اسماعیلی مطرح كرد؛ افتتاح رایزنی های فرهنگی ایران در ونزوئلا و برزیل

    Home  /  جشن  /  اسماعیلی مطرح كرد؛ افتتاح رایزنی های فرهنگی ایران در ونزوئلا و برزیل

اسماعیلی مطرح كرد؛ افتتاح رایزنی های فرهنگی ایران در ونزوئلا و برزیل Image

اسماعیلی مطرح كرد؛ افتتاح رایزنی های فرهنگی ایران در ونزوئلا و برزیل

به گزارش صد کادو، وزیر فرهنگ از امضای تفاهمنامه جامع مهم فرهنگی میان دو کشور ایران و ونزوئلا و تاسیس رایزنی فرهنگی در این کشور و برزیل اطلاع داد.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی ضمن اشاره به دستاوردها و تفاهمات فرهنگی سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به ونزوئلا اظهار داشت: در دیدار با آقای ارنستو ویلگاس پولژاک وزیر فرهنگ ونزوئلا توافقات بسیار خوبی صورت گرفت که شامل تفاهمنامه جامع پنج ساله ارتباطات فرهنگی دو کشور، تفاهمنامه حوزه رسانه و اطلاع رسانی و تفاهمنامه همکاریهای کتابخانه ملی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: در کنار تاکید بر مناسبات خوب دو کشور، مقرر شد به بهانه نمایشگاه کتاب کاراکاس در ماه نوامبر، هیئتی از جمهوری اسلامی با آثار متنوع در ونزوئلا حضور یابد. همینطور بنا بر پیشنهاد مشترک، مقرر است ویژه برنامه روزهای فرهنگی ایران در ونزوئلا در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب کاراکاس هم برگزار گردد.
وی اضافه کرد: بزودی دفتر رایزنی فرهنگی ایران در ونزئولا و برزیل راه اندازی خواهد شد. یکی از مبحث هایی که پیرو این اقدام دنبال می شود برگزاری روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ونزئولا و سایر کشورهای امریکای لاتین است.
اسماعیلی اظهار داشت: با عنایت به مذاکرات وزیر فرهنگ ونزوئلا در تهران که چندی قبل با حضور رئیس کتابخانه ملی ایران برگزار شد و فراهم شدن زمینه ها، بخش اسپانیایی زبان کتابخانه ملی ایران از جانب طرف ونزوئلایی تجهیز خواهد شد و همین رویکرد به صورت متقابل از جانب جمهوری اسلامی در دستور کار است.
وزیر فرهنگ افزود: طبق بررسی هایی که در ماه های اخیر داشتیم و همینطور یک نوبت رایزنی با وزیر ارتباطات و اطلاع رسانی ونزوئلا، قرار شد بعد از حضور هیئت کارشناسی ایرانی تفاهم نامه عملیاتی پیرامون سرمایه گذاری ایران در زمینه تولید کاغذ در این کشور منعقد شود. با عنایت به تولید کاغذ باکیفیت در جمهوری اسلامی و نیاز موجود در بازار آمریکای جنوبی، مشارکت در تولید مورد توجه طرفین است که می تواند سرمایه گذاری فوق العاده مناسب برای جمهوری اسلامی ایران باشد.
وی اضافه کرد: در این سفر علاوه بر سه تفاهم نامه، مبحث تهیه فیلم سینمایی مشترک با مبحث حمل و نقل دریایی متقابل میان دو کشور در دستور کار دو طرف قرار گرفته است.
وزرای فرهنگ ایران و ونزوئلا پیش از این سفر هم دو دیدار در ماه های اخیر داشتند که اولین دیدار در کاراکاس به بهانه انتشار ترجمه کتاب سلول شماره چهارده شامل خاطرات رهبر معظم انقلاب صورت گرفت و بعد از آن هم ارنستو ویلگاس پولژاک به تهران سفر کرد و در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ترجمه کتاب آوریل، درون کودتا اثر وزیر فرهنگ ونزوئلا رونمایی گردید.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای اسماعیلی مطرح كرد؛ افتتاح رایزنی های فرهنگی ایران در ونزوئلا و برزیل بسته هستند Date | 18/06/2023