دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان: سند فرهنگی خوزستان مبنایی برای کارهای فرهنگی است

    Home  /  جشن  /  دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان: سند فرهنگی خوزستان مبنایی برای کارهای فرهنگی است

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان: سند فرهنگی خوزستان مبنایی برای کارهای فرهنگی است Image

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان: سند فرهنگی خوزستان مبنایی برای کارهای فرهنگی است

به گزارش صد کادو، دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان با اشاره به رونمایی سند فرهنگی خوزستان اظهار داشت: این سند یک مبنایی برای کارهای فرهنگی است.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، مجید منادی بامداد امروز سه شنبه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان در سال ۱۴۰۳ که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار گردید، اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که امروز در روز میلاد آقا امام حسن مجتبی (ع) و در روزهای ماه مبارک رمضان توانستیم برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور را رونمایی نماییم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان اظهار داشت: یکی از خلأها و نقاط خلأ فرهنگی که در کشور و در استان وجود داشت، نبود یک نقشه و سند جامع و کامل برای فعالیتهای فرهنگی و حوزه کلان فرهنگی بود که این کار در خوزستان انجام شد.
وی اضافه کرد: در کل کشور ۱۲ یا ۱۳ استان موفق شدند سند خودرا در یک پروسه طولانی با حضور بخش عمده ای از کارشناسان و دستگاه هایی که پایش های علمی، فرهنگی و پژوهشی را انجام دادند، تدوین کنند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان با اشاره به اینکه سند فرهنگی استان چند ماه پیش آماده شده بود، اشاره کرد: این سند امروز با حضور حاج آقا خسرو پناه، سایر اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی و اعضای شورای فرهنگ عمومی استان رونمایی گردید که یک مبنایی برای فعالیتهای فرهنگی است.
منادی اظهار داشت: می خواهیم از فعالیتهای موازی، بدون برنامه و بدون نگاه کلان، دوری نماییم که این سند می تواند موضوع را هدایت، ریل گذاری و مسیر حرکت را مشخص نماید و بدین جهت کار مؤثر و خوبی می تواند شکل بگیرد.
وی با اشاره به اینکه مجموعه نظام و شورای فرهنگی عمومی «خوزستان» را به عنوان قرارگاه فرهنگی می داند، اظهار داشت: امیدواریم با این نگاه بتوانیم مجموعه فعالیتهای استان را در یک ریل مشخص و با یک هدف مشخص شکل دهیم تا پراکنده کاری و موازی کاری صورت نگیرد و کارها به شکلی نباشد که بی اثر یا کم اثر باشد بلکه کارها با برنامه باشد و این خلأ را به این صورت پُر نماییم.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان: سند فرهنگی خوزستان مبنایی برای کارهای فرهنگی است بسته هستند Date | 29/03/2024

categories & tags