روزنامه نگار اسپانیایی و فعال حقوق زنان مطرح كرد؛ فمینیسم یک فرقه است

    Home  /  جشن  /  روزنامه نگار اسپانیایی و فعال حقوق زنان مطرح كرد؛ فمینیسم یک فرقه است

روزنامه نگار اسپانیایی و فعال حقوق زنان مطرح كرد؛ فمینیسم یک فرقه است Image

روزنامه نگار اسپانیایی و فعال حقوق زنان مطرح كرد؛ فمینیسم یک فرقه است

به گزارش صد کادو، پایسابل والرو، روزنامه نگار اسپانیایی و فعال حقوق بانوان اظهار داشت: فمینیسم یک فرقه و یک ایدئولوژی سکولار است. فمینیست ها نقشه های بیولوژیکی و اجتماعی را آشفته می کنند.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، به مناسبت روز جهانی زن (هشتم مارس) رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا وبینار «تبیین انقلاب اسلامی در زمینه زنان و نقدی بر فمیسنیم غربی» را روز گذشته سه شنبه ۱۶ اسفند برگزار کرد.
در این وبینار حکیمه سقای بی ریا، متخصص و پژوهشگر حوزه مسائل زنان و استاد دانشگاه تهران و ایزابل والرو روزنامه نگار و فعال اسپانیایی به بیان نکات و دیدگاه های خود پرداختند. این برنامه که به دو زبان فارسی و اسپانیایی انجام شد با استقبال خوبی از طرف مخاطبان ایرانی و اسپانیایی قرار گرفت.
در ابتدای برنامه محمدمهدی احمدی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر و از کارشناسان و حاضران در برنامه اصرار کرد موضوع زنان در دنیای امروز دارای اهمیت بسیار بالایی است و نیاز است که جایگاه زن از نظر انقلاب اسلامی مورد بررسی و تبیین قرار گیرد.
حکیمه سقای بی ریا عضو هیأت علمی دانشگاه تهران نیز در این جلسه اظهار داشت: از آنجائیکه زن و خانواده، نه فقط عامل بقای نسل بلکه عامل بقای فرهنگ در جوامع بشری هستند، در جریان استعمار و کوشش برای استیلای فرهنگی بر جوامع تحت سلطه، زنان آماج هجمه های استعمارگران برای تغییر هویت فرهنگی قرار می گرفتند. در این میان شاهد ظهور الگوی استعمار فرهنگی در برخورد با زن مسلمان هستیم. با توجه به این که آمریکا مدعی اصلی در مسئله زن است نگاهی به آمارها درباره ی وضعیت زنان در آمریکا برای ارزیابی الگوی استعماری فوق مفید خواهد بود.
وی در ادامه به ارائه آمارهایی از وضعیت امروز آمریکا پرداخت و همچون اشاره نمود که آمار دفتر حقوق مدنی وزارت آموزش وپرورش ایالات متحده نشان میدهد بین سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، حدود ۱۵۰۰۰ (دقیقاً ۱۴۹۳۸) مورد خشونت جنسی در مدارس پیش دبستان تا دبیرستان گزارش شده است. همین طور برده داری جنسی جنایتی است که به تأیید مراکز رسمی دولتی آمریکا در این کشور سالانه هزاران قربانی می گیرد. آمارها بین ۱۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ قربانی متغیر است. سانفرانسیسکو یکی از مراکز برده داری جنسی در جهان است.
وی اشاره کرد: انجمن روانشناسی آمریکا در گزارش ویژه ای درباره ی معضل جنسی سازی دختران، عوامل فرهنگی مؤثر بر بروز این معضل در آمریکا را بسیار فراگیر ارزیابی می نماید بطوریکه زنان و دختران در انواع رسانه های این کشور (از جمله تلویزیون، مجلات، رسانه های خبری و موزیک ویدئوها) بمراتب بیش از مردان جنسی سازی و شیء سازی می شوند. این اتفاق در تبلیغات تجاری و بازار کالا به ویژه بازار پوشاک، اسباب بازی و لوازم آرایش نیز به وضوح دیده می شود. در این مصاف حتی نوجوانان به بازار سودآوری برای «صنعت زیبایی» مبدل می شوند که در افزایش مقدار مصرفی آنان در لوازم آرایشی، محصولات لاغری و جراحی پلاستیک دیده می شود. برای کودکان کم سن و سال تر، نگرانی بر روی مواردی مانند آرایش، عطر و کاشت ناخن و خصوصاً عروسک های پرفروش برتز با لباس و آرایش جنسی شده مشابه آنچه در صنعت جنسی استفاده می شود بوده است.
