رئیس كارگروه مد و لباس كشور: فقدان لباس عفیفانه به اندازه فقدان لباس ارزان مشکل است

    Home  /  جشن  /  رئیس كارگروه مد و لباس كشور: فقدان لباس عفیفانه به اندازه فقدان لباس ارزان مشکل است

رئیس كارگروه مد و لباس كشور: فقدان لباس عفیفانه به اندازه فقدان لباس ارزان مشکل است Image

رئیس كارگروه مد و لباس كشور: فقدان لباس عفیفانه به اندازه فقدان لباس ارزان مشکل است

به گزارش صد کادو کرمان رئیس کارگروه مد و لباس کشور اظهار داشت: هدف حاکمیت در جمهوری اسلامی در حوزه مد و لباس، ارتقا شاخصهای زیست عفیفانه است و یکی از مسیرهای آن این است که لباس ما لباس موقری باشد.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا نشست فعالان حوزه مد و لباس با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و رئیس کارگروه مد و لباس، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و تعدادی از فعالان این حوزه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار شد.
سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و رئیس کارگروه مد و لباس در این جلسه، نقش کارگروه مد و لباس را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: دلیل این که کارگروه تابحال به اهداف خود نرسیده است این است که قرار بر این نبوده این کارگروه شاخصهای زیست عفیفانه را در کشور ارتقاء دهد.
وی خاطرنشان کرد: مساله لباس اقوام، تنوع لباس اقوام در کشور، کسب و کار حوزه لباس، تکریم، ترغیب، آموزش و ارتقا سطح هنرمندان لباس، شاخصهای میانی است که اگر منجر به زیست عفیفانه و وقار موجود در فرهنگ ایران زمین شود ما را به هدف می رساند.
امامی افزود: شعار ما راهبرد سه پایه است که شامل سه گام دسترس پذیر سازی لباس زیبا، عفیفانه، ارزان و سالم در همه کشور، تغییر گفتمان حجاب در کشور از اجبار به گفتمان حیا و زیست عفیفانه، نجات خانواده و آرامش معنوی جامعه و گام سوم درمان هوشمند و اثر بخش در موارد فوق ناهنجار است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه پیگیری راهبرد اول، برعهده کار گروه مد و لباس است و بار آن بر عهده اعضای کار گروه است، اضافه کرد: تمام دستورالعمل ها نیازمند ابلاغ وزیر است.
وی اظهار داشت: فقدان لباس عفیفانه به اندازه فقدان لباس ارزان مشکل است و تولیدات رسانه ای باید به جایی برسد که در این حوزه تاثیرگزار باشند.
رئیس کارگروه مد و لباس بر پشتیبانی از خانه های مد تصریح کرد و اظهار داشت: جشنواره ملی فتوت باید به صورت استانی برگزار گردد تا رسته های صنفی فعال و کاسبی که بیشتر به اخلاق عمومی جامعه کمک کرده است مورد توجه قرار گیرد چونکه اصناف بهترین مروجان فرهنگ عمومی اسلام و ایران هستند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور همینطور با تکیه بر توجه به تنوع فرهنگی و زیست بوم مناطق مختلف، این امر را سبب افتخار دانست و اظهار داشت: بخش لباس اقوام جشنواره فجر سال جاری بسیار قوی است.
محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، برگزاری نشست مد و لباس در کرمان را نقطه عطفی در عرصه مد و لباس استان دانست و اظهار داشت: هم اکنون ۵ موسسه فعال و یک خانه مد در عرصه مد و لباس در استان فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه بانک اطلاعات مد و لباس درحال تاسیس است، اضافه کرد: امیدواریم با رویکرد جدید شفاف تر، عملی تر و اجرایی تر در حوزه مد و لباس، ورود پیدا نماییم.
در انتها نشست، فعالان حوزه مد و لباس به بیان دغدغه ها و مشکلات خود در استان کرمان پرداختند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای رئیس كارگروه مد و لباس كشور: فقدان لباس عفیفانه به اندازه فقدان لباس ارزان مشکل است بسته هستند Date | 17/01/2022