وزیر ارشاد: در کنار هر شهید غزه یک مبارز مقاوم ایستاده است

    Home  /  جشن  /  وزیر ارشاد: در کنار هر شهید غزه یک مبارز مقاوم ایستاده است

وزیر ارشاد: در کنار هر شهید غزه یک مبارز مقاوم ایستاده است Image

وزیر ارشاد: در کنار هر شهید غزه یک مبارز مقاوم ایستاده است

به گزارش صد کادو، خراسان جنوبی اسماعیلی با تکیه بر این که در کنار هر شهید غزه یک مبارزه مقاوم ایستاده است، اظهار داشت: این خاصیت شهید است که بیداری و حماسه های بزرگتر را به وجود می آورد.
مهدی اسماعیلی با بیان این مطلب که خداوند را شاکرم که در روز ۱۳ آبان در جمع مردم انقلابی خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند هستم، با اشاره به این که ۱۳ آبان یکی از ایام الله ها پس از انقلاب اسلامی است، بیان کرد: سه اتفاق مهم تاریخی در این روز به ثبت رسیده است که واقعه اول دستگیری امام (ره) توسط رژیم پهلوی است چونکه امام نسبت به کاپیتولاسیون و لگدمال شدن استقلال ایران اعتراض داشتند.
مبارزه همزمان امام (ره) با استبداد داخلی و استعمار خارجی
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امام (ره) از همان ابتدا در کنار مبارزه با استبداد داخلی نسبت به استکبار خارجی نیز اعتراض و مبارزه داشتند، اضافه کرد: اتفاق دوم تاریخی در سیزدهم آبان شهادت برخی از دانش آموزان توسط عوامل خود فروخته پهلوی در سال ۵۷ است.
وی افزود: هر چند فاصله ۴۵ ساله بین دانش آموزان آن سال ها و اینروزها وجود دارد ولی آرمان ها نسل به نسل منتقل شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در اتفاق سوم نیز دانشجویان پیرو خط امام (ه) با نگاهی به تاریخ مبارزات ملت های آزادی خواه و مشاهده این که هر کجا سفارت آمریکا وجود دارد برای ملل متحد نقشه کشیده می شود، سفارت آمریکا را تسخیر کردند.
اسماعیلی اظهار داشت: اینروزها اگر همچنان بر سر آرمان مبارزه با استکبار آمریکا ایستاده ایم ثمره کار شجاعانه آن دانشجویان است.
وی بیان کرد: آن روزها تردیدهایی مطرح می شد که چرا با یک ابرقدرت خودرا درگیر می کنید ولی اینروزها خیلی از ملت ها و مردم جهان نسبت به جنایت های آمریکا واقف هستند.
اسماعیلی اظهار داشت: آن چه اینروزها در غزه رخ می دهد تاریخ را شرمنده کرده و یک رژیم جنایتکار به همه هستی و آرمان ها و وطن یک مردم هجوم برده، در یک بیمارستان نزدیک به هزار کودک و زن و انسان بیگناه را کشتند و به مراکز درمانی نیز رحم نمی کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مدعیان حقوق بشر که برای یک موضوع کوچک به خط می شوند اینروزها کجا هستند، اظهار داشت: آن چه اینروزها در غزه رخ می دهد و شهادت ۱۰ هزار نفر مصداق واقعی نسل کشی است.
اسماعیلی با تکیه بر این که در کنار هر شهید غزه یک مبارزه مقاوم ایستاده است، اظهار داشت: این خاصیت شهید است که بیداری و حماسه های بزرگتر را به وجود می آورد.
وی با اشاره به اینکه حماسه ۱۵ مهر و عملیات طوفان الاقصی یک اتفاق بزرگ بود، تصریح کرد: مردم فلسطین حدود ۸۰ سال است که با رژیم صهیونیستی مبارزه می کنند و این مبارزه از همان زمان مهاجرت صهیونیست ها به فلسطین شروع شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در دوره ای در یک جنگ بین رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اسلامی و عربی در یک جنگ ۶ روزه، کشورهای عربی شکست خوردند وبلندی های جولان و …به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد.
اسماعیلی اظهار داشت: اما پس از انقلاب اسلامی آرمان آزادی قدس روحی دیگر گرفت و فرزندان مقاومت وارد میدان مبارزه شدند و انتفاضه سنگ اینروزها تبدیل به مقابله و مبارزه با صهیونیست اشغالگر شده است.
وی با بیان اینکه دشمن صهیونیستی نفس های آخر خودرا می کشد، تصریح کرد: حامیان رژیم اشغالگر قدس به زودی مرگ این جانیان را خواهند دید و ما آزادی فلسطین را جشن خواهیم گرفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما در شورای فرهنگ عمومی روز ۱۵ مهر (روز عملیات طوفان الاقصی) را روز حماسه جوانان فلسطینی و روز ۲۵ مهر (روز بمباران بیمارستان) را به یاد کودکان فلسطینی و نسل کشی آنان نام گذاری کرده ایم.
اسماعیلی اظهار داشت: ما روز نابودی اسرائیل را نزدیک می بینیم و ان شاء الله به زودی در قدس نماز خواهیم خواند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیر ارشاد: در کنار هر شهید غزه یک مبارز مقاوم ایستاده است بسته هستند Date | 05/11/2023

categories & tags