مدیركل میراث فرهنگی گیلان خبر داد صدور موافقت نامه اصولی برای اجرای ۴۵ طرح تاسیسات گردشگری گیلان

    Home  /  جشن  /  مدیركل میراث فرهنگی گیلان خبر داد صدور موافقت نامه اصولی برای اجرای ۴۵ طرح تاسیسات گردشگری گیلان

مدیركل میراث فرهنگی گیلان خبر داد صدور موافقت نامه اصولی برای اجرای ۴۵ طرح تاسیسات گردشگری گیلان Image

مدیركل میراث فرهنگی گیلان خبر داد صدور موافقت نامه اصولی برای اجرای ۴۵ طرح تاسیسات گردشگری گیلان

به گزارش صد کادو، از گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از صدور موافقت نامه اصولی برای اجرای ۴۵ طرح گردشگری در گیلان آگاهی داد و اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح ها برای ۵۱۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.
ولی جهانی در گفت وگو با ایسنا، از راه اندازی تاسیسات گردشگری جدید در استان گیلان آگاهی داد و اظهار داشت: نشست کمیته فنی بررسی و ارزیابی طرح های متقاضی سرمایه گذاری بمنظور ایجاد تاسیسات زیرساختی گردشگری در استان گیلان در دفتر معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان انجام شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اضافه کرد: در این جلسه که با حضور اعضا برگزار شد، با بررسی ۷۱ طرح متقاضی، صدور موافقت نامه اصولی برای ۴۵ طرح زیرساختی مورد موافقت قرار گرفت.
وی این طرح ها را شامل ۱۱ مجتمع گردشگری، پنج هتل، یک مهمانپذیر، ۱۷ اقامتگاه بوم گردی، ۶ اقامتگاه سنتی و پنج سفره خانه سنتی دانست و افزود: پیش بینی اولیه میزان سرمایه گذاری برای اجرای طرح های مذکور مبلغی بیش از ۱۲ هزار میلیاردریال بوده که با بهره برداری از این طرح ها مجموعا برای حدود ۵۱۰ نفر نیز اشتغال ایجاد خواهد شد.
جهانی همین طور اشاره کرد: از درخواست های مذکور ۹ پرونده مربوط به تغییر کاربری اراضی بوده که باتوجه به ضوابط و مقررات جاری در کمیته مورد اشاره با هشت پرونده مخالفت گردید و با تغییر کاربری یک پرونده به سبب داشتن پروانه مسکونی و کاربری مسکونی در طرح هادی در سنوات گذشته موافقت به عمل آمد.
وی تصریح کرد: ۶ عرصه ملی که از طرف امور اراضی معرفی و بوسیله سرمایه گذاران مورد پیگیری قرار|گرفت با موقعیت مکانی ۶ پرونده، موافقت و قرار شد بعد از اعلام قابلیت واگذاری عرصه از طرف منابع طبیعی کمیته یاد شده و بعد از بررسی اهلیت فنی و اهلیت اعتباری سرمایه گذار، نسبت به صدور موافقت اصولی اقدام گردد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای مدیركل میراث فرهنگی گیلان خبر داد صدور موافقت نامه اصولی برای اجرای ۴۵ طرح تاسیسات گردشگری گیلان بسته هستند Date | 03/05/2023