روایت صحنه مرگ اسحاق قویدل و افشاگری هایش

    Home  /  جشن  /  روایت صحنه مرگ اسحاق قویدل و افشاگری هایش

روایت صحنه مرگ اسحاق قویدل و افشاگری هایش Image

روایت صحنه مرگ اسحاق قویدل و افشاگری هایش

صد کادو: به گزارش صد کادو، حسن عبدالهاشم پور در مستندی با عنوان «صحنه مرگ» داستان زندگی مرحوم اسحاق قویدل، از بدنسازان ایرانی را روایت می کند.
به گزارش صد کادو به نقل از روابط عمومی رادیو ورزش، این مستندساز ضمن اشاره به داستان این مستند توضیح داد: مرحوم اسحاق قویدل یکی از نامدارترین بدنسازهای ایرانی بود که از نزدیک او را می شناختم. بعد از آنکه به سرطان سارکوم مبتلا شد و تحت تأثیر داروهای کُشنده قرار گرفت، تصمیم گرفتم تا در چارچوب یک مینی فیچر، هشدارهای زنده یاد قویدل را گردآوری کنم و در جهت افشاگری های بعد از بیماری خودش، به جامعه ورزش و بخصوص بدنسازان اطلاعاتی را عرضه دهم.
وی افزود: ساخت اثر حدود دو هفته زمان برد چون جمع آوری تمام صحبت های هشدارگونه قویدل احتیاج به همکاری خانواده و دوستانش داشت که خوشبختانه محقق شد. من هم بمحض تکمیل طرح این ایده با دو نفر از نزدیک ترین دوستان اسحاق قویدل در شهرستان های ساری و بابل هماهنگی های لازم را انجام و بعد از آن کار اجرایی را آغاز کردم.

تهیه کننده مستند «صحنه مرگ» اظهار داشت: مستند رادیویی یعنی کار مستقیم بر روی دل و روح مخاطب و هر آنچه مقرر است به نمایش در بیاید که با چشمان بسته هم قابل دیدن باشد. شاید به نظر تجهیزات مستند تلویزیونی بیشتر باشد اما به اعتقاد من عنصر هنری و اثربخشی کار در مستند رادیویی چشم نوازتر است.
عبدالهاشم پور همینطور اظهار نمود: من در جشنواره قبلی مستند رادیویی پژواک حضور نداشتم اما تکاپوی مستندسازان را برای جشنواره کنونی دیدم. در واقع جشنواره پژواک شوقی را ایجاد کرد که برنامه سازان آثاری را آماده کنند که به لحاظ کیفی نسبت به دوره قبل بهتر است. در واقع این جشنواره با مشارکت گسترده تری صورت می گیرد. خدا را شاکرم که شبکه رادیویی ورزش بعنوان یکی از موثرترین شبکه های معاونت صدای رسانه ملی توانسته عیار خویش را با حضور مختلف مستندها در قسمت های مختلفی نشان دهد. توفیق رادیو ورزش در واقع صحت کارآیی و شایستگی همه همکاران در این شبکه رادیویی خواهد بود.
او در انتها تصریح کرد: امیدوارم در سالهای آتی شاهد اضافه شدن شاخه ورزشی به بخش های رقابتی در جشنواره پژواک و دیگر جشنواره ها باشیم؛ چونکه ورزش امروز صرفاً یک سرگرمی نیست و دارای نتایج فرهنگی و اجتماعی است که می تواند به تنهایی مستندهای گیرا و روح بخشی را داشته باشد.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف احیای ساختار و ارتقای جایگاه مستند در برنامه های رادیویی و آموزش و بازآموزی مهارت های مستندسازی رادیویی درحال برگزار است. ۶ اثر از شبکه رادیویی ورزش در قسمت های اصلی، ساختاری و مستمر نامزد دریافت جایزه در این دوره از جشنواره شد.
حسن عبدالهاشم پور، نامزد دریافت جایزه در دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک برای اثر «صحنه مرگ» در قسمت مینی فیچر، داستان زندگی مرحوم اسحاق قویدل از بدنسازان ایرانی را روایت می کند.
مستند «صحنه مرگ» کاری از حسن عبدالهاشم پور در قسمت ساختاری (بخش مینی فیچر) هم در میان نامزدهای منتخب به چشم می خورد.
اختتامیه دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند ۱۸ اردیبهشت ماه در سالن همایش های بین المللی صداوسیما برگزار می گردد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای روایت صحنه مرگ اسحاق قویدل و افشاگری هایش بسته هستند Date | 02/05/2023