وزیر فرهنگ در دیدار با دبیر كل شورای فرهنگ و هنر و ادبیات كویت: تاکید اسماعیلی بر اهمیت گسترش روابط فرهنگی ایران و کویت

    Home  /  جشن  /  وزیر فرهنگ در دیدار با دبیر كل شورای فرهنگ و هنر و ادبیات كویت: تاکید اسماعیلی بر اهمیت گسترش روابط فرهنگی ایران و کویت

وزیر فرهنگ در دیدار با دبیر كل شورای فرهنگ و هنر و ادبیات كویت: تاکید اسماعیلی بر اهمیت گسترش روابط فرهنگی ایران و کویت Image

وزیر فرهنگ در دیدار با دبیر كل شورای فرهنگ و هنر و ادبیات كویت: تاکید اسماعیلی بر اهمیت گسترش روابط فرهنگی ایران و کویت

به گزارش صد کادو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با محمد خالد الجسار دبیر کل شورای فرهنگ و هنر و ادبیات کویت، بر اهمیت گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور تاکید نمود.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، محمد مهدی اسماعیلی در این نشست اظهار داشت: بین ایران و کویت روابط عمیق و تاریخی و برادرانه وجود دارد و در این خصوص تقویت همکاریهای فرهنگی بین دو کشور ضروری به نظر می آید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در ایران سالانه جشنواره ها و رویدادهای مختلف بین المللی در حوزه فرهنگی برگزار می گردد که کویت می تواند در این رویدادها فعالانه شرکت نماید.

اسماعیلی ضمن اشاره به فعالیتهای مشترک کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: جایزه جهانی ادبیات فلسطین که توسط اتحادیه های ادبی و فعالان فرهنگی جهان اسلام اعطا می شود، فرصتی برای همگرایی کشورهای اسلامی در حوزه ادبی است.

محمد خالد الجسار دبیر کل شورای فرهنگ و هنر و ادبیات کویت هم در این نشست ضمن اعلام آمادگی جهت شرکت در رویدادهای فرهنگی و هنری بین المللی ایران اظهار داشت: ایران کشور برادر است که از آغاز تأسیس دولت کویت با ما دوستی داشته و آماده هستیم تا سطح روابط فرهنگی را ارتقا دهیم.

ولید محمد السیف دبیر کمیته میراث آیسسکو هم ضمن حضور در این نشست، بر اهمیت ثبت اماکن تاریخی ایران در مرکز میراث آیسسکو بعنوان میراث جهان اسلام تاکید نمود.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیر فرهنگ در دیدار با دبیر كل شورای فرهنگ و هنر و ادبیات كویت: تاکید اسماعیلی بر اهمیت گسترش روابط فرهنگی ایران و کویت بسته هستند Date | 01/10/2023