مشخصات بلیط هواپیما

    Home  /  جشن  /  مشخصات بلیط هواپیما

مشخصات بلیط هواپیما Image

مشخصات بلیط هواپیما

همه ی بلیط ها دارای اطلاعات مهم و خاصی هستند که این اطلاعات برای نیاز های خاص و متفاوتی وارد می شوند.

بلیط هواپیما

شاید کلمه بلیط هواپیما به گوش شما خورده باشد و برای شما هم پیش آمده باشد که به فکر تهیه بلیط هواپیما باشید. قبل از آن باید بدانید که بلیط هواپیما چیست؟ به سندی دیجیتالی و یا کاغذی که توسط یک آژانس هواپیمایی و یا ایرلاین صادر می شود بلیط هواپیما گفته می شود. در واقع بلیط هواپیما هویت مسافر را تایید می کند.

بلیط های هواپیما در دو نوع دیجیتالی و کاغذی وجود دارند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی نقش بلیط های کاغذی بسیار کمرنگ شده است. همچنین سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی قانون استفاده از بلیط الکترونیکی را چندین سال است که اعمال کرده است. ما می دانیم که بلیت یا بلیط با هر دو شکل نوشتاری برگه چاپ شده کاغذی برای ورود به هواپیما، اتوبوس، سینما، راه آهن، تماشاخانه و مانند آن است. پس با ما همراه باشید تا درباره بلیط هواپیما و انواع بلیط هواپیما اطلاعاتی را در اختیار شما قرار بدهیم.

 

دسته بندی بلیط هواپیما

در مورد بلیط ها دسته بندی دیگری وجود دارد که شامل بلیط های قابل استرداد و بلیط های غیر قابل استرداد می شود.

بلیط های قابل استرداد به نوعی بلیط گفته می شود که در صورتی که مسافر آن را کنسل کند مبلغ بلیط به او باز گردانده می شود اما این کنسلی به زمان کنسل کردن و شرایط آن نیز بستگی دارد چون برخی از کلاس ها چند درصد جریمه از مسافر کم می کنند و مابقی مبلغ به آن ها باز گردانده می شود.

بلیط های غیر قابل استرداد نیز به نوعی بلیط گفته می شود که در صورت کنسل کردن از طرف مسافر مبلغ بلیط برگردانده نمی شود و به نوعی مبلغ بلیط سوخت می شود اما در بعضی از موارد ممکن است مبلغی نا چیز با توجه به قوانین ایرلاین مربوطه به مسافر بر گردانده شود.

 

انواع بلیط ها در سایت های اینترنتی

امروزه تمامی مردم در نقاط مختلف جهان برای سفر کردن از حمل و نقل زمینی و هوایی استفاده می کنند، اما این سفر چه از نوع زمینی باشد و چه از نوع هوایی باید بلیط مخصوص آن را تهیه کنیم. بلیط های هوایی هواپیما به چند دسته تقسیم می شود و بلیط های زمینی نیز به دسته های جزئی تری تقسیم می شود که بلیط های زمینی شامل بلیط راه آهن، اتوبوس، کشتی و… می باشد.

 

تفاوت بلیط های هواپیما بر اساس کلاس پروازی

سه نوع کلاس یا سطح پرواز متفاوت در زمینه سفر های هوایی وجود دارد که در کیفیت پرواز و نرخ بلیط هواپیما تفاوت دارند. در ادامه با این کلاس ها آشنا خواهید شد.

 

بلیط هواپیما کلاس فرست یا درجه یک

شاید اصطلاح فرست کلاس به گوش شما خورده باشد که این کلاس را معمولا با حرف اختصاری F نشان می دهند که لوکس ترین و گرانترین کلاس پروازی می باشد. همه ی شرکت های هواپیمایی امکاناتی با کیفیت در سطح درجه یک خود یا فرست کلاس قرار می دهند اما در پرواز فرست کلاس به دلیل تعداد کمتر مسافران، اولویت سوار شدن هواپیما با افرادی است که چنین بلیطی دارند. در این سطح پرواز هر مسافر فضای بیشتر از یک صندلی به طور اختصاصی در اختیار دارند و کیفیت غذا خیلی بهتر است و غذا دارای تنوع زیادی می باشد همچنین مسافران در فرودگاه معطل نمی شوند.

 

بلیط هواپیما بیزنس یا کلاس تجاری

این نوع بلیط با حرف اختصاری C نشان داده می شود و ما بین کلاس فرست و کلاس اقتصادی قرار می گیرد. این کلاس نسخه ی ارزانتر فرست کلاس است و در این پرواز صندلی های راحت تری نسبت به کلاس اقتصادی وجود دارد و کیفیت غذا نیز بهتر است.