این استاد دانشگاه تهران در انتهای سخنان خود اظهار داشت: باید اذعان کرد با اهمیت ترین دستاورد انقلاب اسلامی در زمینه زنان شکستن الگوی استعماری غربی در قبال زن مسلمان است که در ابتدای صحبت یاد شده قرار گرفت. در این میان الگوی زن انقلاب اسلامی نه انزوای الگوی زن شرقی را بر می تابد و نه جنسی سازی الگوی زن غربی را. بلکه در تلاش است فاقد از لطمه های هر یک از دو الگو و به ویژه لطمه های جنسی سازی زنان که بر آن تاکید کردیم، بستری سالم برای حضور اجتماعی زنان در جامعه فراهم آورد بطوریکه بتوانند در زمینه های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی رشد کرده و در عین حال نقش کلیدی خود در خانواده را نیز از یاد نبرند.
پایسابل والرو روزنامه نگار اسپانیایی نیز در این برنامه با مروری بر تاریخ فمینیسم در غرب به انتقاد از مسیر طی شده توسط این جریان پرداخت و اظهار داشت: فمینیسم یک جنبش مردمی نیست، بلکه یک ایدئولوژی سکولار است، اینها ادیان جدیدی هستند که جایگزین خدا شده اند و مانند سرطان با متاستاز در نهادها و قوانین دولتی، بوسیله آموزش، رسانه ها و با پول های هنگفت در مردم رخنه کرده اند. سیاستمدارانی که به بردگی بدهی های عمومی دستوراتی را به نام یک دموکراسی فرضی و ارزش هایی را اجرا می کنند که ما، هر چقدر اهتمام نماییم آن ارزش ها را شناسایی نماییم، از آن بیگانه ایم. آنها درحال ساختن یک «انسان جدید» ضعیف، ریشه کن شده از جامعه و قابل دستکاری هستند که در آن عقلانیت جای خودرا به احساسات داده تا آنها را به بردگان دولت تبدیل کنند.
وی اضافه کرد: فمینیسم یا ماده گرایی (در مقابل نر گرایی) یک فرقه است. در این فرقه بزرگترین گناه مردسالاری داشتن کروموزوم XY است و این فرقه ارقام نادرست خشونت جنسیتی، لزبینیسم، سقط جنین را منتشر می کند، نقشه های بیولوژیکی و اجتماعی را آشفته می کند و مدعی یک خواهرخواندگی میان زنان برای نیل به اهداف مشترکشان هستند. در این فرقه زنان برای رسیدن به اهداف خود باید بجنگند و کسانی که از مبارزات آنها حمایت نکنند به حاشیه رانده می شوند و بدین ترتیب بقیه خشونت ها و نابرابری ها را نادیده می گیرند، بطور خلاصه، آنها یک جنبش دیکتاتوری و تمامیت خواه هستند.
وی اصرار کرد در صورتیکه امروزه غرب به برابری زنان و مردان در مقابل قانون رسیده است و همه حقوق آنها تضمین شده است ولی این جنبش نمی تواند نماینده همه زنان جامعه باشد و ما زنان حالا مبارزه دیگری پیش رو داریم که طولانی و خیلی مشکل خواهد بود و آن بازیابی آنچه از ما گرفته شده است مانند زنانگی، خانواده و سنت. به عبارت دیگر، فمینیسم غربی هویت زنانگی و ساختار طبیعی زنان را لحاظ نمی کند و ادامه این تفکر نظام خانوادگی و شالوده زندگی را به نابودی می کشاند. همانطور که می بینیم، وضعیت زنان مبتنی بر تفکر فمینیسم وضعیت نامناسبی در دنیای غرب دارد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای روزنامه نگار اسپانیایی و فعال حقوق زنان مطرح كرد؛ فمینیسم یک فرقه است بسته هستند Date | 14/03/2023