طرحی که از سوزانده شدن توسط میکل آنژ قسر در رفت

    Home  /  جشن  /  طرحی که از سوزانده شدن توسط میکل آنژ قسر در رفت

طرحی که از سوزانده شدن توسط میکل آنژ قسر در رفت Image

طرحی که از سوزانده شدن توسط میکل آنژ قسر در رفت

صد کادو: یک طراحی متعلق به قرن شانزدهم میلادی که مردی را از پشت سر به تصویر کشیده است به عنوان طراحی اولیه «میکل آنژ» برای شاهکار ماندگار بر روی سقف کلیسای «سیستین» شناسایی شد.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، طراحی که با بهره گیری از گچ سرخ خلق شده است، در حقیقت طرح اولیه یکی از شخصیت های نقاشی «ستایش مار» است. گمان می رود قدمت این طراحی به سال ۱۵۱۲ میلادی برسد؛ یعنی کمی قبل تر از آنکه «میکل آنژ» بخش نهایی یکی از مشهورترین آثار هنری جهان را خلق کند.
«پل یوهانیدس»، استاد تاریخ هنر دانشگاه کمبریج و یکی از برجسته ترین کارشناسان «میکل آنژ» اصالت این طراحی را تایید کرده است.

این یکی از معدود طراحی های اولیه ای است که برای سقف سیستین خلق شده بود و تا کنون باقی مانده است. «جورجیو وازاری»، استاد رنسانس ایتالیایی که بیشتر به خاطر کتابش به نام «زندگی بهترین نقاشان، مجسمه سازان و معماران» شناخته می شود، درباره ی میکل آنژ نوشت: «او درست پیش از مرگش، تعداد زیادی از طراحی ها، نقاشی ها و کارتون های خودش را سوزاند؛ چونکه می ترسید کسی با دیدن زحماتی که متحمل شده یا راه هایی که نبوغ خودرا با آنها آزمایش کرده است، در بی نقص بودن آثار هنری او تردید کند.»
این مرد عریان که طراحی شده است در نسخه نهایی فرسکو از زاویه دیگری به تصویر کشیده شده است.
مجسمه مرمرین «داوود» همچون شاهکارهای «میکل آنژ» است و این طراحی که بتازگی کشف شده نشان میدهد که در مراحل پایانی فرسکو «سیستین» بیش از قبل از سبک مجسمه ای استفاده می کرد.
این طراحی در ابعاد ۱۵.۷ در ۱۹.۳ سانتی متر خلق شده است و زمانی کشیده شد که مالک فعلی این طراحی که یک مجموعه دار اروپایی ناشناس است، عکسی از آنرا برای «پل یوهانیدس» ارسال کرد. این مجموعه دار، طراحی «میکل آنژ» را در سال ۲۰۱۴ و به عنوان طراحی خرید که به احتمال زیاد توسط «روسو فیورنتینو» یکی از پیروان قرن شانزدهمی «میکل آنژ» خلق شده بود.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای طرحی که از سوزانده شدن توسط میکل آنژ قسر در رفت بسته هستند Date | 21/02/2023

categories & tags