وزیر ارشاد در رشت: شاخصهای فرهنگی به سمت الگوهای اسلامی و بومی تغییر می یابد

    Home  /  جشن  /  وزیر ارشاد در رشت: شاخصهای فرهنگی به سمت الگوهای اسلامی و بومی تغییر می یابد

وزیر ارشاد در رشت: شاخصهای فرهنگی به سمت الگوهای اسلامی و بومی تغییر می یابد Image

وزیر ارشاد در رشت: شاخصهای فرهنگی به سمت الگوهای اسلامی و بومی تغییر می یابد

به گزارش صد کادو، وزیر ارشاد با اشاره به اینکه به دنبال تغییر شاخصهای فرهنگی به سمت الگوهای اسلامی و بومی هستیم اظهار داشت: هنرمندان فعال در ماه های اخیر توسط عده ای تهدید و مورد حمله فیزیکی قرار می گرفتند.
به گزارش صد کادو به نقل از مهر، محمد مهدی اسماعیلی بامداد جمعه در جریان سفر به استان گیلان و در دیدار با نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه عده ای در ماه های اخیر از انجام اقدامات فرهنگی ممانعت می کردند اظهار نمود: هنرمندان فعال در ماه های اخیر توسط عده ای تهدید می شدند و مورد حمله فیزیکی قرار می گرفتند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه با وجود تمامی فشارها و تهدیدها بهترین بهار فرهنگ و هنر را در سه ماه اخیر داشتیم اضافه کرد: بیشتر از ۷ میلیون بازدید از نمایشگاه کتاب، رکورد زدن بیننده برای مجموعه های هنری و نمایشی و حضور مردم برای دیدن آثار هنری و نمایش ها دشمن را عصبانی می کند. وی ضمن اشاره به این که در این زمان فضای نشاط و امید در جامعه زنده نگه داشته شد خاطرنشان کرد: هدف ما حرکت به سمت ترویج ارزش های انقلابی و دینی است و در همین راستا یک کار هنری با عنوان خط شکنان برای شهدای خط شکن ساخته شد و به قدری حماسی بود که مخاطبان با اشک آنرا می دیدند. اسماعیلی اضافه کرد: مأموریت ما ایجاد نشاط در جامعه و رونق فضای هنری است بگونه ای که کمترین خراشی به ارزش ها وارد نشود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در قانون بودجه برای ایجاد سبدهای مهندسی فرهنگی در استان ها بودجه گرفتیم و در اختیار استان ها قرار می گیرد اظهار داشت: دولت سیزدهم در استان ها برای نخستین بار بندی در بودجه آورده که شرکتهای دولتی بزرگ موظف می باشند یک درصد درآمد خویش را در حوزه فرهنگی و هنری هزینه کنند که انقلاب جدیدی در این حوزه می باشد. وی با اشاره به اینکه دولت وظیفه نظارت و حمایت برای آثار فرهنگی هنری را بر عهده دارد بیان نمود: تصمیم داریم که در روزهای عید بخصوص ایام منتسب به پیامبر اسلام فضای شادی و نشاط را در جامعه ایجاد نماییم و برنامه ریزی برای این منظور در حال انجام می باشد. اسماعیلی افزود: به دنبال تغییر شاخصهای فرهنگی به سمت الگوهای اسلامی و بومی هستیم.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیر ارشاد در رشت: شاخصهای فرهنگی به سمت الگوهای اسلامی و بومی تغییر می یابد بسته هستند Date | 18/07/2023