اعلام آمادگی بیش از ۱۹۰۰ باب از کانون های مساجد سراسر کشور جهت راه اندازی پایگاه های قرآنی

    Home  /  جشن  /  اعلام آمادگی بیش از ۱۹۰۰ باب از کانون های مساجد سراسر کشور جهت راه اندازی پایگاه های قرآنی

اعلام آمادگی بیش از ۱۹۰۰ باب از کانون های مساجد سراسر کشور جهت راه اندازی پایگاه های قرآنی Image

اعلام آمادگی بیش از ۱۹۰۰ باب از کانون های مساجد سراسر کشور جهت راه اندازی پایگاه های قرآنی

به گزارش صد کادو، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به کارهای ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در امتداد تحقق مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ارتباط با تلاوت جمعی قرآن و تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی اظهار داشت: تا حالا بیش از ۱۹۰۰ باب از کانون های مساجد از سراسر کشور نسبت به راه اندازی این پایگاه ها اعلام آمادگی کردند.
«مهدی مقدم» در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ارتباط با تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی، اظهار داشت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در امتداد تحقق مطالبات معظم له، ذیل چند محور، برگزاری ویژه برنامه های قرآنی را در دستور کار خود قرار داده است.
معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، با اعلان اینکه تاکید و توجه اصلی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برگزاری محافل تلاوت و تفسیر قرآن است؛ اضافه کرد: ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تلاش نموده است علاوه بر اهتمام به راه اندازی کرسی های تلاوت، آموزش مباحث قرآنی و برگزاری جلسات تفسیر و تدبر را در سال جدید پیش بینی نماید.
مقدم، با اشاره به رویکرد ستاد به عنوان یکی از نهادهای دینی و مسجدی در کشور، برنامه ریزی برمبنای امکانات و شرایط اقلیمی مساجد و کانون ها بمنظور راه اندازی پایگاه های قرآنی در امتداد تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در عرصه کارهای قرآنی را حائز اهمیت دانست.
وی افزود: بعد از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در محفل قرآنی سال ۱۴۰۲، استعلام از کانون های مساجد سراسر کشور جهت راه اندازی پایگاه های قرآنی انجام شد و بیش از ۱۹۰۰ باب از کانون ها به فرمایش معظم له، لبیک گفتند و ستاد نیز با مراکز و نهادهای مختلف بمنظور همکاری مشترک در امتداد تقویت این پایگاه ها وارد مذاکره شده است که با هم افزایی و تعاملات انجام شده پیش بینی می نماییم تا آخر سال جاری، دو هزار پایگاه قرآنی به همت کانون های مساجد در سراسر کشور تاسیس شود.
معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در بخش دیگری از مباحث خود اشاره کرد: مقرر است با راه اندازی پایگاه های قرآنی در مساجد و محلات و ساماندهی و شبکه سازی آنها به طور محله محور، مسابقات و ویژه برنامه های قرآنی را نیز تدارک ببینیم، امیدواریم خروجی این فعالیت ها منجر به برگزاری باشکوه مسابقات قرآنی مدهامتان بشود.
گفتنی ست مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در نخستین روز ماه مبارک رمضان امسال، در محفل انس با قرآن کریم، این مطالبه را برای چندمین بار مطرح کرده و فرمودند: « یکی از کارهای خیلی خوب، رواج تلاوت و استماع قرآن در همه ی مساجد است. برخی از مساجد این جور است که در آن تلاوت میشود. عرض من این است که اگر بتوانیم، هر مسجدی را یک پایگاه قرآن قرار بدهیم؛ یعنی از یک قاری، دو قاری دعوت کنند ــ الحمدلله قاری که خب زیاد است ــ پیش از نماز بیایند آنجا؛ حالا اگر میشود، هر روز این کار را بکنند، که خب یک قدری مشکل است، لااقل هفته ای یک دفعه یک قاری، یک تلاوتگر قرآن بیاید در مسجد و بنشیند و قرآن بخواند، مردم گوش کنند؛حالا احیاناً یا خود او، یا یک نفر در کنار او تفسیر و ترجمه ی تفسیریِ کوتاه و مختصری را هم برای فهم مردم بیان کنند. به نظر من اینها خوب است.»

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای اعلام آمادگی بیش از ۱۹۰۰ باب از کانون های مساجد سراسر کشور جهت راه اندازی پایگاه های قرآنی بسته هستند Date | 30/03/2023