کشف مهم در قبر یک زن

    Home  /  جشن  /  کشف مهم در قبر یک زن

کشف مهم در قبر یک زن Image

کشف مهم در قبر یک زن

به گزارش صد کادو، باستان شناسان بقایای یک زین اسب چرمی را که احیانا قدیمی ترین مورد کشف شده به حساب می آید در گوری واقع در چین کشف کردند.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا و به نقل از لایوساینس، گروهی از باستان شناسان یک زین اسب چرمی با کیفیت را در گوری واقع در شمال غربی چین کشف کرده اند.
این زین که حدود ۲۷۰۰ سال در صحرای خشک سالم باقی مانده، در مقبره زنی در گورستانی در «یانگهای» واقع در منطقه خودمختار سین کیانگ چین کشف شده است. بر مبنای نتایج یک تحقیق جدید که روز سه شنبه (۲۳ می) در مجله «تحقیقات دیرینه شناسی در آسیا» انتشار یافت، این زن درحالی دفن شده است که کت، شلوار پشمی و چکمه های چرمی کوتاه پوشیده و زین چرمی بگونه ای به همراه او قرار داده شده که گویی این زن روی زین نشسته است.

این زین از دو بالشتک با جنس پوست چرم گاو تشکیل شده که داخل آنها از مخلوطی از کاه پشم شتر و آهو پُر شده است. بر مبنای تاریخ گذاری رادیوکربن این زین بین سالهای ۷۲۴ تا ۳۹۶ پیش از میلاد ساخته شده است. امکان دارد قدمت این شیء از زین های «سکاها» که قدیمی ترین آنها به قرن پنجم تا سوم قبل از میلادی تعلق دارند و در روسیه و ازبکستان کشف شده اند هم بیشتر باشد.
گمان می رود گورهای واقع در «یانگهای» به مردم تمدن «سوبیکسی» ( Subeixi) تعلق داشته باشد که حدود ۳۰۰۰سال پیش در «تورفان» ساکن شدند.
باستان شناسان حالا فکر می کنند که اسب ها از حدود ۶۰۰۰ سال پیش بعنوان حیوانات گله اهلی شده اند. اما قدیمی ترین شواهد نشان داده است که آنها برای شیر و گوشت نگهداری می شدند و استفاده از اسب سواری امکان دارد تا ۱۰۰۰ سال پس از آن شروع شده باشد.
به قول «پاتریک ورتمن»، دیرینه شناس دانشگاه زوریخ و محقق ارشد تحقیقات اخیر، باستان شناسان نمی دانند که زین های واقعی دقیقاً چه زمانی اختراع شده اند، اما احیانا توسط اسب سواران آسیای مرکزی در اواسط هزاره اول پیش از میلاد ساخته شده اند که بدین سان زین یانگهای به یکی از قدیمی ترین ها تبدیل می شود.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای کشف مهم در قبر یک زن بسته هستند Date | 26/05/2023

categories & tags