تازه هایی از ضرغامی، مهران مدیری و مجید انتظامی

    Home  /  جشن  /  تازه هایی از ضرغامی، مهران مدیری و مجید انتظامی

تازه هایی از ضرغامی، مهران مدیری و مجید انتظامی Image

تازه هایی از ضرغامی، مهران مدیری و مجید انتظامی

صد کادو: اظهارات ضرغامی درباره ی حفاری کاخ نیاوران و کنایه به بستن صفحه پیرمرد رشتی، تازه هایی از «عمره دانشجویی»، زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات، علیرضا استادی در جایگاه مجری تلویزیون، تدارک ویژه ای برای غزه در جشنواره «حقیقت»، معرفی ۵۰ فیلم برتر سال و جوایز فیلم اروپا، جزییاتی درباره ی مجوز برنامه «اسکار» مهران مدیری، ماجرای برگزاری کنسرت مجید انتظامی و کشف یک نانوایی عجیب و یک مقبره باستانی از اخبار فرهنگی هنری ۱۹ آذرماه بود.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، روز یکشنبه ۱۹ آذرماه، در جریان برگزاری همایش هفته پژوهش در موزه ملی، عزت الله ضرغامی درباره ی حفاری کاخ نیاوران و دیگر حفاری های حاشیه ساز توضیحاتی داد و کنایه ای هم به بستن صفحه پیرمرد رشتی زد.
بیشتر بخوانید:
باید گالیله وار وارد شویم

«عمره دانشجویی» از سر گرفته می شود
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه اعزام دانشجویان و دانشگاهیان به عمره در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: تعداد نفرات اعزامی به عمره در دو هفته پیش رو مشخص خواهد شد.

بهمن ماه نمایشگاه مطبوعات داریم
معاون امور رسانه و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام نمود که نمایشگاه رسانه های ایران اواخر بهمن ماه برگزار می گردد.

علیرضا استادی مجری تلویزیون شد
در خبری هم اعلام گردید که علیرضا استادی، بازیگر اجرای مسابقه تلویزیونی «شصتادیا» را بر عهده خواهد داشت.

تدارک ویژه ای برای غزه در جشنواره «حقیقت»
دبیر جشنواره سینماحقیقت از تدارک بخش ویژه «غزه» با نمایش فیلم های جدید خارجی درباره ی غزه در این دوره از جشنواره آگاهی داد. همین طور لیست فیلم های بخش مسابقه ملی و نیمه بلند جشنواره سینما حقیقت اعلام شد.

معرفی ۵۰ فیلم برتر سال و جوایز فیلم اروپا
همین طور نشریه سینمایی و معتبر «سایت اند ساوند» لیست ۵۰ فیلم برتر سال را با رای گیری از منتقدان بین المللی اعلام نمود.
فیلم سینمایی فرانسوی «آناتومی یک سقوط» ساخته «ژوستین تریه» برنده جایزه بهترین فیلم و کارگردانی جوایز فیلم اروپا ۲۰۲۳ شد.

آماری از تماشاگران ۴ نمایشِ ایران شهر
در خبری هم گزارش آماری تعداد تماشاگران ۴ نمایش اجراشده در سالن های تماشاخانه ایران شهر اعلام گردید.

یک نمایش برای ایام فاطمیه
نمایش «هفتادوسه» به کارگردانی مسعود اسماعیلی در روزهای شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از ۲۴ آذر در سالن همایش های برج میلاد روی صحنه می رود.

مجوز مهران مدیری از شورای ساترا عبور کرد
بخش دوم گفت و گوی ایسنا با سیدمحمد هاشمی ـ قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ را که درباره ی مجوز برنامه «اسکار» مهران مدیری نیز توضیحاتی داده است، در این لینک بخوانید.

۲ واکنش به اهدای شاهنامه به تاجیک ها
چند روز پیش امامعلی رحمان، رییس جمهور تاجیکستان به مسئولان این کشور فرمان داده به تعداد خانوارهای این کشور شاهنامه حکیم «ابوالقاسم فردوسی» به خط سیریلیک منتشر شود و بطور رایگان در دسترس آنها قرار گیرد تا مردم هرچه بیش از تاریخ، فرهنگ و تمدن نیاکان خود باخبر شوند. بدنبال این خبر، علیرضا قیامتی در گفت گویی با ایسنا، با اشاره به اینکه شاهنامه در خون مردم تاجیکستان جریان دارد، آنرا گمشده مردم ایران خواند.
از طرف دیگر، محمدرضا شفیعی کدکنی اهدای یک نسخه شاهنامه به خط سیریلیک به خانواده های تاجیکستان را، توسعه زبان و خط روسی به بهانه تقویت فرهنگ ملی خواند.

بازدید سفرای کشورهای آمریکای لاتین از موزه هنرهای معاصر
همین طور سفرای کشورهای ونزوئلا، برزیل و بولیوی با حضور در موزه هنرهای معاصر تهران از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین دیدن کردند.

دوست داران ممیز دور هم جمع می شوند
هجدهمین سالگرد درگذشت مرتضی ممیز جمعه ۲۴ آذرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

واکنش عکاس برنده ورلد پرس به جنایات اسرائیل
«یان گراپ» عکاس دانمارکی برنده جایزه ورلدپرس با انتشار تصویری از اسرای فسطینی در غزه، نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

چه شد که «مجید انتظامی» بعد از یک دهه روی صحنه رفت؟
رییس دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگویی درباره ی ماجرای برگزاری کنسرت «همراه با خاطره ها» به رهبری مجید انتظامی، ماجرای تدوین نهایی سند ملی موسیقی و برگزاری جشنواره ملی سرود فجر در اردیبهشت ماه صحبت کرد.
افزون بر این ها، جزییات اولین جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم محمد(ص) با عنوان «سکو» در نشست خبری این رویداد تشریح شد.

کشف یک نانوایی عجیب و یک مقبره باستانی
در نهایت این که، باستان شناسان در ویرانه های باستانی «پمپئی» واقع در ایتالیا بقایای یک نانوایی را کشف کردند که از حیوانات و برده ها برای اداره آن استفاده می شد. همین طور با کاوش در چین یک مقبره باستانی و صدها شیء تاریخی کشف شد.
پیشنهادهایی برای خواندن:
قدیمی ترین بازی های تخته ای جهان
نامه های تهدیدآمیز به خاطر یک رمان!
واژه هایی که زن و مرد ندارند!
مونا فرجاد دیر به رویای خود رسید
چرا «زخم کاری» مخاطب دارد؟
نقض حقوق بشر در جنگ تحمیلی و چند نکته

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای تازه هایی از ضرغامی، مهران مدیری و مجید انتظامی بسته هستند Date | 13/12/2023