عصر چهارشنبه در كارستان بهارستان؛ جشنواره صنایع خلاق و فرهنگی عالم آل محمد به ایستگاه انتهایی رسید

    Home  /  جشن  /  عصر چهارشنبه در كارستان بهارستان؛ جشنواره صنایع خلاق و فرهنگی عالم آل محمد به ایستگاه انتهایی رسید

عصر چهارشنبه در كارستان بهارستان؛ جشنواره صنایع خلاق و فرهنگی عالم آل محمد به ایستگاه انتهایی رسید Image

عصر چهارشنبه در كارستان بهارستان؛ جشنواره صنایع خلاق و فرهنگی عالم آل محمد به ایستگاه انتهایی رسید

به گزارش صد کادو، مراسم اختتامیه اولین جشنواره صنایع خلاق و فرهنگی عالم آل محمد (ص) عصر امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن در مجموعه کارستان بهارستان برگزار گردید.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، اختتامیه اولین جشنواره صنایع خلاق و فرهنگی عالم آل محمد (ص) استان تهران که با عنوان «سکو» پذیرای ایده و طرح های متعدد بود، عصر چهارشنبه ۱۱ بهمن در مجموعه کارستان بهارستان برگزار گردید.
در این مراسم محمدجواد استادی رئیس فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و امین نادری مدیرعامل مرکز نوآوری امید بعنوان اعضای هیات داوران حضور داشتند.
نادری بعنوان نخستین سخنران این مراسم اظهار داشت: صنایع خلاق مسأله است و طبیعتاً پاسخ به هر دغدغه نیازمند اشراف و احاطه علمی دارد و امکان دارد در تشخیص مسأله مشکل داشته باشیم. برای پاسخ به یک مسأله، فهم دقیق نیاز است و اینکه ببینیم در چه کاری بهتر هستیم وگرنه گرفتار کپی می شویم و نوآوری اتفاق نمی افتد.
وی اضافه کرد: نوآوری به رفع برخی چالش ها است و کار ما پشتیبانی از نوآوری است. تلاش داریم به رشد فعالیت زیست بوم کودکان و نوجوانان کمک نماییم. در اکثر اوقات رشد به صورت ارگانیک رخ می دهد و ما در شبکه سازی این اتفاق فعالیت می نماییم. در رویداد سکو به اندازه توان کم انجام وظیفه می نماییم تا با ظرفیتهای همدیگر آشنا شویم تا این ظرفیت را به اشتراک بگذاریم. در این دوره هم بیشتر از ۷۵ اثر در زمان فراخوان به دست ما رسید و داوری ها انجام شد و در مرحله دوم با نظر متخصصان و همراهی استان قدس، ۲۰ اثر یا محصول برگزیده و به آستان قدس رضوی عرضه شدند که در نهایت شاهد بهترین های استان ها هستیم.
مدیرعامل مرکز نوآوری امید در ادامه اظهار داشت: فراتر از مباحث مادی، برگزیدگان سکو فرصت پیدا می کنند آثارشان در حرم رضوی نمایش داده شود. ۲۰ اثر جهت داوری نهایی معرفی گشتند.
استادی هم در این مراسم اظهار داشت: آستان قدس رضوی بعنوان اصلی ترین مفهوم کلان زیارت تمامی تمرکز خویش را روی تقویت امر زیارت قرار داده است. امروز گفتمان زیارت شاید موثرترین روش برای ایجاد همبستگی و زمینه سازی توسعه و پیشرفت باشد چون که به دور از نگاه های سیاسی است. دور جدید فعالیت آستان قدس رضوی سعی شده تمرکز روی مأموریت ها صورت گیرد که در حوزه فرهنگی و اجتماعی پیگیری می کند. امتداد اجتماعی زیارت در زیست انسان معاصر است و این که بتوانیم این مفهوم را عمومی تر نماییم تا همه شئون زندگی را در بر بگیرد.
وی اضافه کرد: مجموعه دانشگاه امام رضا و علوم اسلامی رضوی عهده دار بخش علمی و دانشی حوزه زیارت هستند تا این هدف محقق شود. حوزه صنایع خلاق فرهنگی و سوغات که در فضای هویتی فرهنگی مهم می باشد اما سوغات معنوی چندان توجهی نشده که ما به این مورد پرداختیم این که چطور می شود نگاه های مختلف تحت تأثیر قرار بگیرند.
استادی ضمن اشاره به این که تلاش می نماییم ادبیات این مسأله را فراگیر کند اظهار داشت: دور دوم جشنواره به صورت بین المللی برگزار می شود. آثار منطقه ای هم وارد داوری نهایی شدند تا سه اثر برگزیده در رویداد نهایی معرفی شود. ما نگاهی زنجیره ای داریم و آن چیزی که اتفاق می افتد اینست که همزمان با اختتامیه این رویداد، در حرم رضوی کار ما شروع می شود و امیدواریم در این نمایشگاه، زمینه تجاری شدن آثار محقق شود. بعد از بررسی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، سه اثر «نقش و خیال» از هادی متولی زاده، «پازل حرم مطهر» از زهرا بدیع زادگان و «سرگرمی در حرم» از عطیه دلیری، به ترتیب مقام های اول تا سوم بخش اسباب بازی را کسب کردند.
در این مراسم، آثار «مقام هفتم» از شریف رضوی و «عروسک انگشتی ضامن آهو» از مریم لطفعلی بعنوان شایسته تقدیر معرفی گشتند.
جوایز برگزیدگان هم در سه سطح ۲۰۰، ۱۵۰ و ۱۰۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و تندیس به نفرات اول، دوم و سوم اعطا شد.
در پایان نادری با تبریک به برگزیدگان رویداد اظهار داشت: نوآوری در حوزه زیست بوم کودک و نوجوان، نیاز امروز جامعه ایران است و باید با برنامه ریزی و حمایت گسترده استعدادها، صاحبان طرح و ایده در هر جای ایران که هستند را شناسایی نماییم و کمک نماییم این زیست بوم توسعه یابد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای عصر چهارشنبه در كارستان بهارستان؛ جشنواره صنایع خلاق و فرهنگی عالم آل محمد به ایستگاه انتهایی رسید بسته هستند Date | 04/02/2024