اصغری خبر داد؛ انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش های جهانی

    Home  /  جشن  /  اصغری خبر داد؛ انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش های جهانی

اصغری خبر داد؛ انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش های جهانی Image

اصغری خبر داد؛ انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش های جهانی

به گزارش صد کادو، مدیر مرکز رصد فرهنگی اظهار داشت: تازه ترین گزارش مرکز رصد فرهنگی با عنوان ایران در آینه فاکتورهای جهانی فرهنگ با تاکید بر داده های پیمایشی بین المللی منتشر گردید.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، محمد اصغری مدیر مرکز رصد فرهنگی اظهار داشت: تازه ترین گزارش مرکز رصد فرهنگی با عنوان «ایران در آینه فاکتورهای جهانی فرهنگ» با تاکید بر داده های پیمایشی بین المللی منتشر گردید. در این گزارش وضعیت ایران در فاکتورهای مختلف فرهنگی همچون ارزش های اجتماعی، هنجارها و کلیشه ها، خوشبختی و رفاه، سرمایه اجتماعی و اعتماد، ارزش های اقتصادی، تصور از فساد، مهاجرت، امنیت، دانش و فناوری، ارزش های مذهبی و اخلاقی و فرهنگ سیاسی مورد بررسی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: مرکز رصد تلاش نموده تا با نمره دهی به وضعیت ایران و جهان، بتواند تصویری مقایسه ای از تصور جهانی نسبت به وضعیت ارزش ها و نگرش های مردم ایران ارائه دهد. باوجود نقدهای محتوایی و روش شناختی به پیمایش های جهانی، آشنایی با تصویر برساخته از ایران در این پیمایش ها نقش مهمی در سیاستگذاری با تاکید بر محیط شناسی پیرامونی دارد.
مدیر مرکز رصد افزود: اظهار داشت: بر طبق این داده ها، ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان با کمترین نگرانی نسبت به وقوع جنگ است و از طرفی دیگر احساس امنیت در ایران کماکان در مقایسه با میانگین جهانی، وضعیت مطلوب تری دارد. داده های این گزارش علمی نشان میدهد که در ایران ارزش های اخلاقی نیز نسبت به وضعیت جهانی از جایگاه بالاتری برخوردارست و می توان جامعه ایران را در مقایسه با دیگر کشورها یک جامعه اخلاقی توصیف کرد.
اصغری اظهار داشت: داده های معتبر پیمایش جهامی نشان میدهد غیرقابل توجیه ترین رفتار نزد ایرانیان، دزدی، خودکشی، کتک زدن زن از جانب شوهر، گرفتن رشوه و همجنس گرایی است و مردم ایران بیش از میانگین جهانی نسبت به این بی اخلاقی ها موضع منفی دارند. مرکز رصد فرهنگی کشور تلاش می کند با گزارش های رصدی خود، تصویری روشن، دقیق و پژوهش پایه از داده های ملی، محلی و جهانی را در اختیار پژوهشگران و سیاست گذاران قرار دهد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای اصغری خبر داد؛ انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش های جهانی بسته هستند Date | 03/05/2024