 

بلیط هواپیما اکونومی یا کلاس اقتصادی

ارزان ترین نرخ بلیط هواپیما مختص این نوع کلاس می باشد. در این نوع سطح پرواز فضای اختصاصی برای مسافر وجود ندارد و صندلی ها در ردیف های کنار هم قرار دارند و غذا نیز دارای تنوع زیادی نمی باشد و کیفیتی عادی دارد.

 

بلیط هواپیما یک طرفه

بلیط هواپیما یک طرفه به بلیط پرواز بدون باز گشت به مبدأ گفته می شود. زمانی که ما نمی دانیم تا چه زمانی در مقصد خواهیم ماند و بازگشت مان قطعی نیست این بلیط را تهیه می کنیم.

 

بلیط هواپیما دوطرفه

به بلیطی که پرواز برگشت از مقصد به مبدا را در خود داشته باشد، بلیط هواپیمای دو طرفه گفته می شود. شما وقتی که از زمان دقیق بازگشت خود مطلع باشید باید این نوع بلیط را تهیه کنید.

 

بلیط سیستمی

به پروازی که به طور کامل و دقیق برنامه ریزی شده باشد و در زمان مشخص و مسیر مشخص توسط شرکت هواپیمایی انجام شود، پرواز سیستمی یا پرواز زمان بندی شده گفته می شود. تمامی صندلی ها در این نوع پرواز توسط شرکت هواپیمایی به فروش می رسد و چند ماه قبل سفر می توان آن را خریداری کرد.

 

بلیط چارتری

امروزه واژه بلیط چارتری در بسیاری از سایت های فروش بلیط مورد توجه قرار گرفته است. در واقع چارتر به معنای در بست اجاره کردن می باشد که در صنعت گردشگری هر وسیله ای که دارای تعداد زیادی صندلی باشد و بتوان آن را اجاره یا خریداری نمود چارتر گفته می شود. و پرواز آن خارج از زمانبندی انجام می شود.

 

بلیط لحظه آخری

اگر اهل گردش و مسافرت باشیم شاید واژه و یا اصطلاح بلیط لحظه آخری به گوش مان خورده باشد و آن را شنیده باشیم. حتی ممکن است بعضی از دوستان یا آشنایان بلیط لحظه آخری را به ما پیشنهاد بدهند که هزینه کمتری را بابت سفر بپردازیم. بلیط لحظه آخری بلیطی است که در صورتی که به پرواز نزدیک باشیم اما ظرفیت پرواز تکمیل نباشد چارتر کننده یا آژانس مربوطه آن را با قیمتی ارزانتر به فروش می رسانند، برای این که ظرفیت پرواز تکمیل شود. این نوع بلیط ها معمولا ۲۴ساعت قبل از پرواز به فروش می رسند اما ما باید اطمینان حاصل کنیم که  به مسیر مورد نظر ما بلیط لحظه آخری تعلق می گیرد یا نه.

 

چگونه بلیط هواپیما تهیه کنیم

روش های مختلفی برای تهیه بلیط هواپیما وجود دارد یکی از این روش ها مراجعه به فرودگاه می باشد اما این روش بسیار زمان بر است. از طرفی کانال های بسیار زیادی در فضای مجازی به منظور رزرو یا فروش بلیط هواپیما ایجاد شده است، ولی امن ترین و راحت ترین روش تهیه بلیط هواپیما از طریق سایت های معتبر اینترنتی می باشد. همچنین اگر قصد سفر داریم بهتر است آن را به اواسط هفته موکول کنیم، چون تعداد مسافرین و تعداد سفر کمتر است، اینگونه می توانیم در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنیم.

 

مشخصات بلیط هواپیما

همه ی بلیط ها دارای اطلاعات مهم و خاصی هستند که این اطلاعات برای نیاز های خاص و متفاوتی وارد می شوند، در بلیط های هواپیما این اطلاعات شامل: نام مسافر، شماره پاسپورت درصورت سفر خارج از کشور، نام ایرلاین مربوطه، مسیر پروازی، شماره بلیط، میزان بار مجاز، کلاس پروازی، ساعت خروج از مبدأ و ساعت ورود به مقصد، توضیحاتی در باره ی پرواز و یا نرخ کنسلی بلیط می باشد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای مشخصات بلیط هواپیما بسته هستند Date | 20/02/2023