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران ارائه شد.
همچنین ۱۸۰ ناشر خارجی با ۲۰ هزار عنوان کتاب و ۱۴۲ نهاد فرهنگی و آژانس ادبی در بخش رایت سنتر نیز در این نمایشگاه حضور داشتند. هزینه ارسال کتاب ها نیز از طرف شرکت پست جمهوری اسلامی برای همه مخاطبان رایگان اعلام شده بود.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای دست قاچاق کتاب با برگزاری نمایشگاه مجازی کوتاه می شود بسته هستند Date | 16/01/2022