معاون فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد لرستان خبر داد: حمایت همه جانبه از کارهای صنفی رسانه ای

    Home  /  جشن  /  معاون فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد لرستان خبر داد: حمایت همه جانبه از کارهای صنفی رسانه ای

معاون فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد لرستان خبر داد: حمایت همه جانبه از کارهای صنفی رسانه ای Image

معاون فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد لرستان خبر داد: حمایت همه جانبه از کارهای صنفی رسانه ای

صد کادو: به گزارش صد کادو، لرستان معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد لرستان اظهار داشت: راه اندازی بازارچه مطبوعات ضرورت دارد.
اعظم روانشاد امروز هشتم مردادماه در دیدار با منتخبان هفتمین دوره خانه مطبوعات لرستان که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه توسعه مطبوعات، راهی برای توسعه استان است، بر ضرورت پشتیبانی از فعالیتهای صنفی رسانه ای تاکید کرد.
وی ضمن اشاره به این که هفتمین دوره انتخابات خانه مطبوعات استان لرستان با ۱۴۳ رأی برگزار شد، اظهار نمود: این میزان رأی، نقطه امیدی برای اصحاب رسانه استان است و به خوبی نشان داده است که رسانه های لرستان به خانه مطبوعات بعنوان یک تشکل و صنف قانونی و همینطور اداره کل ارشاد اسلامی استان، اعتماد دارند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد لرستان ضمن تشکر از تلاش ها و خدمات اعضای ششمین دوره خانه مطبوعات استان، افزود: اعضای جدید خانه مطبوعات نیز باید با اقدامات مؤثری در حوزه های آموزشی و پژوهشی، ساماندهی و ورود اعضای جدید به رسانه، رفع نقض مدارک اعضای خانه مطبوعات، رفع مشکلات ساختاری و همینطور استعدادیابی افراد جوان را در دستور کار قرار دهند.
روانشاد ضمن اشاره به این که خانه مطبوعات باید بعنوان یک تشکل صنفی در جهت توسعه کیفی رسانه ها فعالیت کند، اضافه کرد: تا در نهایت شاهد توسعه استان باشیم برای اینکه پیگیری مطالبات استان و بیان مزیت ها، چالش ها، ضعف ها و فرصت ها باید از راه رسانه ها صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: علاوه بر این انتشار اخبار مؤثر و امیدبخش برای جامعه در کنار پیگیری مطالبات استان در سطح کلان نیز باید از راه خانه مطبوعات و رسانه های استان، پیگیری شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد لرستان افزود: خانه مطبوعات و رسانه های استان هم باید در راه توسعه استان نیز همدلی، اتحاد و انسجام داشته باشند.
وی به برگزاری دهمین جشنواره مطبوعات استان، اشاره نمود و اظهار داشت: دهمین جشنواره مطبوعات استان پس از ماه های محرم و صفر برگزار می گردد و امیدواریم با پیگیری های خانه مطبوعات، جشنواره خوب و مؤثری برگزار گردد.
روانشاد، ضمن اشاره به این که بازارچه مطبوعات می تواند نقش مؤثری در رفع مشکلات اقتصادی رسانه ها و هم افزایی آنها در جهت پیگیری مطالبات داشته باشد، بر ضرورت راه اندازی بازارچه مطبوعات استان تاکید و اظهار نمود: متأسفانه بعضی از همکاران ما به دلیل مشکلات اقتصادی، امکان تأمین دفتر نشریه ندارند و لازم است خانه مطبوعات برای رفع مشکل رسانه های استان نیز در این حوزه اقدام نماید.
معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد، پشتیبانی از تشکل ها، صنف ها و… است، خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان نیز در این حوزه حمایت و همراهی های لازم با خانه مطبوعات را خواهد داشت و نقش نظارتی و پشتیبانی در این عرصه دارد ولی لازم است خانه مطبوعات نیز طرح ها و برنامه های مؤثری برای توسعه رسانه ای و بهبود شرایط فعالان رسانه ای، عرضه نماید.
وی از تلاش ها و پیگیری های مستمر «احمد کاظمی» رییس گروه فرهنگ، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و «مجید امانی» مسئول مطبوعات و خبرگزاری های استان جهت برگزاری هفتمین دوره انتخابات خانه مطبوعات استان، تشکر و تقدیر نمود.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای معاون فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد لرستان خبر داد: حمایت همه جانبه از کارهای صنفی رسانه ای بسته هستند Date | 31/07/2023