کودکان در حج به علاوه عکس

    Home  /  جشن  /  کودکان در حج به علاوه عکس

کودکان در حج به علاوه عکس Image

کودکان در حج به علاوه عکس

صد کادو: در دین اسلام حج برای همه مسلمانان توانمند جسمی و مالی واجب است. کمترین سن برای حج از طرف عربستان سعودی به سبب مسائل بهداشتی، ۱۲ سال تعیین شده است، اما حداکثر سن وجود ندارد.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، هر سال صدها هزار مسلمان از سرتاسر جهان برای ادای فریضه حج به مکه در عربستان سعودی سفر می کنند. با این وجود، سن می تواند عامل محدودکننده ای باشد، همانطور که در دوران کرونا در یک دوره محدود فقط افراد کمتر از ۶۵ سال اجازه انجام این سفر واجب شرعی را داشتند.
در اسلام حداقل سن برای حج وجود ندارد، اما مستحب آنست که انسان قبل از ادای حج توانایی جسمی و روانی داشته باشد. البته دولت عربستان سعودی بعد از همه گیری کرونا حداقل سن برای انجام مناسک حج را ۱۲ سال تعیین کرد. با این وجود به نظر در این زمینه سختگیری نشده و تصاویری که از حج امسال انتشار یافته نشان دهنده حضور کودکان کمتر از ۱۲ سال در حج تمتع است. از ایران نیز کوچکترین فردی که به عربستان اعزام شد یک کودک دوساله از سیستان و بلوچستان بود.

قانون محدودیت سنی برای کودکان کمتر از ۱۲ سال بدنبال شرایط ناایمنی که بعد از همه گیری کرونا در خیلی از کشورها به وجود آمد از طرف وزارت حج عربستان تعیین شده است. این کشور همین طور افراد کمتر از ۱۸ سال را ملزم می کند به همراه ولی یا یک مَحرم در حج شرکت نمایند.

اما هزینه حج برای کودکان چقدر است؟ طبق آن چه عربستان تعیین کرده است هزینه حج برای بچه ها بسته به سن و نوع کاروانی که انتخاب می کنند متفاوت می باشد. کودکان زیر دو سال می توانند با والدین خود بصورت رایگان سفر کنند. کودکان بین دو تا ۱۲ سال می توانند از تخفیف بسته حج برخوردار شوند که می تواند تا ۵۰ درصد قیمت بزرگسالان باشد. هزینه سفر زیارتی حج برای افراد بالای ۱۲ سال نیز همانند بزرگسالان است.

کودکانی که هنوز به سن بلوغ نرسیده اند از انجام اعمال و مناسک واجب حج معاف هستند. انجام هیچ یک از واجبات شرعی تا رسیدن به سن بلوغ الزامی نیست. علاوه بر این، افراد دارای معلولیت ذهنی نیز از انجام حج معاف هستند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای کودکان در حج به علاوه عکس بسته هستند Date | 08/07/2023