اسماعیلی مطرح كرد؛ دنبال گسترش تعاملات فرهنگی و هنری با کشورهای دوست و مسلمان هستیم

    Home  /  جشن  /  اسماعیلی مطرح كرد؛ دنبال گسترش تعاملات فرهنگی و هنری با کشورهای دوست و مسلمان هستیم

اسماعیلی مطرح كرد؛ دنبال گسترش تعاملات فرهنگی و هنری با کشورهای دوست و مسلمان هستیم Image

اسماعیلی مطرح كرد؛ دنبال گسترش تعاملات فرهنگی و هنری با کشورهای دوست و مسلمان هستیم

به گزارش صد کادو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با وزیر فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی نیجر دیدار نمود و گفت به دنبال گسترش تعاملات فرهنگی و هنری با کشورهای دوست و مسلمان هستیم.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظهر امروز دوشنبه چهاردهم فروردین با محمد حمید وزیر فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی نیجر در مجموعه تالار وحدت تهران ملاقات و گفتگو کرد.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم همزمان با سی امین سال برگزاری خود، به رویدادی کم نظیر در حوزه قرآن و عترت بدل شده، تصریح کرد: چنین رویدادی فضای خوبی برای توسعه همکاریهای متقابل میان کشورهای مسلمان به حساب می آید و می تواند زمینه مناسبی برای ارتقای تعاملات مشترک در سایر حوزه های فرهنگی و هنری فراهم آورد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ضمن خیر مقدم به وزیر فرهنگ، گردشگردی و صنایع دستی نیجر بابت حضور در ایران و شرکت در قسمت بین الملل نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: امیدواریم حضور کشور دوست نیجر در قسمت بین الملل نمایشگاه قرآن کریم سرآغاز دور جدید ارتباطات فرهنگی میان دو کشور باشد.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم همزمان با سی امین سال برگزاری خود، به رویدادی کم نظیر در حوزه قرآن و عترت بدل شده است، تصریح کرد: چنین رویدادهایی فضای خوبی برای توسعه همکاری ها متقابل میان کشورهای مسلمان به حساب می آید و می تواند زمینه مناسبی برای ارتقای سایر حوزه های فرهنگی و هنری فراهم آورد.
وزیر فرهنگ ضمن اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش تعاملات فرهنگی و هنری با کشورهای دوست و مسلمان است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه زمینه های گسترده ای برای همکاریهای متقابل میان دو کشور ایران و نیجر وجود دارد و امیدواریم با ارتقای این تعاملات شاهد برگزاری هفته های فرهنگی مشترک در پایتخت های دو کشور باشیم.
همچنین محمد حمید، وزیر فرهنگ گردشگردی و صنایع دستی نیجر در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در ایران و شرکت در قسمت بین الملل سی امین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: بدون تردید حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به ارتقای روابط فرهنگی دو کشور ایران و نیجر کمک خواهد نمود.
وی همینطور امضای تفاهمنامه همکاری مشترک در حوزه های فرهنگی و هنری را مهم برشمرد و اظهار داشت: امیدواریم در حوزه هایی چون فیلمسازی و چاپ و نشر هم از تجربیات گرانبهای کشور ایران بهره ببریم.
در پایان این دیدار وزیر فرهنگ کشورمان کتاب چهارزبانه خلیج فارس را به همتای نیجری اهدا کرد. همینطور محمد حمید، وزیر فرهنگ گردشگردی و صنایع دستی نیجر هم بعد از پایان این دیدار به همراه هیأت همراه از بخش های مختلف مجموعه تالار وحدت تهران بازدید به عمل آورد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای اسماعیلی مطرح كرد؛ دنبال گسترش تعاملات فرهنگی و هنری با کشورهای دوست و مسلمان هستیم بسته هستند Date | 08/04/2023