زیبایی نژاد خبر داد؛ سرود حبیبی شکرا در کوفه اجرا شد

    Home  /  جشن  /  زیبایی نژاد خبر داد؛ سرود حبیبی شکرا در کوفه اجرا شد

زیبایی نژاد خبر داد؛ سرود حبیبی شکرا در کوفه اجرا شد Image

زیبایی نژاد خبر داد؛ سرود حبیبی شکرا در کوفه اجرا شد

به گزارش صد کادو، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: سرود حبیبی شکرا برای اولین بار در میدان آزادی تهران و در مراسم اجتماع اربعینی ها بصورت دسته جمعی اجرا شد. سپس در شهر کوفه روی صحنه رفت.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: همزمان با اربعین حسینی، ۱۳ گروه سرود نوجوان به کشور عراق اعزام شد و سرود «حبیبی شکرا» را در شهرهای مختلف و مسیر پیاده روی زوار حرم سیدالشهداء (ع) اجرا کردند.
وی اضافه کرد: این کاروان ۱۵۰ نفره در آستانه اربعین حسینی و روزهای بعد از آن بیش از ۵۰۰ اجرا در مواکب مختلف شهرهای نجف و کربلا و طریق الحسین داشتند که مورد استقبال مخاطبان و عزاداران امام حسین (علیه السلام) قرار گرفت. بامداد ظهور سیستان، مصباح یزد، نسیم بهشت اصفهان، ستارگان ولایت، اسوه، سردار سلیمانی، ساکنان آسمان، سردار دل ها، آوای حرم، محبان، شمیم یاس، ابن الرضا و زینبیون گروههای سرود حاضر در این رویداد فرهنگی بودند.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: سرود «حبیبی شکرا» برای اولین بار در میدان آزادی تهران و در مراسم اجتماع اربعینی ها بصورت دسته جمعی اجرا شد. سپس در قالب یک اجرای ۱۵۰ نفره در شهر کوفه روی صحنه رفت و بعد از آن از چهارشنبه ۸ شهریور تا ۱۴ شهریور در مواکب مختلف طریق الحسین و کربلا خوانده شد. در روز دوشنبه ۱۳ شهریور نیز این گروه یک اجرای دسته جمعی ۱۵۰ نفره در صحن عقیق حرم امام حسین مقابل السلام داشت.
زیبایی نژاد در آخر اظهار داشت: مضمون اصلی این سرود تقدیر از میزبانی مردم عراق و پذیرایی آنان در روزهای اربعین حسینی از زوار سیدالشهدا (علیه السلام) خصوصاً ایرانیان است. این مضمون برگرفته از یکی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره ی همین موضوع و تأکیدات ایشان است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای زیبایی نژاد خبر داد؛ سرود حبیبی شکرا در کوفه اجرا شد بسته هستند Date | 18/09/2023