معاون ستاد عتبات عالیات كشور: مواکب اربعین مادر محور شوند

    Home  /  جشن  /  معاون ستاد عتبات عالیات كشور: مواکب اربعین مادر محور شوند

معاون ستاد عتبات عالیات كشور: مواکب اربعین مادر محور شوند Image

معاون ستاد عتبات عالیات كشور: مواکب اربعین مادر محور شوند

به گزارش صد کادو، لرستان معاون فرهنگی ستاد عتبات عالیات کشور با اعلان اینکه برای بازسازی عتبات عالیات نیازمند مشارکت های مردمی هستیم، به تاثیرگذاری قشر زنان در عرصه فرهنگ اشاره نمود و اظهار داشت: امید است مواکب اربعین مادر محور شود تا مادران با نگهداری کودکان توسط مواکب، به مناسبت های مذهبی بپردازند.
علی اصغر محمدی پور در جشنواره «نشان محبت» که با هدف جمع آوری نذورات و کمک های مردمی برای مساعدت با طرح توسعه حرم امام حسین(ع) و تکمیل صحن عقیله بنی هاشم در کربلا امروز، یکم تیرماه در سالن اجتماعات شهید قاسم سلیمانی دانشگاه لرستان انجام شد با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی طرح توسعه حرم امام حسین(ع) از باب الرأس تا باب الشهدا، اظهار داشت: بنیانگذار ستاد عتبات عالیات شهید قاسم سلیمانی بوده و تا حالا صدها بنای باارزش در عراق توسط ایرانیان تولید شده و بهترین اماکن مذهبی نیز توسط هزاران مهندس ما درحال ساخت است.
وی افزود: راه اندازی صحن حضرت زهرا(س) تمام شده است که افتتاح می گردد همین طور بازسازی سامرا به پایان رسید که بانوان می توانند با اهدا و نذر طلا، پول، خانه و باغ در امر بازسازی عتبات عالیات مشارکت کنند.
محمدی پور با اعلان اینکه در آینده نیز صحن های امام حسن مجتبی(ع) و حبیب بن مظاهر ایجاد خواهد شد که برای تحقق این امر، نیازمند مشارکت های مردمی هستیم، به تاثیرگذاری قشر زنان در عرصه فرهنگ اشاره نمود و اظهار داشت: امیدوار هستم مواکب اربعین مادر محور شود تا مادران با نگهداری کودکان توسط مواکب، به مناسبت های مذهبی بپردازند چونکه بانوان نقطه هدف دشمنان هستند.
حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد نیز در این جشنواره در سخنانی معرفت حقیقی نسبت به خداوند را برپایه شناخت و معرفت نسبت به دوده (ع) و ائمه معصومین (علیهم السلام) دانست.
وی ادامه داد: کمک کردن به بازسازی و توسعه حرم های دوده (ع) و ائمه معصومین (علیهم السلام) یک اقدام بسیار باارزش در امتداد تقویت عظمت و شکوه اسلام و مسلمانان است.
دکتر علی نظری، رییس دانشگاه لرستان نیز در این جشنواره در سخنانی، اظهار داشت: شهید سلیمانی، همه وجود خودرا در راه خدا انفاق کرد و این مساله بایستی برای همه ما الگو باشد.
وی مفهوم محبت را با عنایت به نام جشنواره که نشان محبت است از نظر دین اسلام تبیین کرد و پیروی از دوده (ع) را دروازه اصلی دوستی با پیامبر گرامی اسلام (ص) دانست.
رییس دانشگاه لرستان با استناد به قرآن کریم اظهار داشت: خلقت انسان برای آن بوده است که همه وجود خودش را انفاق کند تا شهر پاک دینی ایجاد شود.
این مسئول برگزاری اینگونه جشنواره را اقداماتی بزرگ و مهم در امتداد کمک به توسعه عتبات عالیات دانست و اشاره کرد: کمک کردن به عتبات عالیات در حقیقت کمک کردن در راه دین خداست.
اصغر حقی پور، رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات لرستان نیز گزارشی از کارهای انجام شده این ستاد در استان ارائه کرد.
گفتنی ست در قسمتی از این برنامه، پرچم گردانی متبرک حرم حضرت امام حسین (ع) انجام شد و جمعیت حاضر در برنامه، ارادت قلبی خودرا به سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ابراز کردند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای معاون ستاد عتبات عالیات كشور: مواکب اربعین مادر محور شوند بسته هستند Date | 22/06/2023