سکوت عجیب سلبریتی های خارجی در اعتراضات امریکا

    Home  /  جشن  /  سکوت عجیب سلبریتی های خارجی در اعتراضات امریکا

سکوت عجیب سلبریتی های خارجی در اعتراضات امریکا Image

سکوت عجیب سلبریتی های خارجی در اعتراضات امریکا

صد کادو: در صورتیکه اغلب دانشگاه های آمریکا درگیر اعتراضات در پشتیبانی از فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی هستند و پلیس این کشور خشونت بی سابقه ای مقابل دانشجویان به کار می برد، چهره های سینمایی جهانی به شکل عجیبی نسبت به این مساله سکوت پیشه کرده اند؛ دقیقا برعکس رویه ای که درباره ی کشورهای دیگر در پیش می گیرند!
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، حملات وحشیانه و گسترده نظامیان ارتش اسرائیل ضد مردم بی دفاع غزه، منجر به شهادت و مجروح شدن هزاران فلسطینی بی گناه شده و این جنایات کم سابقه زمینه را برای اعتراضات گسترده در خیلی از دانشگاه های آمریکا و حتی اروپا فراهم نموده است، اعتراضاتی که با خشونت و سرکوب شدید تابحال به بازداشت ۱۰۰۰ دانشجو انجامیده است.
اما موضوعی که بیشتر از هر چیز به چشم می آید، سکوت سلبریتی های سینمای جهان و رسانه های فارسی زبان ضدایرانی در برابر این برخورد خشونت آمیز با دانشجویان معترض است؛ آن هم در حالی که آنها در نابسامانی های در رابطه با کشورهای دیگر همچون اغتشاشات ۱۴۰۱ ایران، اظهارنظر را وظیفه و رسالت خود می دانستند؛ آن زمان علاوه بر رسانه های فارسی زبان، چهره هایی سینمایی مانند آنجلینا جولی، ماریون کوتیار، فلورنس پیو، اورلاندو بلوم، شارلیز ترون، جنیفر انیستون، جنیفر گارنر و… در رابطه با اغتشاش و آشوب در ایران واکنش نشان داده بودند.
بعنوان مثال، جی. کی. رولینگ، نویسنده مطرح بریتانیایی و خالق مجموعه «هری پاتر» که مخاطبان فراوانی دارد، با بازنشر ویدیویی از مسیح علی نژاد که در آن زنان ایرانی درحال کوتاه کردن موهای خود بودند، نوشته بود: «شجاعت واقعی این شکلی است». یا انجلینا جولی، بازیگر مشهور آمریکایی در یک پست اینستاگرامی به «زنان شجاع، سرکش و نترس ایران زمین» ادای احترام کرد و خطاب به زنان ایرانی اظهار داشت: «شما را می بینیم». ژولیت بینوش با انتشار ویدئویی از قیچی کردن موی خود و بازیگرانی مانند ماریون کوتیار ویدیوهایی در پشتیبانی از آشوب های ایران منتشر نمودند و «در همبستگی، برای حق آزادی برای زنان و مردان ایرانی» مطالبی را منتشر نمود.

اغلب سلبریتی های سینمایی که بی واهمه در مورد مسائل داخلی سایر کشورها در صفحات اجتماعی خود در فضای مجازی اظهارنظر می کنند، در شرایطی موضع سکوت اتخاذ نموده اند که صدای مخالف دانشجویان آمریکایی توجهات را بیشتر از پیش به وضعیت جنگ در غزه جلب کرده و بحث های گسترده ای را در سیاست خارجی ایالات متحده در برابر اسرائیل بوجود آورده است. با این وجود، انتشار ویدیوهایی از برخوردها و دستگیری های خشن در محیط های دانشگاه ی امریکا توسط پلیس این کشور که برخی از آنها، اساتید و دانشجویان زن هستند، بازتاب های جهانی داشته اما تابحال با واکنش خاصی از جانب این چهره ها مواجه نشده است.
همینطور رسانه های فارسی زبان هم ترجیح داده اند چشم خویش را روی این اتفاق ببندند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای سکوت عجیب سلبریتی های خارجی در اعتراضات امریکا بسته هستند Date | 06/05/2024